Ja, zoals jantje zegt.
met een kleine toevoeging dat hij verdiept in een gat in het chassis zit.
helemaal rechhts, aan de achterkant van de motor.
Zo uit mn hoofd dop 21.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Erik en Jantje
Ik heb een lange bout los gedraait met 19 volgens mij deze zat in een soort van rubber hetzelfde als
de bovenste motorsteun ? De motor hangt inmiddels gebonden in de takel die heb ik vandaag gemonteerd.
Verder zie ik niks zitten Ik begrijp het toch goed aan de zijde van het rechter voorwiel toch ?
Groeten Patrick
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zat er om de bout een grote ring en ging die bout er naar beneden uit?
Zo ja, dan heb je ws de motorsteun al los.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Rene Jan en Erik.
Ik heb hem die zit als het goed is net onder het deksel van de distributie.
Rond gat dop 19 grote ring en een lange bout er zat ook een soort van rubber onder.
De plaat waar de versnellingsbak in hing is ook verwijdert en bovenop achter de motor de steun
daar moet ik nog de bout uit slaan de moer is er vanaf , dus hoop dat ik goed zit , blok hangt in de takel en onder het blok heel veel doeken en oude truien dat mocht er iets mis gaan het blok niet kapot valt .
Gr Patrick
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Je kan met de takel zoveel spanning zetten dat de bout uit de bovenste motorsteun gewoon eruit gedrukt kan worden.
Dan hoef je niet te slaan en valt er ook niets.
We zien graag foto’s van een geamputeerd blok!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Rene.
Maar is het dit ? Bedoel kan het er nu uit getakelt worden ?
Hoop van wel eerlijk gezegt ? Nou en geamputeerd blok dat valt mee denk ik , laat alles verder heel.
en leg het blok goed weg uiteindelijk.
Groeten Patrick
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gewoon een paar cm omhoog, dan zie je vanzelf of er nog iets kleins vastzit.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Hey Rene.
Nou ik hoop het , de takel hangt blok hangt eraan , morgenmiddag na mijn vroege dienst ga ik verder.
Hoop dat het lukt dan kan de rest snel het oud ijzer in.Heb in elk geval weer wat geleert.
Groeten Patrick
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Niet om het een of ander hoor, maar heb je voor je begon goed in je werkplaatshandboek gelezen wat je moet doen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Dag Waterman
Klopt maar een echt goed werkplaats handboek heb ik helaas niet.Heb een paar stukken uit een vraagbaak gehaalt maar dat is lang niet zo duidelijk als jullie tips persoonlijke mening dan.Maar vandaag is het blok eruit gekomen. Nu nog een paar dingen en dan is het oud ijzer
Groeten Patrick
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het beest is eruit!
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Beest? Heeft Patrick last van muizen?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Hey Arjan en Rene.
Gelukkig en tenminste zover ik weet geen last van muizen.
Vandaag mijn eigen Turbo 2 van stal gehaalt en morgen gaat ze voor de keuring , want die valt precies in de periode dat ze stil moet staan dus morgen snel keuren en weer zweven. Daarstraks even alles getest en alles werkt gelukkig zoals het hoort
Nu nog paar dingen eruit halen zoals ondermeer de veercylinders en voor en achter raam ,wat betreft de veercylinders zijn deze makkelijk demontabel ? Ze zitten al redelijk los en ik heb het idee dat hier een soort van klem overheen zit die ze op de plaats houdt de voorste althans klopt dat ? Dat is als ik er van bovenaf inkijk zeg maar , waar de bol normaal op zit ?
Groeten heren en bedankt voor jullie reacties en hulp.
Patrick
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Om de voorveercilinders te demonteren moeten de veerbollen eraf.
Dit al gedaan?
De achterveercilinders worden door een slangklem op hun plaats gehouden en moeten inclusief veerbol worden gedemonteerd
Bij alle 4 moeten dus ook de zuigerstangen los.
Voor zitten die in de bovenste draagarm geborgd met een splitpen.
Achter met een borgveer.
Zowel splitpen als borgveer wil nog wel eens goed vastzitten, met name achter.
Is namelijk verenstaal in aluminium draagarm, kan dus flink vastrotten als er niet iets van vet o.i.d. bij montage is gebruikt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Hey Rene.
Wederom bedankt voor je reactie. Ga het proberen ik denk vanavond nog.Was vandaag wat laat terug van de dealer met mijn rijdende Turbo 2 .Dame moest gekeurd worden want zat al een maand zonder keuring door die regeling , dus vandaag maar gedaan.En net terug aangezien het er druk was pfff . Maargoed ze was goed en dat wist ik eigenlijk ook al. Alleen de toeterpomp liet het afweten dus even een imitatie gevalletje erop gezet echt noodzakelijk anders zou ze worden afgekeurd pfff ja op een toeter.Enfin dat prulletje erop van 9 euro en ze toeterde weer.Dat pompje van de hoorns zit vast.Hier heb ik een filmpje van gevonden , hoe je die uit elkaar haalt , dus die ga ik proberen te fixen aangezien ik het origineel wil houden.
Groeten Patrick