Van de week bij een auto lasser geweest , doet ook old timers , hij gebruikt altijd BRUNOX Epoxy spray , heeft daar erg goede ervaring mee .
Voor de mensen die graag wat te lezen hebben….
http://www.oldtimer-restaurieren-lernen.de/mediathek/pressearchiv/2009/neuer-testbericht-zum-thema-rostschutz.html




Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Vorig jaar (of twee jaar geleden) is het vervolg op deze test in Oldtimermarkt gepubliceerd. Ik herinner me dat er verschuivingen waren omdat op de lange termijn sommige producten het beter deden.
Interessante test!
Maar ik mis eigenlijk wel de originele Tectyl.
Enig idee waarom?
Volgens mij omdat het afsluit, vervolgens uitdroogd en eronder door gaat met roesten. En tectyl is roest werend en vet is roestwerend maar stopt ook als het al is gaan roesten.
Ik gebruik wel voor mijn motorfiets spatboden Tectyl omdat het best wel taai spul is en om de 3 jaar kwast ik hele dunne fluidfilm er over heen om het spul weer elastisch te krijgen.
Is er trouwens een dwars doorsnede te vinden van een DS zodat ik de opbouw bodem,draagbalk, kokerbalk kan zien ...?
Weet iemand nog het Dinitrol schema van de DS?
Heeft hier ooit eens gestaan maar de links werken niet meer…
Staat op Google.
Roestgevoelige constructie dus…
Die upper skin floor heb ik nog nooit gehad. Alleen op de latere types?
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Bedoelen ze daar die anti-dreun mat niet mee?
Het zou wel lekker stevig zijn.
Nee, is wel van echt staal, zie http://www.zinkweb.de/ds20_sec/DS20_teil0254.html
Deze foto’s geven ook een beeld van de doorsnede van longeron/bodem.
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Inderdaad, dat is duidelijk.
Ik ben met een 68er bezig om een bodemdeel te vervangen en die is nog niet dubbel.
En bij mijn 71 er Dsuper ook niet.
Misschien alleen bij de laatste jaren?
ramrod schreef:Is er trouwens een dwars doorsnede te vinden van een DS zodat ik de opbouw bodem,draagbalk, kokerbalk kan zien ...?
Wellicht heb je hier iets aan: klik
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland