Sjee, weer zo’n oud barrel…
Wild guess: Frazer Nash?
Volgende keer ( als ik weer mag) neem ik wel een moderne. Dit is geen Frazer Nash.
To err is human, not to err is divine.
phoe ! Een Cisitalia 202 misschien?
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
italiaans was denk ik warm…
Juist ja, daarom het extra plaatje. Kijk eens naar dat plaatstalen wiel? Meer hints nodig ?
Fiat Topolino Spidertje??
Fotootje ?
Is m ook niet….misschien een speciale varariant.
Ik heb het gevoel dat het Carlo Abarth is. Maar ik kan geen enkele afbeelding van deze Topolino vinden. Ook niet in zwart wit. Best een bijzonder ding volgens mij!
Dit is de Topolino van Ferruccio Lamborghini. Bij had een betere oplossing dan Abarth voor de 500 cc blokken gemaakt vondt hij ( zelf nieuwe koppen ontwikkeld), maar kan er toch niet genoeg mee vooruit in de Mille Miglia ( Ik denk gewoon dat er uit die 500cc niet meer te halen viel en dat hij door de 1.5 en 2 liter eruit gereden werd) . Gestopt dus, en zich gewijd aan zijn Traktor bedrijf en andere bedrijven. Toen hij daarmee goed geld verdiende pakte hij het anders aan: Je neemt een paar goede ingenieurs in dienst en maakt zelf een “supercar”. Carrosseriemaker is mij ook niet bekend, kan hij ook wel zelf gedaan hebben.
Aan jou de volgende !
Rijst de vraag:
Wie is dat kindje op de foto?
Zoon van Ferruccio? die nu iets doet met telefoons?
Maar mooi verhaal! Hoe kom je bij die foto? Ik kan er nog niets over vinden.
Foto komt uit een boek over Lamborghini’s. Er wordt niet vermeld wie het kind is.