sja. dan kijk ik naar buiten en zie onze eend van 7500 euro van ad vd horst staan, niet eens superstrak gespoten en hier en daar wat roest, en dan zie ik dat het ook anders kon
maar goed, dan hebben we wel een grijze charleston met vloerbedeking, custom dashboard, zon plank boven t reservewiel (vlakke bodem) en slechte striping op de a stijl (zo heet ie geloof ik)
Maar ik vind de kleur van je eend mooi, en dakjes? je kunt ze mischien t beste kopen met garantie, hebben wij ook. we kregen dus meteen een nieuwe toen er een scheurtje in zat. ik weet niet precies of er veel kwaliteitsverschil is. in ieder geval succes met je wagentje
Er zit zeker verschil in kwaliteit, alleen dat zie ja pas na een paar jaar. Die goedkope daken krimpen veel sneller. Ook zie je bij die goedkope daken altijd plooien in het dak. Dat komt door het slordig inzetten van de achterruit.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
nou…
ik heb sinds februari 2003 een origineel Citroen dak op mn eend liggen.
Daarvan was in de zomer van 2003 de rechter elastiek losgeschoten.
Zomer 2004 was de elastiek links aan de beurt.
Voor in de hoeken waar de elastieken vast zitten is het dak losgekomen van de balk.
Heb al sinds ik het dak heb last van vochtplekken aan de binnenkant. Links en rechtsvoor in de hoek. Bij warmer weer verdwijnen ze weer.
Heb het dak nu in tweeen geknipt (Pick Up eend), en het overgebleven deel eens uitelkaar gehaald: zit de vierkante ijzerenbalk, onder de ruit, van voor tot achter onder de roest.
Is nogal vreemd aangezien die balk volledig opgerold zit in het dak, en er dus geen water bij zou moeten komen…
Ik koop me de volgende keer een tweedehansie, of een imitatie…zal een hoop geld schelen, en het dak moet toch in tweeen
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Nou…
Ik heb wat op en neer en heen en weer gebeld over die dakjes. Uiteindelijk heb ik bij Burton Car per internet een dak besteld dat volgens de verkoper een uitstekende kwaliteit zou hebben. Het dak kwam perfect snel met de post mee, kostte 129 euro en zag er netjes uit. Aan de achterbalk zag ik dat het imitatie was. Het dak past netjes, alleen het wisselen van de achterruit tegen mijn oude verwarmde achterruit was een crime. De imitatierubber en pees wilden niet. Toch is het gelukt. Boven de ruit zit wel een lelijke vouw. Da’s volgens mij de prijs voor het goedkoop winkelen. Ik ben benieuwd hoelang zo’n dak meegaat.
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Oh ja,
Ik wil best foto’s mailen. Plaatsen lukt me niet (beetje digibeet)
Als je je foto’s nog niet op internet hebt staan moet je even contact opnemen met onze fotomanager: Patje74 .
Schijt aan originaliteit.
ja dat bedoel ik, als er zon vouw inzit is imitatie. Maar goed het werkt wel.
Die ruiten omruilen is een ramp zonder pezen trekker.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
De vouw blijft er in. Niks aan te doen.
Het Eendje heeft nu een aantal weken lekker gelopen. Prachtig rijden is dat. Een paar dingetjes wil ik nog weten. Bij accelereren vanuit lage toerental doet het ding wat dreunen. Is dat een motorsteun of hoort het bij het karakter van de Eend. Verder stuurt ie vrij zwaar. Het chassis is goed, hij leunt niet op het stuurhuis volgens mij. Ook de banden zijn op druk (1,4 bar). Misschien ben ik met de DS wat verwend. Als laatste valt het niet mee om juist te choken. Maar dat went. En zo’n karretje trekt best goed. Een buurjongen die nog nooit een Eend van dichtbij had gezien vroeg of dat een grapje was V6. V6? zeg ik. Ja er staat toch 2cV6 op?
Even de fusees doorsmeren en de bandenspanning voor op 1.6 zetten. Scheelt weer iets met sturen. En anders een keer een leuk 60’s stuur op de kop tikken, heeft een grotere diameter en stuurt dus lichter en staat nog leuk ook.
Motorsteunen zijn eenvoudig te testen door de motor(als ie koud is!) aan het spruitstuk op te tillen. Moet dus niet te ver kunnen. De baksteun(eerder rot) kan je makkelijk visueel beoordelen.
Denk dat bij hogere banden spanning wel je fusees eerder slijten.
Dingen hebben toch al niet het eeuwige leven.
Wat ook zou kunnen, maar dat komt weinig voor, dat ze de stuurkogels veel te strak hebben gedraait. Bij de APK zeuren ze er wel eens om terwijl ze gewoon goed staan. niet iedereen weet dat, dus worden ze strakker gedraait.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
je carb moet je eens goed bekijken als je de choke aantrekt.
de laatste (ongeveer) 5mm tot 1 cm,,zou je stationaire gedeelte mee moeten komen..
.dus je trekt in het begin de chokeklep erop,dan als de klep nagenoeg dicht is,komt je gaspedaal mee,,simpel gezegd.
ik vermoed dat je dat gaspedaal deel wat hoger mag zetten, oftewel ,er zit een extra schroefje op waarmee je dat bij kan stellen.
ik ben wel eens carbs tegen gekomen waar dat niet kon, en daar heb ik toen met beleid eea ligt verbogen,,omdat het domweg niet anders kon.
(ecoshit was ook pleite dus ging nie anders)
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Ik zal die afstelling eens nakijken. Al vermoed ik dat daar niet veel te halen valt. Enkele weken terug heeft mijn Citroënspecialist bij de APK het zaakje helemaal afgesteld, een klein veertje vernieuwd et cetera. De iets hoger bandenspanning helpt wel. Misschien dat de nieuwe fuseepen nog wat stroef draait. Ik zal de fusees nogmaals doorsmeren.
Bedankt voor al jullie meedenken