Ik ben vandaag op weg naar mijn werk de sleutels van mijn BX kwijtgeraakt. Ze zaten aan de sleutelbos van mijn fiets. En die is blijkbaar tijdens het fietsen uit mijn slot gevallen.
Geen kopieën natuurlijk.
Iemand een idee wat de goedkoopste oplossing is? De sleutel van mijn contactslot was niet meer het zelfde als die van mijn deur. Dus ik denk dat mijn contactslot niet meer origineel was.
Hoor graag jullie adviezen.
Dan zal je alle cilinders moeten vervangen denk ik.
Als het niet uitmaakt als je verschillende sleutels voor contact en deuren hebt, dan word het goedkoper dan een setje vinden waarvan de sleutel van het contact en deuren gelijk is.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Enig idee waar zo’n set te vinden is? Op de sloop vind je weinig BX’en meer tegenwoordig.
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Of hier een topic openen in het aangeboden/gevraagd deel van het forum.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Volgens mij heeft garage80 nog een setje of 2 liggen, moet je even de webshop checken
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Marviin schreef:
Als het niet uitmaakt als je verschillende sleutels voor contact en deuren hebt, dan word het goedkoper dan een setje vinden waarvan de sleutel van het contact en deuren gelijk is.
Ik weet niet beter dan dat de contactsleutel en de sleutel van de deuren/achterklep verschillend zijn
Totaal aantal Berichten: 116
Geregistreerd: 19-11-2007
- BX 1.6 TGI progress
Eventueel heb ik ook nog wel een set liggen, met 3 sleutels en alle sloten, incl. kofferbak en tankklep. Pm maar als je interesse hebt!
Ook deze gek een gebrek!
Dank voor alle reacties. Aan een contactslot + sleutels is wel te komen denk ik. Iemand een idee hoe de auto open te krijgen is?
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Hier heb je wat inspiratie, de gangbare tips staan er tussen (ook de minder gangbare):
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/176067/#311284
Succes!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Heb inmiddels mijn BX open via de kenteken verlichting tactiek (bizar dat dat kan). Daarna een deurcilindertje eruit gehaald, waar de sleutelmaker op dit moment een nieuwe sleutel op aan het maken is. Dus dan zijn de deursloten in ieder geval geregeld.
Blijft over het contactslot. Het nare is dat ie ook op z’n stuurslot staat. Dus de vraag is even hoe ik dat ga fixen. Hier op het forum lees ik een paar keer dat de grove geweld methode met een schroevendraaier en hamer het meest effectief is, maar als er een meer beschaafde methode is dan hoor ik ‘t graag.
Groet!
Milan
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ik weet helaas niet of er een beschaafde manier is voor het stuurslot, maar ik ben wel benieuwd waar je een sleutel bij een slot kunt laten bijmaken! Doet elke sleutelboer dat? Ik mis bij mijn besteleend nl. ook sleutels en het slotje inleveren is geen probleem
Hier kan het in ieder geval:
Heb niet bij andere sleutelmakers geïnformeerd, maar neem aan dat het bij de “betere” moet kunnen.
Contactslot eruit slopen kan wel, maar je beschadigd dan waarschijnlijk wel de stuurkolom zodat het nieuwe contactslot misschien ook niet helemaal netjes vast komt te zitten.
Mij lijkt me het makkelijkst om de hele stuurkolom met contactslot en al eruit te halen.
Zijn iets meer boutjes die los moeten, maar je hoeft tenminste niks eruit te slopen/breken.
Moet je alleen wel weer een stuurkolom + contactslot ergens vandaan halen.
Bijv. op de sloop of een zoekertje hier op ‘t forum plaatsen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Stekkers eruit trekken en dan uitboren met een grote boor tot je met een schroevendraaier het palletje in/weg kunt drukken. Kan gewoon in de auto, even magneet eronder dan blijft het meeste slijpsel daar op zitten..