geen versleten adals meer bij C6 :photo
de constructie is nu immer totaal anders dan bijv. DS,CX,BX
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Vraag
Op de laatste en voorlaatste foto:
Is dit zo on-afgeschermd onder de auto?
Indien Ja, toch weer typisch dan hoe die kleine draadjes van de konnektor nu reeds uit hun beschermhoes bengelen.
Wanneer gaat Citroën dat soort zaken nu eens goed voor mekaar krijgen?
Die kunstof beschermmof hoort integraal de draadjes te bedekken. Was al een probleem bij de XM, nog steeds een probleem bij de c5 en lappen ze het weer bij de c6 blijkbaar.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Ben ook benieuwd wanneer zich hier de eerste storingen gaan voordoen.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
c5breakhdi schreef:Ben ook benieuwd wanneer zich hier de eerste storingen gaan voordoen.
hee, niet zo negatief!!
nou maar niet hopen dat de eersten al terug geroepen door een voorrot subframe zoals bij de eerste Bx’n…...........
zal me niks verbazen; je ziet het nou ook al bij de mercedes E-klasse
die rotten (alweer) in de wielkasten. Het aanbrengen van een dunnere zinklaag/prefentielaag kost immers ook weer wat minder…....
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:nou maar niet hopen dat de eersten al terug geroepen door een voorrot subframe zoals bij de eerste Bx’n…...........
zal me niks verbazen; je ziet het nou ook al bij de mercedes E-klasse
die rotten (alweer) in de wielkasten. Het aanbrengen van een dunnere zinklaag/prefentielaag kost immers ook weer wat minder…....
Mercedes en roest zijn goede kameraden van elkaar. Vooral de 210 en 211 types. (laatse 2 E klasses).
Test
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
afscherming
ik had het eigenlijk over de blote draadjes vlak aan het eindstuk van de connector.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Re: afscherming
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:ik had het eigenlijk over de blote draadjes vlak aan het eindstuk van de connector.
Dat zat op de hydractief xantia’s op exact dezelfde manier, om de hydractiefbol in en uit te schakelen. en ik geloof niet dat dat nou zo’n storingsgevoelig onderdeel is op xantia’s
Dus waarom meer moeite doen dan noodzakelijk.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Re: geen versleten adals meer bij C6
citroen23 schreef:geen versleten adals meer bij C6 :photo
de constructie is nu immer totaal anders dan bijv. DS,CX,BX
De DS heeft zelden of nooit adal problemen! de adals zijn 5 cm in diameter!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Re: afscherming
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:ik had het eigenlijk over de blote draadjes vlak aan het eindstuk van de connector.
Daar zit op de aanluiting naar de stekker geen buitenmantel omheen, maar de draadjes zijn wel degelijk beschermd door hun eigen mantel! Ze gaan zeer waarschijnlijk door rubber seals de connector in die een waterdichte connector garanderen. De buitenmantel is een extra afscherming en ook wel handig om de meerdere dunne draadjes bij elkaar te houden.
Wel een boeiende consturctie, die c6 achteras. Echt niet meer vergelijkbaar of backwards compatible met oudere modellen. En maar goed ook, gezien de ADAL problematiek.
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Ik heb al veel verschillende oplossingen gezien voor kabels en connectors en ik geloof na 35 jaar ervaring met elektronica en auto’s dat de oplossing zoals je hem ziet, zo slecht nog niet is.
Belangrijke elementen zijn de juiste trekontlasting maar ook voorzichting met totale inbedding aangezien dan ook vocht-ophoping kan plaatsvinden door condensatie en vevolgens corrosie.
Ik geloof dat na dertig jaar ervaring de automobiel industrie ( startend met elektronische onstekingen ) eindelijk goede oplossingen gevonden heeft. Ook het vewachtingspatroon is niet voor eenieder gelijk.
Oplossingen die blijkbaar door Mercedes klanten geaccepteerd werden bleken bij het citroen publiek tot klachten te lijden ( denk aan XM oplossingen ).
Waar hep je die fotos genomen Johan?
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
FRUCTIDOR schreef:Waar hep je die fotos genomen Johan?
weet niet welke Johan je bedoeld vriend, maar ok ik zal het voorschot geven, iemand heeft jouw foto’s gebruikt!!!
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
nee vriend, die zijn niet van mij….
Ik bedoel die andere Johan met een W
nee dit zijn foto’s van geneve vorig jaar, die zwerven al een tijdje rond op internet
ik zie nu dat ze in Genève gemaakt zijn maar het zijn niet mijn foto’s….
mijn vraag is dus beantwoord…