













Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik ben over 2 maanden even in Nederland en wil van die gelegenheid gebruik maken om een twingo dak voor Pierre te scoren.
Nu is zon dakje redelijk te groot voor de handbagage, maar wellicht lukt het me om hem als bijzondere afmeting pakketje mee te nemen (samen met complete citrotech stuurbekrachiging, hydrauliekpomp en nog wat spul, hoop dat er plek overblijft in de koffer voor nederlandse kadootjes voor vrouw en kinderen)
Weet iemand of het twingo dak frame geheel demontabel is zodat je alleen nog maar een lang, maar geen breed pakket overhoudt?
Groeten uit heet Afrika,
Stef




Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
deze man kan je alles vertellen, hij heeft er meerdere ingebouwd…














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ah! Dank,
Ik heb hem meteen gemaild.














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Inmiddels ben ik er uit met Leo; wat een vriendelijke kerel!
We hebben een oplossing en ik vlieg 22 Maart met een geheel gedemonteerd twingo dak in mijn bagage terug naar Zuid-Afrika.
Groeten,
Stef














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Het is me toch niet gelukt om hier een thermostaat te kopen, hij stond wel in het boek bij de automaterialenzaak, maar bij aankomst bleek het een heel ander ding. Weet iemand de diameter voor mij? Dan loop ik even de andere zaken af op zoek naar een thermostaat (met gaatje!)














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Beste allemaal,
Eergisteren kreeg ik het contactsleuteltje niet meer gedraaid, in the middle of nowhere. Gelukkig na een paar minuten pielen draaide hij wel en ben ik naar huis gereden.
Ik heb gelukkig 2 contactsloten reserve, maar voor rechtsgestuurde… grr, merkte ook dat deze 2 ook wat haakte. Het lijkt erop dat het stuurslotgedeelte de boosdoener is.
Natuurlijk krijg ik in Zuid-Afrika geen linksgestuurd contactslot. Is er iemand op dit forum die of weet hoe ik hem makkelijk kan repareren, of iemand in de buurt van Blaricum (ouders) Bussum (oude vrienden en cafe de peuk) of Ulft (werk) die een goede gebruikte contactslot heeft voor mij (tegen geringe vergoeding) Ik ben over 2 weken een week in Nederland.
Groeten!
Stef












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wellicht overbodig, maar werkt een druppeltje olie niet?












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Stef Sep schreef:Beste allemaal,
Eergisteren kreeg ik het contactsleuteltje niet meer gedraaid, in the middle of nowhere. Gelukkig na een paar minuten pielen draaide hij wel en ben ik naar huis gereden.
Ik heb gelukkig 2 contactsloten reserve, maar voor rechtsgestuurde… grr, merkte ook dat deze 2 ook wat haakte. Het lijkt erop dat het stuurslotgedeelte de boosdoener is.
Natuurlijk krijg ik in Zuid-Afrika geen linksgestuurd contactslot. Is er iemand op dit forum die of weet hoe ik hem makkelijk kan repareren, of iemand in de buurt van Blaricum (ouders) Bussum (oude vrienden en cafe de peuk) of Ulft (werk) die een goede gebruikte contactslot heeft voor mij (tegen geringe vergoeding) Ik ben over 2 weken een week in Nederland.
Groeten!
Stef
Huub int zandt. laat je het naar bussum oid sturen. Of nieuw van chyparse (uit china)...
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>








Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Stef,
Repareren is meestal ondoenlijk, de boel is veelal intern versleten.
Zorg er voor dat je zeer precies specificeert welk type je moet hebben, ze zijn niet hetzelfde of uitwisselbaar.
Voor de late dashboards hebben we sloten met en zonder startfunctie, en met een draadbundeltje alsook met pennen achterop.
En zoals reeds vaak gememoreerd: liever een goede gebruikte dan een slechte reproductie…
Succes!
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik zoek er eentje met startmotorfunctie.
Het liefst met ronde stekker achterop, want dat is makkelijk met uitwisselen, maar die met vierkante stekker aan de draadboom krijg ik ook wel werkend.
Heb een van mijn reserve sloten opengemaakt; wat een ongelukkig systeem met die stuurslotpin zeg. Repareren is inderdaad bijna niet te doen.
Dat was bij de eend toch wel makkelijker.
Is het nog en optie om de pin af te zagen en dan een ouderwets startknopje te monteren?
Contact valt ook wel wat op te verzinnen…
En “beveiligen” met een stuurhaak?
Niet de mooiste oplossing, maar dan kan je in Europa nog een keer een werkend slot zoeken…














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Het probleem is niet de pin, maar de ongelukkige constructie om die pin in en uit te laten bewegen en dat is ingebakken in het contactslot.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
De ring rond de stuurbuis (waar de pin invalt) bestaat uit twee gedeelten die je kunt verwijderen.
Helpt deze suggestie misschien voor nood?
Pas voor mijn SM bezig geweest met een zelfde euvel voor de deur/achterklep/handschoenenkast-sloten. Als het voor een DS contactslot ongeveer hetzelfde werkt, dan kan een goede slotenmaker een ander goed slot aanpassen. Je zoekt een slot waar de sleutel in past en laat je aanpassen aan de sleutel. Zo zijn mijn sloten werkend gemaakt.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ja, dat had ik begrepen.
Maar nu loop je misschien het risico dat je ergens blijft staan met een geblokkeerd slot…
Je zal waarschijnlijk toch op zoek moeten naar een vervanger.
Maar om toch te kunnen rijden zou je als tijdelijke oplossing de pin kunnen afzagen (of eruit halen?), slot is toch verloren…
Ik denk dat een geblokkeerd stuur moeilijker te repareren is dan een slot dat alleen elektrisch niet werkt….
En als je dan weer eens in NL bent kan je rustig een vervanger zoeken…
Lees net de tip van Vlietmansje: Misschien nog een betere truc, ik weet alleen niet of je daar makkelijk bij kan…