Dag, ik ben nieuw hier op het forum en heb mezelf lid gemaakt omdat ik een probleem heb mijn mijn berlingo 1.9D xud.
De auto heeft altijd al slecht gestart maar kreeg hem wel aan de praat zodat ik kon rijden. Wanneer ik er op een dag even mee heb gereden start die daarna ook altijd terug vanaf de eerste tik. Laat ik hem dan een nacht staan is het weer een probleem om hem aan te krijgen. Nu start de auto dus gewoonweg niet meer, hij slaagt soms wel aan maar valt direct weer dood.
conclusies die ik zelf al heb genomen:
-goede benzinepomp
-goede gloeikaarsen
-verstuivers gaan open op 140 bar
Verder heb ik al gelezen hier op het forum dat het aan de klepspeling zou liggen en dan voornamelijk aan de inlaatklep?. Deze zou ik dus graag opnieuw afstellen, maar hoe? Ik heb er al veel over gelezen maar kan er weinig over vinden hoe het nu precies moet specifiek voor mijn motortype. Moet de nokkenas eruit? hoe moet ik dan de speling precies meten ? Met voelermaat of ?
Bij de citroen garage zou het me een 500,00 euro’s kosten. Aangezien de auto 270 000 km heeft en er nog wel een hele hoop aan moet gebeuren is het me dat niet meer waard.
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen zodat ik er nog tot het einde van het jaar mee kan blijven rijden.
bedankt!
Welkom
Hoe het moet? http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/227691/
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
bedankt, mijn engels is niet zo best maar ga hier al eens iets mee proberen.
De nokkenas moet eruit.
Hoe is je frans? staat een filmpje op jijbuis waar perfect de distributie uitgelegd is https://youtu.be/T4h0_arKmqg
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
nog iets minder dan mijn engels. Ofja engels lezen lukt me nog wel spreken is een ander verhaal, samen met het filmpje hoop ik er wel uit te komen. Bedankt!
gr martijn
kleppen zijn inmiddels gesteld. Nu zit ik met het probleem dat mijn distributie riem er niet helemaal af is geweest dus enkel de dieselpomp en nokkenas geblokkeerd. De krukas en oliepomp moeten ook in lijn liggen.
Weet iemand waar ik hier de merktekens kan vinden op de oliepomp weet ik het maar op het krukas tandwiel?
kan het de spie zijn als merkteken ?
of moet ik de krukas blokkeren en dan het merkteken van de oliepomp naar de krukas draaien ?
wie weet hier meer van ?