Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
was van het weekend op spa. heb erg genoten
hier staan wat snapshots die ik gemaakt heb.
een volledig verslag volgt nog wel.
- ID/DS D-Super
ik had een mega vip pas voor het hele weekend
mocht overal komen.
heb iedereen gezien, hapje eten met bas leinders, kees van der grind, ron dennis, marc webber ( heb ik gewoon 20 minuten mee aan tafel zitten praten ) , enz enz…...
wouw! hoe kom je nou weer aan zo’n mega-vip pas ..
trouwens, ik zie geen foto’s ..
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Tsja…. ops: .....doet me weer terugdenken aan de jaren 1979 en 1980….toen ik voor een autosport-fotograaf (Daan Schmidt), die tevens een restaurant had in Zandvoort en zeer bevriend was met de toenmalige Circuitdirecteur Zandvoort….vanwege mijn toenmalige hobby met een RC-bestuurde Helicopter (een Bell-212 twinjet) tijdens het voorprogramma een showtje mocht geven.
Ik vloog toen met dat ding (echt waar) in de lenge-richting door de Hoofdtribune heen (op verzoek), keerde boven de start-opstelling weer om….en dat met harde wind. ops:
(Godzijdank ging alles goed)
En uiteraard mocht ik letterlijk overal komen (hoe die kaart toen heette, weet ik niet meer), maar ik mocht zelfs rondlopen tussen de boxen !
Op die heli was dus een hele dure fotocamera geplaatst (Van Schmidt uiteraard en op ZIJN risico), waar ik boven het Scheivlak hangend (op zo’n 40 meter hoogte) radiografisch bestuurd, foto’s kon maken vanuit die heli…..een unicum in die tijd…..ik geloof niet dat dit ooit eerder tijdens welke Grandprix in de wereld dan ook is gebeurd.
Maar dat was dan ook nog in de tijd dat letterlijk ““ALLES kon en mocht”“....(op Circuit Zandvoort dan )....wel leuk was het (voor mij) NA de F-1….want de Coureurs uit die tijd, gingen nu juist zondagavond bijna allemaal uit eten in dat restaurant van D.Schmidt…...zoals een Emerson Fittipaldi, Nelson Piquet, Nikki Lauda….enfin, noem ze allemaal maar op.
En nu bleek toevallig dat Emerson Fittipaldi (de vader *van*, inderdaad) OOK met RC-helicopters vloog….en hij binnen de Pits wel eens even een stukje met die heli van mij wilde vliegen, (omdat hij dat grote model van mij nog nooit had gezien)....nou, dat mocht hij van mij,...MITS ik even in zijn F1-wagen mocht zitten met de motor aan en even gas mocht geven !!
*Oke mister*.....zei hij…..en aldus geschiedde….het was de eerste en meteen ook de laatste keer dat ik ooit in een Draaiende F1-auto heb gezeten…...dat moment in 1979 vergeet ik dus nooit meer.
Ik meen me te herinneren dat het een Mc-Laren was, die auto van hem.
En s’ávonds in beslotenheid in dat restaurant (la Bistinquette heette het) met al die bekende coureurs van toen even een kort babbeltje mogen maken in mijn (en hun) toeristen-Engels
Sympathieke vent trouwens, die Fittipaldi.
Niet te vergelijken met een Schumacher.
tsja Bram,
Vroegah was alles veul beter….
we worden al oud he..
gompy58 schreef:tsja Bram,
Vroegah was alles veul beter….
we worden al oud he..
Nou….of het beter was, wil ik zo niet zeggen….maar sinds de jaren 80 zeiken ze wel ontzettend over *mileu-regels* e.d…..
waardoor de F-1 niet meer op Zandvoort gehouden mocht worden.
Ondanks verbeteringen aan het circuit ten spijt.
Wij in Haarlem (west) konden elk jaar de F-1 wagens goed horen…..en dat mis je wel.
Nu hoor je enkel nog tijdens het Marlboro-weekend een paar Ferrari’s rondrijden….
Enne OUD ? ...de duvel is oud
54 jaar pas.
54 alweer?
- ID/DS D-Super
hier staat een cutout van mijn video materiaal van het spa weekend.
ik stond hier in een hoekje bij la source hairpin en daar is ook de uitgang van de pitstraat. de heren maakte hier telkens test startjes.
het is echt onbeschijvelijk wat een enorme herrie dat maakt.
dat voel je in je hele lijf. doet pijn aan je oren dwars door de oordoppen heen.
Ik weet het niet hoor, maar vind niet echt dat Zandvoort het verdient om een Grand Prix van de F1 te huisvesten.
Slechte infrasturctuur /bereikbaar, ja echt waar! zodra het een beetje druk word staan de wegen mijlen ver vast!
Mooi hoofdtribune en verder…. NIETS. wat duinen ,maar dan heb je het wel gehad.
Het is mijn persoonlijke mening maar ik vind dat circuit zandvoort er verlept bijligt. Het straalt gewoon helemaal NIETS uit. Vergelijk het maar eens met andere circuits. Moet dat de hele wereld over gaan ?
Vroeger, de tijd waar Bram het over heeft, toen kon het, toen was het ook meer een festijn van racefanaten. Nu is het een business event geworden, waar de gewone man zoveel mogelijk word buitengehouden en meer als lastig word gezien.
Zandvoort is leuk voor de clubraces maar daar houd het mee op. Technisch is het een zeer goed circuit, zo het een beetje als een rijders baan kunnen omschrijven.
Assen daarin tegen is technisch weer minder maar is voor het publiek veel prettiger.
zo, dat wilde ik ff kwijt ops:
erik wijngaarden schreef:
hier staat een cutout van mijn video materiaal van het spa weekend.
ik stond hier in een hoekje bij la source hairpin en daar is ook de uitgang van de pitstraat. de heren maakte hier telkens test startjes.
het is echt onbeschijvelijk wat een enorme herrie dat maakt.
dat voel je in je hele lijf. doet pijn aan je oren dwars door de oordoppen heen.
Schitterend video’tje…...heb je nog meer ?
- ID/DS D-Super
heb een minuut of 50 materiaal op video.. ben nog bezig met het monteren.. tijdrovend klusje altijd.
heb mijn bruiloft video nog niet eens gemonteerd.
erik wijngaarden schreef:heb een minuut of 50 materiaal op video.. ben nog bezig met het monteren.. tijdrovend klusje altijd.
heb mijn bruiloft video nog niet eens gemonteerd.
Eerst SPA uiteraard….die bruiloft-video heb je nog jaren de tijd voor…...tenminste :