erikkuiper schreef:dat water komt eerder door foto 5.
Daar dacht ik zelf ook aan toen ik het ontdekte. Het vreemde was alleen dat er echt van de linkerzijde achter de achterbank, water naar beneden kwam. De hoedenplank was ook erg nat evenals de bodem van de kofferruimte.
Maar het gaat gelast worden dus daar kan het dan in ieder geval niet meer vandaan komen.
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
Zo, even een update over de werkzaamheden. Met dank aan Carglass Amersfoort van wie ik een doosje snijdraad heb gekregen, heb ik de ruit eruit gekregen. Het was toch een behoorlijke klus!
Omdat ik geen klosjes had, heb ik samen met iemand anders, met aan beide uiteinden van het draadje een griptang, de ruit eruit gekregen.
Ondertussen hebben we ook meteen het rechtsachter paneel aangepakt en de roest weggestraald en daarna het plaatwerk vertind. Volgens mijn plaatwerker roest dat in geen 1000 jaar meer…
Het gat in het middenachter onder de achterruit is nu ook “mooi” zichtbaar geworden..
De kabel die erachter loopt moet er nog even uit voordat de lastoorts daar zijn gang mag gaan. Het rubber en de restanten kit zijn al grotendeels verwijderd.
Verder vandaag het kofferdeksel eruit gehaald. Die was echt helemaal op en ligt in de oud ijzer bak. Wellicht binnenkort bij u in het theater in de vorm van een blikje bier!
Ondertussen begint de opslag van interieur en exterieur delen een behoorlijke stapel te vormen.
Ik ben ook nog op zoek naar hemelbekleding en bekleding voor de stijlen. Ik heb deze gezien bij CX-Basis maar die vind ik behoorlijk aan de prijs. Zijn er alternatieven? De kleur is me niet helemaal duidelijk. Lijkt blauw maar volgens mij is het zwart, net als de rest van het interieur.
Tot zover deze update. Nu we een paar dagen gewoon werken en dan na het weekend weer verder…
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
Oh en voordat jullie denken.. ” dat loopt allemaal soepel….
Die zat er net een paar maanden in….
Nou ja, weer een reden om langs het clubmagazijn te gaan…
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
erikkuiper schreef:probleem is dat het draad niet heel goed te sturen is, en je dus soms ook in het staal zit te zagen.
plus dat het met twee mensen moet, en het veel langer duurt.
En continue de angst dat de ruit klapt… het duurde inderdaad best lang. Vooral de hoeken zijn lastig!
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”




























Totaal aantal Berichten: 9456
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Michiel Bliekendaal schreef:Ik ben ook nog op zoek naar hemelbekleding en bekleding voor de stijlen. Ik heb deze gezien bij CX-Basis maar die vind ik behoorlijk aan de prijs. Zijn er alternatieven? De kleur is me niet helemaal duidelijk. Lijkt blauw maar volgens mij is het zwart, net als de rest van het interieur.
Is idd origineel gewoon zwart.
Getipt door CXJ heb ik het opnieuw laten bekleden bij http://www.jvlnl.com/
Was het ritje naar de Achterhoek waard!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]
Wakosda? Kun je daar ook de stof bestellen en zelf doen?
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”




























Totaal aantal Berichten: 9456
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
PM!
Zelf doen is een optie, maar dan wordt het nooit zo mooi als bij laten doen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Vanavond en gisteren overdag weer lekker bezig geweest.
Sponning van de achterruit en de achterruit zelf zijn helemaal schoon en de sponning staat weer netjes in de primer.
Helaas vandaag zowel mijn fototoestel en mijn telefoon vergeten dus alleen een tweetal foto’s van gisteren.
De sponning van het raam ziet er weer keurig uit en ook het gat in de binnenstijl is weer dicht. Nog even afkitten en de bekleding kan er weer op.
Voor:
Na:
Voor:
Na:
Verder vandaag het volgende gedaan:
Spatbord achter, onder sierlijst geplamuurd en strak gemaakt
Nieuwe (gebruikte) kofferdeksel onder handen genomen. Uitgedeukt, ontroest, wat gaatjes dichtgelast en geplamuurd
Gaten in de linker dorpel eruit geslepen. (klinkt een beetje raar…. )
Wat ik nog wil doen is het hemeltje en de stijlen (laten) bekleden. Nu de achterruit eruit is, speakers in de hoedenplank inbouwen (komen morgen binnen) en meteen nieuwe in de portieren. Versterker inbouwen.
Airco laten fiksen. Daar had ik bij de laatste tourrit een adresje voor gekregen. (Willem Bolt?)
Dan overweeg ik om de motor eruit te lepelen en keerringen, pakkingen en de koppeling te vervangen. Genoeg te doen dus!
Gr,
Bliek
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ik lees dat je je in ieder geval niet verveeld Goed bezig
Hi Arno,
Ik vind het ook erg leuk om er mee bezig te zijn. Gelukkig heb ik de beschikbaarheid over een fijne sleutelplek en kan ik een beroep doen op een stelletje gepensioneerde plaatwerkers. Het nadeel is dat in de werkplaats de gemiddelde temperatuur die van een vijfsterren bejaardentehuis overstijgt… Dus korte broek en T-Shirt… en dan is het goed te doen.
Enfin.. Kan de CX eens goed drogen…
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
Nu begint het allemaal lekker op te schieten. De gaten zijn dicht en gekit. Er moet nog getectyleerd worden en dan kan ik weer gaan opbouwen.
Nu valt me iets op wat me niet gerust stemt.
Bij het verplaatsen van de CX van sleutelplek naar hefbrug en vice versa, zet ik de CX in de hoogste stand. Uiteraard gaat ze daarna weer door de knieën maar valt het me op dat ze haar achterste zeer verleidelijk omhoog gestoken houdt.
Heeft dit iets te maken met de achterste hoogte regelaar?
Eerder was me ook al opgevallen dat bij het oprijden van een drempel haar achterste een opwaartse zwiep maakt die je niet zou verwachten. Dit in combinatie met het feit dat haar achterste omhoog blijft staan laat me vermoeden dat er ergens iets mis is. Heeft iemand daar ervaring mee?
Alvast weer bedankt voor de tips en tricks.
Gr,
Michiel
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
Het verstel mechaniek zit vaak vast, even schoonmaken en smeren.
Grote kans dat het daarmee klaar is.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Verstelmechanisme gesmeerd dus dat is even afwachten omdat de jongedame plat op haar buik ligt. Aangezien de accu leeg is en ze toch nergens heen hoeft maar wat verdere klusjes opgepakt. Mijn mannetje is geopereerd en moet nog een paar weken revalideren voordat het spuitwerk afgemaakt kan worden…
Hierbij even een update over het plaatwerk en de hemel…
Het kofferdeksel uit het clubmagazijn is gespoten en heb ik weer terug geplaatst. Alleen het afhangen wil nog niet zo lukken. Links goed, rechts te laag… tips zijn welkom.
Het voorspatbord en de dorpel zijn gelast en afgewerkt. Ook een oppervlakkige plek in het midden van het voorportier is aangepakt.
Dan hebben we gisteravond en vanavond aan het hemeltje gewerkt.
Eerst de oude bekleding verwijderd en het oppervlak goed schoongemaakt met scotch brite. Daarna goed afgezogen en ontvet.
Vervolgens de stof met een schuimrubber rug (van de autobekleder) op maat geknipt en vastgezet met een goede lijm.
We hebben van achter naar voren gewerkt… gewoon om het lastigste voor het laatst te bewaren
Vanavond de achterkant afgewerkt
Ik ben zeer te spreken over het resultaat dus kan niet wachten om de hemel weer terug te hangen.
Verder vandaag nog de vloerbedekking rechtsvoor en achter teruggelegd.
Gr,
Michiel
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”



















Totaal aantal Berichten: 1808
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
Goed bezig Michiel !!! ....
Kan mij ooit nog het ritje in je CX diesel herinneren, dat was een genoegen, dit wordt vast ook weer een plaatje !
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Hi Menno,
Dat is wel even geleden ja.. Die heb ik destijds weer ingeruild voor een XM 2.5TD… wat een drama was dat. Echt spijt van gehad. Eind van het verhaal was dat hij afgebrand is in Frankrijk tijdens de vakantie… En ik wilde iets betrouwbaarders… hahaha…
Wel mooi de XM… dat dan weer wel!
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”