Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks die had ik nog niet
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net na 2 weken de DS weer geprobeerd te starten. Ik zag al aan de interieur verlichting dat het niet ging werken, brandde erg zwak, dus accu bijna leeg. Leeg genoeg dat de brandstofpomp niet meer draaide bij contact aan….
Ik ben bang dat deze accu ook stuk is, net als bij de CX waar ik van de week net een nieuwe heb in gezet
Als ik 40 km rijdt moet het toch voldoende zijn om de accu op te laden?
De accuspanning na 40 km was 12.8 Volt.
Goed met hulp auto de DS gestart. Maar na een km of 5 tot 8 begonnen de schokken weer…
Is dat logisch bij een brandstofprobleem het schokken pas na enkele kms voor komt?
Het zou me ook niets verbazen als de nieuwe bobine niet goed is, als die warm wordt komt het probleem naar voren.
Dat is ook het laatste wat ik vervangen heb, daarvoor was dit probleem er niet.
Dus het ritje maar even kort gehouden. Een km of 15, daarna was de accuspanning 12.7 Volt.
Lijkt genoeg, maar vermoed dat die weer snel leeg is
Het enige wat ik nog wel bereikt heb is het verwijderen van de motorkap isolatie.
Daar zat allemaal schuimtroep op wat langzaam los liet en overal in de motorruimte terecht kwam. Ook op een hete uitlaat, niet fijn!
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
mijn 23IE schokt ook onder het rijden, ik heb geen idee waar het vandaan komt, maar met name bij het accelereren merk ik het.
Een echt lege accu kan je beter 24 uur aan de lader zetten, daarmee laad je veel dieper op dan kort met 40 Amp (dynamo op toeren) laden.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die mogelijkheid heb ik helaas niet voorhanden, anders hadden de accu’s van de winter al aan een druppellader gestaan…
Met 40 A opladen. Oftewel na 1 uur rijden heb je 40 Ah geladen? (daar moet je je verbruik dus nog aftrekken in de praktijk).
Dus een 70 Ah accu zou dan zo’n 2 uurtjes rijden zijn om volledig te laden?
Micky schreef:mijn 23IE schokt ook onder het rijden, ik heb geen idee waar het vandaan komt, maar met name bij het accelereren merk ik het.
Bij mij is het juist bij constant rijden. Een beetje dat hoort er wellicht bij. Ik heb nu dat als ik 120 rijdt dat de hele auto gewoon inhoud.
Met zulke hoge laadstromen laadt de accu niet goed door.
Kan je de accu er niet even uit sleutelen en thuis aan een lader hangen?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Als je een goede accu hebt volstaat uiteraard gewoon wegzetten en na 3-4 maanden starten zonder problemen, daar heb je geen druppellader voor nodig, mijn accu heb ik net voor de winter vervangen en het was starten, starten, starten en lopen (hij slaat heel vaak af na het aanslaan als hij koud is).
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De accu heeft ook vaak van dit witte spul erop liggen.
Geeft dat iets aan? Of is dat niets om je zorgen over te makken?
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Mogelijk te hoge laadspanning, of te hoog zuurniveau.
Nb De metalen ring die om de luchtslang zit die de kachel ingaat zit niet helemaal zoals het hoort.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat duidt op uitstoot van gas/zuur. ouderwetse accu met dopjes, en geen calcium erin. = Laadspanning te hoog.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb het wel eens weggeveegd, dan komt het weer terug.
De laadspanning is 14.4 Volt, dat lijkt me normaal. Er zit ook een moderne dynamo op met ingebouwde spanningsregelaar.
Is dit nog aan accu die onderhoud nodig heeft?
Of kan je dit beter vervangen door een onderhoudsvrije calcium-lood accu?
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
vlietmansje schreef:Nb De metalen ring die om de luchtslang zit die de kachel ingaat zit niet helemaal zoals het hoort.
Wat zit daar niet goed aan?
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dopjes openen en kijken of de platen onderwater staan. 14,4 is aan de hoge kant voor een ‘gewone’ accu…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Metalen ring moet je draaien/schuiven zodanig dat de verbindingsbout tegen de spatbordrand stuikt; zo voorkom je dat de slang uit de behuizing losschiet. Beetje cryptisch omschreven, hoop dat je het snapt zo.