



















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Wat een geluk
JW






























Totaal aantal Berichten: 11796
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
MaartenH schreef:hogervp schreef:EW schreef:Dat zal vast een volgende stap zijn, hoewel wat lastiger te nemen.
Tijd dat daar regels aan gesteld worden.
die producenten hebben vast een stevige lobby. Die tweetakt rommel had al jarenlang verboden moeten zijn.
Daar zijn al jaren regels voor, wat er afgelopen jaren nieuw verkocht wordt aan 2-takt heeft een katalysator en een puls-air /secundair air-systeem en soms een injectie systeem. (net als de 4-takt brommers)
Alleen rijdt er ook nog genoeg ouder spul natuurlijk.
(zelfs de kettingzaag hier in de schuur heeft een katalysator en stinkt niet meer na 10 seconden vol gas zagen)
Dat doet me er aan denken dat ik m’n Tomos 2L dit jaar nodig weer wat viezigheid in de atmosfeer moet laten pompen. Voordat ‘t verboden wordt
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Heerlijk!
Lekker de straat blauw zetten
Een tweetakt met een katalisator? Hoe zit het dan met die olierook?
Die heb je dan niet meer en ruik je ook niet.
Maar een tweetakt heeft total loss smering, dus de olie verbrandt en dan zit de katalisator binnen no time dicht.
Dat is niet waar. De katalysator zal dus wel heet genoeg worden om schoon te blijven.
Zou kunnen, maar ik kom nog uit een tweetaktverleden waarbij je regelmatig de boel moest ontkolen en waarbij ook de uitlaatpoort ongeveer dicht zat en die wordt toch echt heet.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ik las net op de ANWB motorsite dat Parijs wil oudere motoren uit centrum wil weren….
Je zal wel denken motoren, maar wij rijden in een auto? Ja, die dus ook staat in het bericht….
Door het voorgenomen besluit van de Gemeente Parijs hebben motoren en scooters met een bouwjaar voor 2000 niets meer in de stad te te zoeken.
Met het inrijverbod, dat ook geldt voor auto’s van voor 1997 en vrachtwagens van voor 2001, probeert Parijs de luchtkwaliteit in de stad te verbeteren. Het inrijverbod geldt van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur.
Het plan heeft inmiddels op zware tegenstand kunnen rekenen. De Club van Verontruste Motorrijders (Motards en Colère) organiseerde halverwege februari een protestrit en wil nu met een petitie een vervolg geven aan het protest. Het argument waarmee de motorrijders de plannen willen voorkomen is dat een motor veel minder plaats nodig heeft dan een auto.
Dus midden in de week kom je Parijs niet meer binnen met je auto.

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Vanaf juli 2016. Lijkt me onhaalbaar, gezien het grote aantal oudere auto’s in Parijs.
Het is overigens een “voorgenomen besluit” dus het is nog niet zo ver…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En het is ook niet echt nieuws, dit speelt al geruime tijd.








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Utrecht heeft het anders niet zo op oude auto’s…...
Achterlijke regelgeving daar!Klikklik hoe jaag ik klassiekers weg…..
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
In Berlijn is dat dus ook zo.
Ik vraag me eigenlijk af hoe wettelijk dit eigenlijk is: je laat je auto toch apk keuren? Daarmee is je auto toch veilig gekeurd voor de openbare weg, volgens de Nederlandse wet.
Zijn de wegen in het centrum van Utrecht dan geen Nederland, of hoe werkt dit?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Volgens de kentekencheck mag ik er gewoon in, bugje wat nog hersteld word mag ik aannemen.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Als jij met de BX TGi uit je onderschrift rijdt mag je er gewoon in hoor.
JW