Weet iemand of de volgende imperial (komend van een Renault 16) op een ds past ?
Geen idee. Maar er zijn ook ds’en met imperial af fabriek geleverd…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route














































Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zoiets past wel:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die je laat zien past niet. Die van waterman wel..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik had zo’n ding voor m’n surfplank… porte tout
Ok bedankt voor de reacties !
Aparte imperials zijn dat waterman.
Ik zoek dus nog een imperial, voor ski box oid deze zomer op vakantie naar frankrijk
Als het alleen om dragers voor een skibox gaat kun je ook deze toepassen.
Ik had ze ,net zoals h@ns, gebruikt voor m’n surplank. Waren van thule. Ik heb ze nu wel
liggen op de vliering “just in case…...”.
Heb je een rubber in je goot liggen (degene die om de stallen rand van je dak gaat) dus geen
geen kit zooi dan zou je ook die variant met regengoot kunnen toepassen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
@ Hans: mag ik vragen wat je voor die dakdragers hebt betaald en waar je deze kan halen? Ik surf namelijk ook, maar ik kan maar geen geschikte dakdragers vinden.
@ citroen23: Die thule dakdragers zien er ook goed uit! Ik heb dus wel een regengoot met kit maar hebben ze dus ook een variant voor.
Nadeel van kit is dat de mogelijkheid bestaat dat je na het verwijderen van de imperiaal je dit blijft zien (dus aan beide kanten 2 gleuven in de kit). Het rubber is flexibele genoeg om dit op te vangen. Bij kit in je goot zou ik voor de 1e variant gaan waarbij je imperiaal
op het dak rust.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.






















Totaal aantal Berichten: 3445
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Hier past uiteraard maar één advies: Neem een Break.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Maar die heeft al een berg ruimte in de wagen.
Citroen heeft de imperials op de verkeerde wagens gezet..
Vooral nadat iedereen een gastank in de koffer gegooid heeft.














































Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JanSr schreef:Hier past uiteraard maar één advies: Neem een Break.
twee adviezen:
Gooi die gastank er uit en ga op echte mannen brandstof rijden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
rogierm schreef:@ Hans: mag ik vragen wat je voor die dakdragers hebt betaald en waar je deze kan halen? Ik surf namelijk ook, maar ik kan maar geen geschikte dakdragers vinden.
Heb ze destijds nieuw bij de dealer gekocht maar ik weet echt niet meer wat ze kostten in guldens.
Het plaatje komt van een Franse site waar ze stonden aangeboden voor €225,-
De rubber doppen voor op het dak drogen wel uit dus het is de vraag of je nog een goeie kan vinden…
Heet “Porte Tout” maar dat is nogal een algemene benaming.
Lastige is dat het dak van een DS nogal bol is, vooral de achterkant.
Je moet dus wel wat hoogs hebben voor in de “goot” of met steunen op het dak en klemmen voor onder de dakrand.
waterman schreef:JanSr schreef:Hier past uiteraard maar één advies: Neem een Break.
twee adviezen:
Gooi die gastank er uit en ga op echte mannen brandstof rijden.
Of een aanhanger!


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
‘Porte tout’ is nogal een letterlijke vertaling van ‘allesdrager’, je zult op leboncoin meer hits krijgen wanneer je zoekt op ‘galerie’ of ‘galerie de toit’.