Oei… lelijk zeg! (persoonlijk)
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ah, daar is ie weer. Zo te zien hebben ze nog geen slachtoffer gevonden
Wat een doorgestikt geval zeg..Wat zonde. Doet me aan die gewatteerde jassen denken! Associaties met plakkerig en warm…
Yep zonde van de auto.
Je kan ook te ver gaan.
Eind april gaat mijn cactus naar dk-Schweitzer om er volledig leer in te laten zetten.
De foto’s die op hun website staan die auto heb ik in het echt bij mijn dealer gezien. Waar hij overigens binnen twee dagen weer verkocht was.
GTI 2500, xm V6 3.0, cactus
Dat leer van die Cactus ziet er goed uit zeg. Erg strak. Veel strakker dan het leren inteieur dat wij er af fabriek in hebben zitten. Alleen vind ik dit grijs wel erg saai van binnen worden. Wij hebben het habana club leder en dat staat de auto toch beter, vind ik.
uit de Telegraaf autonieuws:
Citroën C4 Cactus mag naar China
door redactie Autovisie
PARIJS -
Citroën gaat de C4 Cactus ook in China op de markt brengen. Het land maakt deel uit van een aantal nieuwe exportlanden voor de kekke vijfdeurs crossover.
De fabrikant vindt het belangrijk dat de C4 Cactus in vrijwel alle exportlanden van het merk in de verkoop is, aangezien de C4 Cactus de herpositionering van het Citroën-merk symboliseert. Vandaar dat nu ook de Chinezen de auto krijgen voorgeschoteld. Ook de Japanse en Koreaanse importeurs gaan de C4 Cactus aan hun portfolio toevoegen. Het model is recent in bijvoorbeeld Turkije en Noord-Afrika op de markt gebracht.
50.000
De C4 Cactus is sinds juni leverbaar. Het merk debuteerde op de Franse markt en is sindsdien in andere Europese landen in de verkoop gegaan. Het bedrijf meldt dat er al meer dan 50.000 orders voor de crossover zijn. Nederland behoort tot de grootste markten voor het model. Volgens de ceo van Citroën, Linda Jackson, ligt de orderintake boven verwachting. Het merk heeft enkele maanden geleden al de productie verhoogd om aan de vraag te voldoen.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Wat hoorde ik nou op de sportschool? Dat de Cactus de auto is met de laagste afschrijving per jaar? Weet iemand hier meer van??
ik kom nooit in de sportschool, maar reken op 2500 Euro per jaar. Op bepaalde sites kom je rekenvoorbeelden tegen en die geven zo’n 2500 Euro per jaar weer.
Maar inruil is een moment in de de tijd want wat rij je per jaar?
De een 5000km en de ander 5x zoveel.
Dat heeft allemaal invloed op de afschrijving.
En wanneer je lang blijft doorrijden dan is je afschrijving het laagst.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Ik ben een “meelezer” omdat ik de Cactus overweeg als volgende auto. Heb nu een Renault Captur en die gaat er over 1 à 2 jaar uit. Heb eens bij de ANWB een autokostenvergelijking gemaakt van de totale kosten van zowel de Captur als de Cactus (vergelijkbare aanschafprijs) en inderdaad viel toen op dat de Cactus merkbaar lager in kosten is. Komt enerzijds door lagere brandstofkosten (ik vergeleek overigens een Shine 1.2 110 benzine met de Captur Dynamique TCe0.9) en lagere motorrijtuigenbelasting (want Cactus = lichter) maar toch ook heel duidelijk door lagere afschrijving.
Dus ja, de Cactus schrijft heel gunstig af!!
Sorry dubbel gepost….
Totaal aantal Berichten: 17403
- CX 2400 Super
De afschrijvingskosten in dergelijke rekenmodelletjes zijn gebaseerd op schattingen van de toekomstige restwaarde. De daadwerkelijke restwaarde zal daarvan kunnen afwijken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1800
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Kortom natte vingerwerk ....
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 17403
- CX 2400 Super
Schattingen zijn niet per se nattevingerwerk. De grote leasemaatschappijen betalen meerdere mensen een jaarsalaris om dergelijke schattingen te maken, dus daar wordt serieus werk van gemaakt. Er zijn nu eenmaal veel variabelen: de algemene vraag naar tweedehands auto’s, de vraag naar cross-overs, de begeerlijkheid van het merk Citroën, de populariteit van de C4 Cactus, het al dan niet tussentijds verschijnen van een gefacelifte versie en de relatieve populariteit daarvan, enz., enz.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Misschien is de preventie tot het lakwerk meegenomen (minder schade) is met de afschrijving
Totaal aantal Berichten: 130
- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Hi Hi.
Lekkere ‘discussie’ op Facebook over de airbumps.
Pfff.
klik
Ipsa Scientia Potestas Est