Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Of hij is ooit bijgevuld met vuil water, of hij is 14.4 volt (het absolute maximum) bij een niet volgeladen accu en schiet eroverheen bij een volle accu, of hij begint gewoon te verslijten (maar dan heb je dit bij een of 2 cellen en niet bij allemaal tegelijk), of het niveau is te hoog, of het ontluchtingskanaaltje is verstopt.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik neem aan dat we hier te maken hebben met een lood-lood accu? Daar is 14.4 het echte max?
Geld dat ook voor een calcium-lood, of ligt dat net even wat minder gevoelig?
Bij dit type accu dus genoeg wat er fout kan gaan… Ik weet ook niet hoe oud de accu is. Wel dat bij aanschaf van de DS al dat witte troep op de accu ligt. Na wegvegen is het vrij snel weer terug.
Arjan Verkade schreef:Goed met hulp auto de DS gestart. Maar na een km of 5 tot 8 begonnen de schokken weer…
Is dat logisch bij een brandstofprobleem het schokken pas na enkele kms voor komt?Het zou me ook niets verbazen als de nieuwe bobine niet goed is, als die warm wordt komt het probleem naar voren.
Dat is ook het laatste wat ik vervangen heb, daarvoor was dit probleem er niet.
Iemand hier nog een mening over?
vlietmansje schreef:Metalen ring moet je draaien/schuiven zodanig dat de verbindingsbout tegen de spatbordrand stuikt; zo voorkom je dat de slang uit de behuizing losschiet. Beetje cryptisch omschreven, hoop dat je het snapt zo.
Thanks, daar zal ik later dan maar eens naar kijken, eerst even zorgen dat het allemaal weer normaal rijdend is.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net even bij de accu gekeken.
Dopjes eraf, maar de platen staan niet droog.
Dit is wat er nu in zit, zover ik kan zien zonder te demonteren.
Ik overweeg toch om de accu te vervangen, anders is volgende winter de accu weer leeg.
Wat ik ook vreemd vond dat ik de vorige keer de DS niet direct kon starten met hulp auto, pas na 20 min laden draaide de startmotor pas netaan snel genoeg rond om DS gestart te krijgen.
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Arjan Verkade schreef:Wat ik ook vreemd vond dat ik de vorige keer de DS niet direct kon starten met hulp auto, pas na 20 min laden draaide de startmotor pas netaan snel genoeg rond om DS gestart te krijgen.
Dat had ik afgelopen zondag ook, na ong 10 minuten nog geen sjoege. Na wat wrikken met de klemmen deed ie het met een minuutje of 2 gewoon weer. Zal wel wat corrosie hebben gezeten….
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zou ook maar een nieuwe accu halen. Volgens mij heb ik je laatst een link naar die duracell accu’s gegeven toch? Die hebben ook een accu voor een ds!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja prima tent, daar heb ik voor de CX vorige week de accu opgehaald.
Ik was net bezig ze even een mail te sturen voor welke maat er exact in een DS moet
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat het dan deze is van Duracell die in een DS past.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Accu er alvast uit gehaald…
En ja hoor, weer een calcium-calcium accu, net als in de CX
Jammer dat er niet op staat hoe oud die is.
Maar nou ie er uit is kan je hem wel mooi even minstens een nacht aan de lader hangen…
Misschien valt de conditie nog mee?
Nog even een tip: leg een stuk plastic oid onder de accu als je hem vervoert of ergens neerzet.
Kan zijn dat er nog wat zwavelzuur aan de accu zit en dat vreet langzaam je bekleding op…
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
In mijn CX Topic heb ik geleerd dat dit niet de juiste accu is voor een oudere auto
Zondag dus nog een stukje gereden, vandaag brandde binnenverlichting nog amper, dus weer leeg.
Bovendien, til je de accu er niet zomaar even uit. Aan het accu frame zit aan alle kanten van alles bevestigd
Nee, dat ken ik dat hekwerk er om heen
En bij een IE is het extra lastig…
Maar op zich kan je de accu wel gebruiken als je hem af en toe een boost geeft met een wat hogere laadspanning. Met een acculader met die functie(lidl/aldi hebben er af en toe een in de verkoop voor €15,-) . Maar dat is kennelijk niet zo makkelijk bij jou…
Dat de accu in zo’n korte tijd z’n capaciteit verliest is natuurlijk geen goed teken…
Lekstroom of accu gaar?
Interessant verhaal op je CX topic over een Calcium-Calcium accu in oude auto’s. Dat het laadsysteem van oude auto’s daar niet geschikt voor is. Zeker om te onthouden in de toekomst!
Dus echte klassieke lood accu’s kopen!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo steken we er allemaal nog wat van op
Er gaat dus hier net als in de CX een calcium-lood accu in.
Direct 70 Ah met een hogere startstroom capaciteit dan de huidige accu.
H@ns schreef:Lekstroom of accu gaar?
Lekstroom heb ik niet gemeten, al kan het altijd. Maar er zit in een DS zo weinig dat ik niet weet wat het zou kunnen verbruiken. De interieurverlichting gaat gewoon uit. Radio is niet aanwezig. Op dit moment zit zelfs het klokje er niet in
Zou het mogelijk zijn dat het inhouden van de motor verband heeft met de slechte accu ?.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat kan, maar dan moet je dynamo ook brak zijn. voven een volt of 11 moet de injectie het gewoon goed doen..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>