Mini update!
Deze zitten er nu, want dat vond ik wel erg goed passen (of eigenlijk bijna horen) in zo’n auto
En de radio, maar die had ik er vorige keer al ingezet.
Wel handig zo’n mini usb stickje, kan het klepje gewoon dicht en heb je toch je muziek!
Ook was de versnellingspookknop (scrabble winnaar) aan de bovenkant helemaal afgebrokkeld.
kwestie van oud hard geworden plastic denk ik.
in ieder geval keek je tegen het witten kunststof aan en dat lag nou niet echt lekker in de hand.
Daarom heb ik het bijgevijld en glad geplamuurd. Daarna in de verf gezet.
Nu is het opgedroogd en oogt het al heel anders (vooral gladder/beter) dan op onderstaande foto,
maar het is even om het idee!
En ik vind het een mooie kleur in het donker
Maar overdag vind ik hem net zo leuk
Die laatste foto is mooooooooi!!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Timo1990 schreef:Ik ben ook bang dat je dashboard zonder dat ‘hout’ er ook niet mooier van wordt als je het er af trekt. Ik zou zeggen een ander dashboard er in planten, daaag ‘hout’ en de beschadiging ben je dan ook kwijt. Iedereen blij.
Klinkt inderdaad als de beste oplossing!
Nog een kleine update voor alle houthaters
Ik had een kachelaanjager gekocht bij Garage80 omdat mijne alleen op standje loeihard kan blazen, of op standje nóg harder als je de knop helemaal omdraait. Vanmorgen heb ik deze even getest, maar ik heb nog precies hetzelfde
Ik heb het er met bx-cannes over gehad op de dag van de aankoop, maar ik weet niet meer precies wat we allemaal besproken hebben. ik hoopte in ieder geval dat het niet in het witte bakje zou zitten met de printplaat, maar waarschijnlijk zit dat het dus wel. Nouja, ik heb ieder geval een aanjager reserve nu :p
Als noodoplossing, omdat ik gek werd van dat geblaas, had ik de aanjager gewoon ontkoppeld. Maar dan wordt aan/uit zetten meteen een klus van motorkap open doen, kabeltje aansluiten etc etc, niet super praktisch.
Daarom vandaag even een knopje gemaakt onder het dashboard waarmee ik het circuit van de aanjager kan openen/sluiten.
Beetje noodoplossing van beuntje de haas, maar vind het voor nu wel prima. winter is toch zo goed als voorbij
Bovendien is er niets geboord/beschadigd aan het dashboard, dus als ik het eens knap aan wil gaan pakken dan kan ik alles eruit halen zonder dat je hier iets van ziet.
Hieronder wat foto’s van het knopje. als je niet weet dat het er is, dan zie je het ook niet snel volgens mij
Daarnaast nog een setje originele tweeters op de kop weten te tikken!
Originele aansluiting en al, dus ik dacht dat is lekker makkelijk plug&play;....
Blijken er geen kabels te liggen
Nu ik toch bezig was heb ik die ook maar meteen knap getrokken naar de radio.
Geeft toch wel een leuke boost aan het geluid moet ik zeggen!
Verder nog wat olie bijgevuld, LHM bijgevuld, lekker rondje gereden van een kilometer of 30, interieurlampje vervangen en een heerlijk gevoel zo aan het eind van de dag!
Nog altijd ontzettend blij met de BX
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Je kan het printplaatje in dat witte bakje, wat naar mijn mening de boosdoener is, gewoon vervangen terwijl dat witte bakje blijft zitten.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
ah top, dan ga ik dat doen zodra ik er eentje heb thanks voor de tip!
Ik heb een keer bij een vriend dat bakje eruit gehaald en daarna duurde het een goed uur voordat al die stangetjes achterop weer lekker zaten..
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik heb dat ook één keer gedaan, vreselijk inderdaad. Tot bloedens toe op de knokkels. Succes!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Blijkbaar is door al m’n gekloot met het witte bakje de kabel van warm/koud regeling losgeschoten.
Ik heb het clipje inmiddels weer gevonden, waarmee dat vast zit aan het witte bakje van de kachelbediening.
Maar heeft er iemand tips voor hoe je dat kabeltje daadwerkelijk vastzet aan het bakje?!?
Ik heb dit een keer eerder gedaan met/voor een vriend. Toen was het al een heel gek*t, maar ik denk dat het toen met mazzel gelukt is.
Nu heb ik al anderhalf uur geprobeerd op allerlei manieren dat clipje aan het bakje vast te zetten (met de kabel ertussen),
maar het lukt me niet -__-’ tips?
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Makkelijkst is om alle kabels eerst los te halen, dan eerst de warm/koud kabel vast te zetten, dan de rest. Na veel pogingen die niet slaagde, slaagde het bij mij vrij rap op deze manier! Gecondoleerd en succes!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Basfeijen schreef:Ik heb het er met bx-cannes over gehad op de dag van de aankoop, maar ik weet niet meer precies wat we allemaal besproken hebben. ik hoopte in ieder geval dat het niet in het witte bakje zou zitten met de printplaat, maar waarschijnlijk zit dat het dus wel. Nouja, ik heb ieder geval een aanjager reserve nu :p
ik dacht dat het in die module zat die in het blowerhuis zit. Dat is een soort relais met 2 standen, standje voluit en standje alles tussen niks en voluit (dacht ik). Dat ie alleen voluit gaat deed mij denken dat die module niet meer terug gaat naar de andere stand.
de printplaat achter de kachelknoppen geeft namelijk 0-12 v uit, afhankelijk hoe die draaiknop staat (en dus hoe dat sleepcontact op de print staat. Ik redeneerde dat als die print kapot was, dat er 0V uitkomt. Dan zou die blower het ook niet doen.
ik heb er ook wel eens een multimeter bijgehad dacht ik (bij printplaat achter de kachelknoppen). Bij draaien van de knop gaf ie een varierende spanning aan.
Hmm ja klinkt logisch inderdaad!
Tsja het zou kunnen dat die aanjager die ik had gekocht ook een kapotte module heeft?
Ik klus er nog wel even rustig aan verder tot ik het heb gevonden, ik vind het (nu nog) leuk haha :p
Bedankt voor de tip Timo en bedankt bx-cannes, ik geef wel weer een update als ik verder ben!
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
hier een stapsgewijze diagnose.
http://citroen.tramontana.co.hu/cooling-heating/trouble-with-the-blower-motor
hier staat ook iets over die module in de blower die verdacht is als hij wel fullspeed wil, maar niet op lagere snelheden.
Thanks, dat is zeer uitgebreid beschreven!
Na heel veel prutsen met het printplaatje (met elektrolijm..) en het vervangen van die weerstand in de aanjager zelf heb ik nu een bruikbare aanjager! Hij kan nu op standje uit, standje zachtjes of standje orkaan. Goed genoeg
Dat plaatje met transistor uit de ene aanjager is trouwens compleet anders dan de originele, maarja het werkt.
Ook dankzij de gouden tip van Timo (waarvoor dank!) uiteeeeeeeeeindelijk dat verrotte witte bakje weer helemaal goed weten te krijgen met clipjes en al.
Ochtendje bezig maar wel een fijn resultaat
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mooi!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”