Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vanmiddag even nieuwe accu gehaald en direct 2 oude ingeleverd.
De Duracell zit erin. Starten lopen, rijden!
Na 10 km begon het schokken weer, dus dat was niet gerelateerd aan de oude accu.
Ik moet wel zeggen, dat sinds de nieuwe bobine erin zit de motor niet meer af slaat bij een koude start. Ook rijdt het beter met een koude motor.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik heb dat vroeger ook wel eens gehad bij mijn Ds, dat schokken.
Bij mij zat er toen een scheurtje in een accupool klem.
Eerst zag je dat niet tot de scheur steeds wat groter werd.
Misschien een tip?
Arjan Verkade schreef:
Lekstroom heb ik niet gemeten, al kan het altijd. Maar er zit in een DS zo weinig dat ik niet weet wat het zou kunnen verbruiken. De interieurverlichting gaat gewoon uit. Radio is niet aanwezig. Op dit moment zit zelfs het klokje er niet in
Verraderlijke is dat er stroom kan lekken waar het eigenlijk niet hoort te lekken.
Meten is weten…
Ik noem maar een zijstraat: kofferbaklampje dat niet uitgaat of een hangend relais of zo…
Ik zou toch even meten met alle verbruikers uit en dan multimeter tussen accupool en accuklem.
Ik ben trouwens benieuwd of dat schokken wordt opgelost. Toevallig heb ik ontdekt dat er vlak bij mijn stallingsplek een 23IE staat.
Even wat gekletst en deze IE blijkt hetzelfde probleem te hebben.
Ik heb al aangeraden om eens eens aan te melden op Cifo…
Totaal aantal Berichten: 43266
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:
Ik moet wel zeggen, dat sinds de nieuwe bobine erin zit de motor niet meer af slaat bij een koude start. Ook rijdt het beter met een koude motor.
Hmm…. wat voor bobine heb je gemonteerd?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Blue coil van Bosch. Deze schijnt het beste te werken icm 123 ontsteking.
Die heb ik als laatste gemonteerd, daarna nog maar weinig gereden.
Ik merkte toen en nu dat er verbetering is. Behalve nu dus het schokken na een km 10 begint dat.
Zit overigens gemonteerd zonder voorschakelweerstand.
@H@ns & pavang
Thanks voor de tips, ik zal er op letten.
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Wat het schokken betreft: ik had met mijn 23ei daar jaren last van. Voor al bij ca 2000 toeren en continue rijden. Uiteindelijk bleek de gasklepschakelaar de boosdoener. En dan met name de 4 polige stekkerverbinding. Bij meten terwijl de auto stil stond was geen probleem te onderkennen: alle circuits waren conform specificaties.
Maar: tijdens het rijden verbrak een van de contacten steeds heel kort, waardoor de computer even de weg kwijt was. Inhouden of schokken het gevolg. De tip vond ik op een amerikaanse site.
Opgelost door de stekkercontacten uit het kunststofblokje te peuteren, goed schoon te maken met contactreiniger, wat aan te drukken en weer terug te plaatsen. Opeens geen schokken meer!
Wel blijft het een zwak punt, om het jaar moet ik de contacten met reiniger nu schoonmaken.
Ik denk erover om een andere stekker op de kabelboom te solderen, maar ja, zolang het zonder schokken rijdt…..
dickesse schreef:23ei
Tel maar na, het zij er 23
dickesse schreef:Uiteindelijk bleek de gasklepschakelaar de boosdoener. En dan met name de 4 polige stekkerverbinding. Bij meten terwijl de auto stil stond was geen probleem te onderkennen: alle circuits waren conform specificaties.
Maar: tijdens het rijden verbrak een van de contacten steeds heel kort, waardoor de computer even de weg kwijt was. Inhouden of schokken het gevolg. De tip vond ik op een amerikaanse site.
Opgelost door de stekkercontacten uit het kunststofblokje te peuteren, goed schoon te maken met contactreiniger, wat aan te drukken en weer terug te plaatsen. Opeens geen schokken meer!
Wel blijft het een zwak punt, om het jaar moet ik de contacten met reiniger nu schoonmaken.
Ik denk erover om een andere stekker op de kabelboom te solderen, maar ja, zolang het zonder schokken rijdt…..
Goeie tip!
Ga ik doorgeven!
Totaal aantal Berichten: 43266
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Schokken deed ie ook met de ouwe bobine? Bougiekabels: imitatie uit witte doos of origineel bougiecord?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Met de oude bobine sloeg die af bij een koude motor. En liep zeker bij een nog wat koude motor minder soepel.
Als de boel warm was kon ik er altijd wel goed mee rijden.
Nu schokt die dus echt, elke rit tot nu toe begint het pas na een 8 tot 10 km.
Het voelt alsof de motor even stopt met werken.
De bobine is vervangen omdat die dus afsloeg bij een koude start en de leeftijd en staat onbekend waren.
De oude bobine had ook een voorschakelweerstand en zat er waarschijnlijk al in toen de 123 ontsteking er nog niet in zat.
De bougiekabels zijn bij aanschaf vervangen door nieuwe, ik weet niet of ze bougiecord zijn. Ze zijn rood als dat wat zegt. Kosten iets van 25 a 30 Euro toen.
Dat brandstof filter is onderweg, maar twijfel of dat het is. Naar mijn idee zou die het dan altijd moeten doen?
Op 1 of andere manier vermoed ik dat de bobine raar gaat doen als die warm wordt…
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die gasklep schakelaar is een notoire boosdoener. De stekker en het sleepcontact geeft vaak gezeik. Op ebay verkoopt iemand nieuwe printplaten voor die unit.
Je kan em eens openmaken en schoonspuiten met remreiniger.
Hier zioe je een 60 x vergote foto van de contactjes. Er ligt koper poeder tussen de contacten:
http://members.rennlist.com/pbanders/TPS Contacts 03.jpg
info:
http://members.rennlist.com/pbanders/DJetParts.htm
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43266
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:
De bougiekabels zijn bij aanschaf vervangen door nieuwe, ik weet niet of ze bougiecord zijn. Ze zijn rood als dat wat zegt. Kosten iets van 25 a 30 Euro toen.
...
Ik vermoed dat dat neppers zijn. IK (let wel, MIJN menig!!) vind die imitatiekabels van een verschrikkelijk slechte kwaliteit!
Over de bobine: zet die ouwe eens terug en ga rijden. Als de motor NIET schokt bij warme motor met die oude bobine dan weet je in welke richting je moet gaan zoeken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik ook.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik zou ook de 123-ontsteking niet uitsluiten..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Eerder deze week heb ik samen met capt kok de benzinedruk gemeten. Deze stond ongeveer op 1,75 bar, dus afgeregeld tussen de 1.9 en 2.0 bar.
Daarna het brandstoffilter vervangen door het originele DS filter. De druk bleef nagenoeg gelijk, alleen de meeting was stabieler.
capt kok nogmaals bedankt!
Later een testrit gemaakt, maar het schokken kwam weer terug.
Inmiddels heb ik een gebruikte bobine, deze heb ik er vanmorgen in gezet.
Daarna zo’n 35 a 40 km gaan rijden en het schokken is niet meer terug gekomen.
Het lijkt er toch op dat de Bosch stuk is. Ik ga maar een nieuwe blauwe Bosch bestellen.
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Die benzinedruk is veel te hoog!
Uit mijn hoofd is het 1,2 bar, maar dat moet je even nazien.
Het zou je probleem kunnen verklaren, veel te rijk mengsel bij warme motor