Soms tijdens het rijden in een bocht stopt de stuurbekrachtiging ermee. Wanneer ik voor het wegrijden een keer goed naar rechts en links stuur is de kans kleiner dat het gebeurt. Weet ieman hoe dit komt? Na het starten en bij het omhoog komen tikt de drukregelaar veel en snel en hard.
Platte voorraadbol ? Probleem met pomp/hogedrukregelaar ? Heel erg snel tikken is meestal een lege voorraadbol, hoe oud is die ?
To err is human, not to err is divine.
Ook interne lekkage van o.a. het stuurhuis kan een reden zijn waardoor de pomp harder moet werken
en dus vaker tikt…... Ik zou fff een plaatje tussen de aansluiting van het stuurhuis zetten om deze
uit te sluiten. Dan heb je o.a. ook nog de veercilinders: eigenlijk alles met een retourleiding !!
Komt de Ds snel omhoog ??? zakt zij snel in ??
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Hoge pomp frekwentie wordt alleen genoemd bij starten en omhoog komen, dat is normaal.
ik denk eerder aan wegvallen druk tijdens het rijden: genoeg lhm? Aanzuigfilter vuil? (Been there)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
5 e bol vervangen 2007, 80.000km geleden.
was toen stuk en tikte onophoudelijk, dat is nu niet het geval, kan hij toch stuk zijn? sowieso vervangen na 7.5 jaar?
ds komt snel omhoog en blijft lang staan ook na afzetten motor.
genoeg lhm
zal filter controleren
wanneer de stuurbekrachtiging uitvalt helpt even stoppen en helemaal naar rechts en naar links sturen en dan weer doorrijden, komt maar soms voor.
dank














































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
gewoon beginnen met een nieuwe hoofdbol.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
filter was best vies, nu schoon. was lastig om hem weer omhoog te krijgen. met ontluchtingsschroef los zoog hij niet zelf aan. ga nu slang vervangen.
> gewoon beginnen met een nieuwe hoofdbol.
Zo maar iets vervangen was je toch geen fan van ... meten is weten ?














































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ervaring met hoofdbollen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
ramrod schreef:> gewoon beginnen met een nieuwe hoofdbol.
Zo maar iets vervangen was je toch geen fan van ... meten is weten ?
Na zoveel jaren en kilometers gewoon vervangen !!!
Walter
Meten is weten , gissen is missen
heb de filter schoon gemaakt en de slangenklemmen van de slang naar de pomp goed aangedraaid (ga hem nog vervangen). het tikken is niet meer hard en de stuurbekrachtiging is ook niet meer uitgevallen. vermoed dat de slang valse lucht aanzoog.
groeten!
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
ik zou nog wel even het LHM niveau in het vat checken (DS in hoogste stand)
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
zit lekker vol..