Hallo mensen,
De kachelradiateur van mijn ZX diesel is lek. Mijn vraag is: moet ik het hele dashboard er uit halen om de radiateur te vervangen? Of is dat niet nodig??
Alvast dank!
Groet,
Marcel
Heb gelijk even het verhaal gelezen… O mijn god!
Toch maar naar de dealer Ben bang dat het me meer gaat kosten dan dat de auto waard is…...
O ja, heeft iemand een idee wat dat ongeveer gaat kosten (bij die garage in Haarlem bijvoorbeel)?
In ieder geval bedankt voor je reactie!
Marcel
Voor 2 kratten bier zijn er best wel mensen die je willen helpen ( Gompy )
Zo een radiator kost iets van 7 tientjes. Als je het laat doen, dan is het ongeveer 8 uurtjes werk voor een ervaren monteur, dus reken maar op min. 500 euro. (maar zeer waarschijnlijk veel meer)
Ik woon in Rotterdam en wil je er best wel meehelpen, heb je plaats en ruimte om te kunnen sleutelen. De dagen worden korter dus de kans dat we het niet in één dag af krijgen voordat het donker word is groot. Of anders een schuurtje of berging dichtbij daar alles neergezet kan worden.
Ik drink geen alcohol, mijn tarief is een maaltijd van of bij de Chinees, bijvoorbeeld “Lung Fung” op de Prinsegracht 2
Naar mijn mening de één van de beste Chinees-, Surinaams Restaurants.
O ja welk type/bouwjaar ZX heb je?
Hallo,
Een idioot goed bericht om de zondag mee te beginnen ! Alle hulp is welkom….
Ik woon in Den Haag maar heb totaal geen ruimte om te sleutelen. Wel woont een van mijn broers in Groesbeek (bij Nijmegen). Hij heeft een weilandje bij het huis. Ruimte zat, dus. Het is anderhalf uur rijden van Den Haag of Rotterdam. En in Nijmegen zal ongetwijfeld een goede chinees zitten.
Als Groesbeek te ver is, is er hier in Den Haag ook wel ergens wat gras te vinden…
O ja, ik heb een ZX 1,9 diesel van november 1994. Vanaf april al 21.000 km mee gereden. Ik ben dus aardig verknocht geraakt aan dat karretje…
Groet,
Marcel
ik geloof dat we een reputatie gaan opbouwen zx14
maar had je net aan de lijn, we kunnen het best gaan doen, maar vind het wel een faire prijs. Geen flauw idee wat het kost, zal idd ergens rond de 100 euro schommelen zo’n K&N openluchtfilter systeem, Het zelfde systeem van Green Cotton is iets goedkoper geloof ik.
Kortom, zo’n systeempje en de overige onkosten ( brandstof) is redelijk vind ik
Helemaal mee eens, is een faire prijs.
Ik zoek even uit welk filter je precies nodig heb en mail dit naar Marcel.
Ik neem aan deze twee:
Het filter zelf:
1993 CITROEN ZX 1.8L F/I - 1761cc Automotive Air Filter 33-2673
De bijbehorende kit voor de ZX1.8i uit 1993 die op het filterhuis/motor kan.
1993 CITROEN ZX 1.8L F/I - 1761cc Automotive 57i Kit 57-0096
Een autostyledealer zoals Brezan kan het wel leveren denk ik.
Dat is het dus NIET
1993 citroën ZX 1.8L F/I - 1761cc Automotive Air Filter 33-2673 die jij hier noemt is gewoon een vervangingsgfilter. Niets meer dan de rechthoekige die je normaal ook in het filterhuis hebt zitten.
Dat wat ik bedoel is de 57i-kit. Deze kit slaat de hele luchtweg die standaard word gebruikt over en zit direct op het brandstofhuis aangesloten. Het is ook een ROND filter.
en dat is, tenzij ik me vergis deze 1993 citroën ZX 1.8L F/I - 1761cc Automotive 57i Kit 57-0096 die jij dus ook noemt.
Overigens, Green Cotton produceert ze ook. en daarvan zijn ze wat goedkoper, maar kan daar ff geen gegevens van vinden.
hierbij trouwens de link naar een installatie sheet voor die 57i kit om de juiste indruk te krijgen wat ik bedoel
Sorry, was weer iets te snel, je heb gelijk je heb alleen de:
1993 citroën ZX 1.8L F/I - 1761cc Automotive 57i Kit 57-0096 nodig.
Had het installatieplaatje al gezien en, zit het openluchtfilter (filter assembly?) inbegrepen bij de kit :
Of is het volgens de partlist het “Clamp on Filter” het openluchtfilter zelf. :
(Marcel jij ben de deskundige op het gebied van Engelse taal Grapje )
PS: Voor de armoed zaaiers onderons met een 1.4i motor is er geen kit beschikbaar
Heb wat info gevonden over Green Cotton:
http://www.gkb-import.nl/zoekmach/gkbindex.asp?groep=auto
Het bedrijf GKB-Import in haren importeert die zooi, de Green Cotton zijn wel iets goedkoper, maar of ze ook net zo uitgebreid zijn als de K&N :
Verder lijkt het mij lastig om aan Green Cotton producten te komen, het bedrijf heeft niet eens een lijst met dealers op de website.
Je moet een formuliertje met naw gegevens en emailadres invullen als je wilt weten waar er een dealer bij jou in de buurt zit. Dan maar hopen dat er op gereageerd word met een serieus antwoord of de rest van je leven Spam op je mail-adres, vaag vaag vaag
ik weet niet of het zo goed idee is, een openluchtfilter zo naast je blok, zuigt ie veels te veel warme lucht aan , dan kan je beter een inlegfilter kopen van k&n
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
harry schreef:ik weet niet of het zo goed idee is, een openluchtfilter zo naast je blok, zuigt ie veels te veel warme lucht aan , dan kan je beter een inlegfilter kopen van k&n
Nope, want er er is een koude lucht aanvoer in het K&N systeem opgenomen. Die is duidelijk zichtbaar op pagina 3 van de manual.
jou twister ? leg uit
Nope, want er er is een koude lucht aanvoer in het K&N systeem opgenomen. Die is duidelijk zichtbaar op pagina 3 van de manual.
Inderdaad dat vind ik wel een mooi systeem, Green Cotton heeft volgens mij geen koude lucht aanvoer.
Ondertussen bel ik me suf om zo’n filter te vinden…. Bij Bart Ebben kan die besteld worden!
Er was zelf een Citroën-dealer die het hele geval niet kende!
Marcel
Ik denk dat de meeste zaken zoiets ook niet op voorraad hebben en zeker niet voor de ZX.
Roep je Golf, dan word je doodgegooid met die dingen
Kijk eens op http://www.autostyle.nl/dealers.asp voor de autostyle-dealers.
zit nu idd ff te twijfelen, is die 57i kit inclussief filter? of is het het buizen systeem en dat je daar dan de filte apart moet bijkopen ?