3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Sloop Turbo 2 vraag over demontage.
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 22 februari 2015 09:15 PM
  [ # 31 ]

die assen heb je nu bijna los, maar:

rechts zit de as vast met het tussenlager, los te maken door 2 moeren los te draaien en de lepeltjes een kwart slag draaien.
links kun je proberen los te tikken uit de bak, als dat niet lukt idd het rubber van de tripoide los.
wel even markeren hoe hij in elkaar zit, en de kogels niet in het zand laten vallen.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 februari 2015 09:57 PM
  [ # 32 ]

De demontagetruc van de aandrijfassen had ik Patrick al via PM uitgelegd. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 25 februari 2015 12:27 PM
  [ # 33 ]

Goedemorgen .

Ik heb vandaag , weet niet of ik het goed heb gedaan de assen aan beide zijden verwijdert.
Er zat om de rubberhoes een staalband , na deze verwijdert te hebben kon ik ze aan beide zijden eruit trekken.Ik weet niet of ik nu zover ben dat ik de motor kan gaan takelen ?

Groeten Patrick

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 25 februari 2015 12:30 PM
  [ # 34 ]

Gewoon proberen en eventueel nog loshalen wat er blijkt vast te zitten is volgens mij de handigste manier Wink

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 25 februari 2015 12:38 PM
  [ # 35 ]

Deze zijn dus verwijdert.

Nogmaals ik hoop dat dit genoeg is ?

Volgens mij moet ik hem nu in de takel hangen dan , en dan nog die motorsteun achterop of ja van boven uit gezien bovenop los maken ? En zit het blok dan verder nog ergens anders vast ? Plaat aan de zijkant bij de versnellingsbak heb ik ook al los.

Groeten Patrick

Afbeelding Bijlagen
Img_1022.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 25 februari 2015 12:39 PM
  [ # 36 ]

Dat merk je dus vanzelf…..

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 25 februari 2015 06:06 PM
  [ # 37 ]

en de onderste motorsteun natuurlijk. Rechtsvoor onder de auto via een gat in het chassis bereikbaar.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25563
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 februari 2015 09:49 PM
  [ # 38 ]

En de uitlaat en de lange tussenas? Heb je die eruit?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 25 februari 2015 11:48 PM
  [ # 39 ]

Hoi Bogaard en mede leden.

De uitlaat bogaard is er onderuit en is al reeds weg ook.
De tussenas wat bedoel je daar precies mee , en moet die eruit voor ik
het blok eruit kan halen ? De beide assen links en rechts zijn eruit.
Dacht dat ik nu het blok in de takel kan gaan hangen , motorsteunen los-
maken en dat het dan los zou zijn ?

Groeten Patrick

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 25 februari 2015 11:59 PM
  [ # 40 ]

wat bogaart bedoelt is dat de rechter as een lang stuk heeft die vanaf de bak naar het tripoidehuis loopt (waar jij hem nu uitelkaar hebt gehaald).
Ik denk dat het blok er met deze tussenas en al uit kan, maar weet het niet zeker, nooit naar gekeken.
Rechts pak je de complete as er makkelijk uit, links niet altijd.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 26 februari 2015 12:10 AM
  [ # 41 ]

Okee Erik.

Ik ga in ieder geval de takel gereed maken en het blok eraan binden en dan ga
ik de motorsteunen los maken.Denk dat ik dan vanzelf zie.Kun je bij de onderste steun alleen echt van
onder de auto erbij ? Of ook via de zijkant ? Ik hou er namelijk niet zo van om eronder te liggen ?  huh

Groet Patrick

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 26 februari 2015 08:15 AM
  [ # 42 ]

Voor het loshalen van de bout van de rechter motorsteun hoef je er zelf niet onder te liggen.
De bout is wel alleen bereikbaar door een gat aan de onderkant van het subframe.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 26 februari 2015 08:32 AM
  [ # 43 ]

Rene en Erik

Dank je wel alvast voor de reactie weer. Vandaag of beter gezegt vanochtend kan ik niks doen
Ik probeer morgen weer verder te gaan en in elk geval hoop ik dat ik van het weekend kan
zeggen dat ik het blok eruit heb , wie weet toch nog meer vragen voor jullie 😉.En jullie hebben
me met z’n alle al zo goed op weg geholpen , wat overigens het fijne is van dit forum.
Ben in elk geval al tot de conclusie gekomen dat ik veel geleert heb , maar mocht in mijn T2 een
motorwissel nodig zijn ik dit wel uitbesteed aan de nog betere kenner. Want dat gaat me te ver 😉
Maargoed ieder zijn kwaliteit natuurlijk ook.
Ik hou jullie op de hoogte


Groeten Patrick 👍

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 02 maart 2015 04:59 PM
  [ # 44 ]

Goedendag allemaal .

Even een vraagje wat betreft de motorsteun onder.Ik heb een foto gemaakt , en zit ik dan hier goed ?
Zie ik inderdaad dan de steun waar ik tegenaan kijk die 2 bouten ?

Groeten Patrick

Afbeelding Bijlagen
Img_1026.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10242
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 maart 2015 05:30 PM
  [ # 45 ]

Volgens mij is dat de bevestiging van de uitlaat. De onderste motorsteun zit tussen motor en subframe. Aan de onderkant van het subframe moet je dus de kop van een bout zien aan de distributiezijde.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook