Joepie zou ik bijna durven roepen !
Vandaag het Contactslot vervangen en ja er is terug leven op dat dashbord te bespeuren lichtjes hier en lichtjes daar ,
Geen zekeringen die stuk gaan ...... maar ook geen pinkers en ruitenwissers , wel ramen die naar boven en beneden gaan
krijg ook geen stroom naar de schakelaar van de pinkers , de ruitenwissers moet ik nog uitmeten .
Ook geen teken van leven op al de zekeringen van 5 A de rest allemaal wel .
Iemand nog een idee ?
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zou zeggen: zie schema, want dat heb je nu toch?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Klopt René ,
Maar meten is toch weten zeggen ze ,
morgen meer .
Totaal aantal Berichten: 3906
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
en na water bij de zekeringkast ook de stekkers controleren !!! en gelijk meten of er stroom op hoort te staan.
desnoods andere zekeringkast, kijken wat die doet.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
cx25gtit2 schreef:stroom
Zeikmodus aan. “spanning” Zeikmodus uit.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Fried schreef:Klopt René ,
Maar meten is toch weten zeggen ze ,
morgen meer .
Meten idd, maar adhv het schema, vanaf de verbruiker terug richting accu.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
EINDELIJK !
Gisteren voor de eerste keer gaan rijden met de Cx en wat een fijn gevoel
dat bijna alles terug werkt , lichten , pinkers , stoplichten , ruitenwissers ......
Nog wel wat kleine problemen zoals de verwarming die niet wil blazen , zeer vervelend als het regent
Soms wel en niet een indicatie op het dashbord als de deur open gaat .
Maar vooral vanmorgen weer water ondekt in de zekeringskast ?????
Op het forum vindt je hier veel van terug maar bij wil het niet lukken op dat gebied , ik weet echt niet waar het
langs binnen komt , vooral omdat het hele dashbord er heeft uitgelegen zelfs een paar dagen in de regen gezet en er toen geen water lekkage te zien was richting zekeringskast .
Ik ga nu nog wat verder zoeken wachtende op nog tips , en morgen naar de keuring ben benieuwd .
Idee voor de verwarming zou ook welkom zijn . ( waarom blaast dat niet ? )
Groeten
Fried
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Hoi Fried.
Goed ik weet het natuurlijk niet zeker.Maar onder het dashboardkastje zit de transistor van de blower.
Denk als je er veel water in hebt gehad dat deze misschien overleden is.Het komt ook wel eens voor en dat is volgens mij ook bij deze transistor dat als die doorgeslagen is de blower niet meer te regelen is in snelheid en hij voluit blaast.Deze is redelijk eenvoudig te demonteren en met een universeel meter te meten.De deur indicatie kan ook een defect lampje zijn lijkt me zo.Of werkt dit op geen enkele deur ?
Heb in mijn cockpit een paar maanden geleden alle gloeilampjes vervangen voor heldere witte led’s, dat ziet mooi uit en ze gaan langer mee als het gemiddelde gloeilampje.Ben je bij de inbouw van het dashboard ook niet toevallig vergeten de stekkers bij de regelaar erop te steken , anders werkt de blower ook niet !
Groeten Patrick
Hallo Patrick ,
Ik ga dat zeker eens testen , aan die kant ben ik gespaard gebleven van water
Wat betreft het dashbord dan toch , soms brand er een lampje als de deur opengaat
maar meestal wel niet , maar dat is voor de toekomst .
Zou al blij zijn moest de ventilator of blower terugwerken .
( Ik heb al een liedje van DOE MAAR afgespeeld maar daar reageert hij ook niet op )
Wat die stekkers betreft daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben .
Iets voor morgen alweer .
Vandaag naar de keuring geweest (APK ) en wel een rode kaart
banden van voor voldoen niet iets fout met de loadindex , ik had er nog nooit van gehoord
Remmen achter ook niet voldoende en een klein Laswerkje moet ook nog gebeuren .
Het einde is bijna in zicht .
Groeten
Fried
EINDELIJK !
De Cx is gekeurd , heb er ondertussen toch al een kleine 1000 km mee gereden ,
en er zijn nog wel wat vreemde dingen maar ja .... Daar leren we dan ook mee leven .
Bedankt trouwens voor garage Hydraulique die me vandaag geweldig goed hebben geholpen met
de verwarming , en in het verleden nog met veel meer , goede service en leuk ontvangst .
Bedankt allen ook hier op het forum .
Groeten
Fried
Gefeliciteerd! Veel plezier!
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”