58 van de 82
« Eerste  < Vorige 56 57 58 59 60 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s DS 23 IE Pallas Mécanique 1972
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 27 februari 2015 08:11 AM
  [ # 856 ]

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 februari 2015 09:13 PM
  [ # 857 ]
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 maart 2015 07:37 PM
  [ # 858 ]

Net na 2 weken de DS weer geprobeerd te starten. Ik zag al aan de interieur verlichting dat het niet ging werken, brandde erg zwak, dus accu bijna leeg. Leeg genoeg dat de brandstofpomp niet meer draaide bij contact aan….

Ik ben bang dat deze accu ook stuk is, net als bij de CX waar ik van de week net een nieuwe heb in gezet Confused
Als ik 40 km rijdt moet het toch voldoende zijn om de accu op te laden?
De accuspanning na 40 km was 12.8 Volt.

Goed met hulp auto de DS gestart. Maar na een km of 5 tot 8 begonnen de schokken weer…
Is dat logisch bij een brandstofprobleem het schokken pas na enkele kms voor komt?

Het zou me ook niets verbazen als de nieuwe bobine niet goed is, als die warm wordt komt het probleem naar voren.
Dat is ook het laatste wat ik vervangen heb, daarvoor was dit probleem er niet.

Dus het ritje maar even kort gehouden. Een km of 15, daarna was de accuspanning 12.7 Volt.
Lijkt genoeg, maar vermoed dat die weer snel leeg is Confused

Het enige wat ik nog wel bereikt heb is het verwijderen van de motorkap isolatie.
Daar zat allemaal schuimtroep op wat langzaam los liet en overal in de motorruimte terecht kwam. Ook op een hete uitlaat, niet fijn!

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 08 maart 2015 08:12 PM
  [ # 859 ]

mijn 23IE schokt ook onder het rijden, ik heb geen idee waar het vandaan komt, maar met name bij het accelereren merk ik het.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2973
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 08 maart 2015 08:18 PM
  [ # 860 ]

Een echt lege accu kan je beter 24 uur aan de lader zetten, daarmee laad je veel dieper op dan kort met 40 Amp (dynamo op toeren) laden.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 maart 2015 08:38 PM
  [ # 861 ]

Die mogelijkheid heb ik helaas niet voorhanden, anders hadden de accu’s van de winter al aan een druppellader gestaan… Sad

Met 40 A opladen. Oftewel na 1 uur rijden heb je 40 Ah geladen? (daar moet je je verbruik dus nog aftrekken in de praktijk).
Dus een 70 Ah accu zou dan zo’n 2 uurtjes rijden zijn om volledig te laden?

Micky schreef:

mijn 23IE schokt ook onder het rijden, ik heb geen idee waar het vandaan komt, maar met name bij het accelereren merk ik het.

Bij mij is het juist bij constant rijden. Een beetje dat hoort er wellicht bij. Ik heb nu dat als ik 120 rijdt dat de hele auto gewoon inhoud.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2973
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 08 maart 2015 08:44 PM
  [ # 862 ]

Met zulke hoge laadstromen laadt de accu niet goed door.
Kan je de accu er niet even uit sleutelen en thuis aan een lader hangen?

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 08 maart 2015 09:21 PM
  [ # 863 ]

Als je een goede accu hebt volstaat uiteraard gewoon wegzetten en na 3-4 maanden starten zonder problemen, daar heb je geen druppellader voor nodig, mijn accu heb ik net voor de winter vervangen en het was starten, starten, starten en lopen (hij slaat heel vaak af na het aanslaan als hij koud is).

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 maart 2015 11:00 PM
  [ # 864 ]

De accu heeft ook vaak van dit witte spul erop liggen.

Geeft dat iets aan? Of is dat niets om je zorgen over te makken?

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 08 maart 2015 11:04 PM
  [ # 865 ]

Mogelijk te hoge laadspanning, of te hoog zuurniveau.

Nb De metalen ring die om de luchtslang zit die de kachel ingaat zit niet helemaal zoals het hoort.

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 maart 2015 11:07 PM
  [ # 866 ]

Dat duidt op uitstoot van gas/zuur. ouderwetse accu met dopjes, en geen calcium erin. = Laadspanning te hoog.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 maart 2015 11:10 PM
  [ # 867 ]

Ik heb het wel eens weggeveegd, dan komt het weer terug.
De laadspanning is 14.4 Volt, dat lijkt me normaal. Er zit ook een moderne dynamo op met ingebouwde spanningsregelaar.

Is dit nog aan accu die onderhoud nodig heeft?

Of kan je dit beter vervangen door een onderhoudsvrije calcium-lood accu?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 maart 2015 11:11 PM
  [ # 868 ]
vlietmansje schreef:

Nb De metalen ring die om de luchtslang zit die de kachel ingaat zit niet helemaal zoals het hoort.

Wat zit daar niet goed aan?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 maart 2015 11:17 PM
  [ # 869 ]

dopjes openen en kijken of de platen onderwater staan. 14,4 is aan de hoge kant voor een ‘gewone’ accu…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 08 maart 2015 11:20 PM
  [ # 870 ]

Metalen ring moet je draaien/schuiven zodanig dat de verbindingsbout tegen de spatbordrand stuikt; zo voorkom je dat de slang uit de behuizing losschiet. Beetje cryptisch omschreven, hoop dat je het snapt zo.

knuffel

Profiel  
 
 
58 van de 82
« Eerste  < Vorige 56 57 58 59 60 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook