Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
motorschades bij 2,7’s zijn incidenten. Ik denk dat ik mag spreken uit ervaring
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Mag ik er ven op wijzen dat de 2.7HDI niet te reviseren is? Geen lagers voor beschikbaar…..
Wat???!!!!
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
@IJcobar en Johnfred:
Rest van dit topic niet gelezen?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Jawel hoor:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/226770/#1868748
Ze zijn in Engeland wel bezig met lagerschalen, maar zover ik weet zijn die nog steeds niet leverbaar.
als er motorschade door een smeringprobleem is opgetreden is het verkrijgen van lagerschalen echt niet het grootste probleem. Wat dacht je van krukas van een V6 opnieuw slijpen incl demontage/montage? En dat bij een motor die waarschijnlijk al veel gelopen heeft?
als je (waarschijnlijk door verkeerde olie of te lang wachten met oliewissel) motorschade hebt opgelopen is een motorwissel veruit de meest goedkope en storingsvrije oplossing. Waarschijnlijk een factor 3-4 goedkoper zelfs.
Imitatiemeuk is inmiddels verkrijgbaar voor de Land Rover uitvoering:
Overmaats lagersetje:
Goede zaak: Volgen of dat betrouwbaar is en dan hebben we weer een probleempje opgelost voor de C6 rijders en andere 2.7 HDI en 3.0 HDI gebruikers. Als er geen origineel materiaal is zou ik dat niet zomaar imitatiemeuk noemen. Lagers maken is precisie werk maar zeker niet onmogelijk. Voor montage wel nameten met Plastigauge denk ik zo, maar dat zou ik altijd doen.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 10301
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik vind dit toch wel vreemd. Waar haalt de PSA-fabriek ze dan vandaan?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Van een grote fabrikant/vaste leverancier die geen after-market wil verkopen omdat daar niks aan te verdienen valt voor ze denk ik zo. Waarschijnlijk maken ze alleen productie maten.
To err is human, not to err is divine.
Het is maar even de vraag of de krukas voor de LaRo hetzelfde is als van de C6. Weet dat aan de voorzijde van de motor bij de krukas wijzigen ( oa seals) zijn doorgevoerd i.v.m de terreincapaciteiten van de LaRo.
Denk het wel, de 2.7 HDI en 3.0 HDI worden in England/Dagenham gemaakt. Wat me opvalt dat er een revisiebedrijf is dat zowel motoren voor de Jag&LaRo;‘s als voor de PSA auto’s levert. Als je motor kapot is de moeite waard om na te vragen. Extra seals zijn misschien nodig omdat de bak anders is of er anders aan zit, bij PSA dwars met een AW bak, bij Jag&LaRo; in lengterichting met een Getrag bak dacht ik zo. ( Getrag heeft een fabriek op het productie-terrein van Jaguar/LandRover)
To err is human, not to err is divine.
Zie dat er inderdaad wat gereviseerd spul op de markt komt. De revisie van onderblok gaat niet verder dan overmaatse lagers, honen, zuigerveren en nieuwe oliepomp. Zuigers en drijfstangen zijn niet leverbaar. De zuigerveren zullen wel bij de OEM fabrikant weg komen. Denk eigenlijk dat de krukas van de LaRo niet hetzelfde is als van de Citroen. Overigens heeft de Laro ZF automaatbakken en de tussenbakken zijn van Gertrag.
Deze zocht ik:
To improve the engine’s low-speed torque range for off-roading and towing applications, Land Rover installed a large capacity single-turbocharger, rather than use the twin-turbo design; in addition the engine is fitted with a large engine driven cooling fan to support low speed, high load driving as may be encountered in desert conditions. Furthermore, the Land Rover variant of the Lion V6 includes a deeper, high capacity sump with improved baffles to maintain oil pressure at off-roading extreme angles and multi-layered seals to keep dust, mud and water at bay and different transmission bell housing bolt pattern.
Het staat mij bij dat de voorzijde van de krukas/polyriemwiel aanpassingen zijn gedaan ivm met de ViscoFan
Nog een leuk weetje:
The Ford PSA V6 is the first high volume engine with a CGI cylinder block to be
manufactured. Production started in Oct. 2003. The cylinder block is produced at Tupy
Fundições, Plant Joinville – Brazil, using the SinterCast technology to control the liquid
metal. Some machining operations (super cubing) is also being made at Tupy.
Bron: http://www.tupy.com.br/downloads/guesser/compacted_graphite_iron_for_diesel.pdf