Mijn motor ligt eruit en ik kan de lassen van de draagarmbussen bekijken.
Ik kan geen scheuren ontdekken al is het wel moeilijk te zien.
Wel lijkt het of er al een keer aan de bussen gelast is, maar het zouden ook slordige fabriekslassen kunnen zijn. Zie hieronder de fotos.
Ik had wel een rammel als ik hard over riggels en drempels reed.
Maar dat las waarschijnlijk aan een motorsteun. De bouten van de rechter zaten namelijk compleet niet vast gedraaid…
http://s1359.photobucket.com/user/msnijd/library/draagarm lassen/P1020879_zpsd9xjyzgd.jpg
http://i1359.photobucket.com/albums/q781/msnijd/draagarm lassen/P1020878_zpslxd2ibmp.jpg
http://i1359.photobucket.com/albums/q781/msnijd/draagarm lassen/P1020877_zpsfirrpmbk.jpg
http://i1359.photobucket.com/albums/q781/msnijd/draagarm lassen/P1020876_zpsbj3wepzv.jpg
Sorry de fotos werkten niet, nu wel
maxcitro schreef:
Ik had wel een rammel als ik hard over riggels en drempels reed.
p.s. ook het veertje aan de uiteinde’s van de stabilisatorstang en de fusee’s kunnen een dergelijke rammel geluid geven.!!
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.





























Totaal aantal Berichten: 10414
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Of de nylon bussen waarin de stabilisatorstang gelagerd is. Zijn nieuw te koop voor een luttel bedrag.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Bussen zijn overduidelijk al eens gelast bij jou, fabriekslassen zien er nooit zo uit.
Niet zo erg mooi gelast allemaal, maar het is moeilijk lassen daar.
Zie ook http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/226565/P0/
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ze zijn al eens gelast inderdaad. klopt het dat het vaak de onderste bussen zijn ?
Bij mij zijn de onderste en voorste bussen gelast.
Op de onderste foto lijkt me de onderste bus in ieder geval niet goed gelast. Je ziet aan de zijkant de barst nog zitten.
Gezien de grote krachten adviseer ik alle bussen alsnog door te lassen.
Een goede truc schijnt te zijn een normaal lasapparaat te nemen, en de electrode om te buigen, zodat je er beter bij kunt.
Ook kan je overwegen, een strip verticaal tussen de bussen te lassen, die afsteunt op het chassis ter versteviging. Heb ik nog geen ervaring mee.
Binnenkort begin ik ook met mijn auto, kan ik je op de hoogte houden.
maxcitro schreef:Ze zijn al eens gelast inderdaad. klopt het dat het vaak de onderste bussen zijn ?
Bij mij zijn de onderste en voorste bussen gelast.
Ja, dat klopt wel….die krijgen de klap van de stoeprand o.i.d. te incasseren..
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Bedankt voor de tips.
Ik zat te denken een dikke en brede ring over de opgeschoonde bus te leggen en die dan vast te lassen aan bus en chassis.
Heb ik ook over gedacht, maar die verbindt de 2 bussen niet met elkaar. Tevens is het aan 1 zijde lastiger lassen dan boven en onder.
Bij een brede ring wordt dat nog moeilijker. Als de bus boven en onder in ieder geval echt goed vast zit aan de strip, denk ik dat er meer afsteun is en een betere verbinding. ook steunt die strip in ieder geval af op een stuk chassis, waar geen metaalmoeheid/ barstjes in zitten