Kort vraagje!
Dit weekend geprobeerd om mijn stabilisatorstang te verwijderen.
Stabilisatorstang losgekoppeld van de draagarmen en de klemmen voor de de lagering verwijderd.
Stang zit nu los en geeft wat mee als je eraan trekt. Aan de onderkant zie ik nog 2 “anti-rammelveren” (volgen wph) zitten die de as tegenhouden. Hou krijg je die dingen los zodat je as kan demonteren?
Bedankt!

Totaal aantal Berichten: 1533
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Het lipje om de dwarstraverse, op de foto boven de ‘l’ van ‘anti-rammelveer’, open buigen. Volgens mij zit ie daar alleen ‘vast’.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
camemBert schreef:Het lipje om de dwarstraverse, op de foto boven de ‘l’ van ‘anti-rammelveer’, open buigen. Volgens mij zit ie daar alleen ‘vast’.
Klopt. En dan met een grote tang beetpakken, iets samenknijpen en dan verwijder je hem zo. Montage in omgekeerde volgorde, evt met hamer ertussen slaan en op de goede plek tikken.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route

Totaal aantal Berichten: 3445
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Hola! Dat zijn geen “antirammelveren”!
Dat is de bedieningsstang van de hoogteregeling.
Pas op dat je die weer precies op dezelfde plek en in dezelfde hoek monteert, anders moet je de hoogteregeling opnieuw kalibreren.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
JanSr schreef:Hola! Dat zijn geen “antirammelveren”!
Dat is de bedieningsstang van de hoogteregeling.
Pas op dat je die weer precies op dezelfde plek en in dezelfde hoek monteert, anders moet je de hoogteregeling opnieuw kalibreren.
Ik krijg van jou een leesbril (zou vroeg voor mij zijn) als dat ding dat op de foto anti rammelveer is geen anti rammelveer is! 😊
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route

Totaal aantal Berichten: 3445
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Met of zonder bril: een zeer onderbelicht plaatje.
Misschien heb je gelijk.
Onbewust losschroeven van zo’n hoogteregelingstang zou zonde zijn.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop