34 van de 57
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »
   
Bandentopic "A"-alternatieven
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 15 maart 2015 11:28 AM
  [ # 496 ]

Zoals gemeld: het is een goede kopie, dus zelfde profilering, zelfde zijde buiten. Geen Nankang-kloon dus.

Interessante review om wat over banden voor de DS te weten te komen. Als ik tijd heb ga ik het lezen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 maart 2015 11:32 AM
  [ # 497 ]
IDealist schreef:

Zoals gemeld: het is een goede kopie, dus zelfde profilering, zelfde zijde buiten. Geen Nankang-kloon dus.

Met europese toelating en dot codering? Misschien kun je wat foto’s plaatsen van die chinese michelin kopie?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 15 maart 2015 12:46 PM
  [ # 498 ]

Foto’s zie link vorige pagina van dit topic (Dropbox). Zal vandaag detailfotos maken. Ja, er staat een DOT code op (4515), dus vers van de bandenpers. Bedoel je met Europese toelating een CE keurmerk? Heb onlangs gehoord dat iedere malloot die op een product mag plakken dus of dat nu veel zegt…?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 15 maart 2015 02:26 PM
  [ # 499 ]

Het is dat ik 2 jaar geleden nieuwe XVS gekocht heb, anders had ik nu deze vervangers gekocht. De XVSen zijn belachelijk duur ( zelfs duurder dan de banden die ik onder mijn LaRo heb zitten (255R19).

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 15 maart 2015 04:13 PM
  [ # 500 ]

De nieuwe detailfotos van de banden zijn in mijn restauratiealbum opgenomen, onder de laatste 10 plaatjes. Kijk maar even.

Eens vwb de prijs van xas en xvs: absurd. Moest afgelopen jaar 4 nieuwe Michelins hebben onder m’n Volvo XC70 AWD, forse SUV banden dus, en die kostten aanzienlijk minder…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 maart 2015 04:58 PM
  [ # 501 ]
IDealist schreef:

Eens vwb de prijs van xas en xvs: absurd….

Meen je dat nou? Voor een SM kost één band 350 euro ofzo, tja, ‘t is niet anders. Liever duur en goed dan niet te koop denk ik dan.. de meeste Sm rijders klagen ook steen en been. Eigenaren van andere auto’s waar die banden op horen, zoals bv de bmw csi, mercedes SL en enkele Maserati’s en porsches hoor je nooit mekkeren…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 15 maart 2015 05:39 PM
  [ # 502 ]

Laten we het zo zeggen, in het land der blinden is eenoog koning. En ja, meer vragen dan een reguliere band waar deze 3 keer in past vind ik absurd duur. En feitelijk heeft dat te maken met het separate distributie circuit. Hopelijk gaan zij wakker worden nu er een serieus alternatief is…..

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 maart 2015 05:44 PM
  [ # 503 ]
ijcobar schreef:

Hopelijk gaan zij wakker worden nu er een serieus alternatief is…..

Dat “serieus” valt nog te bezien en te testen. Voorlopig is het (helaas?) nog zo dat banden uit China over het algemeen alles behalve aan te bevelen zijn. Laten we hopen dat deze xvs/xas cloon het tegendeel bewijst.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 15 maart 2015 05:59 PM
  [ # 504 ]

Heren, we gaan het ervaren. Anderen, de veelrijders, eerder dan ik.

Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang, dan reed ik er immers ook geen Volvo XC70 naast… maar als verstandig mens ga ik wel zo veel mogelijk voor doelmatigheid: de kosten moeten in een redelijke verhouding staan tot de eisen die de aard van het gebruik er aan stellen. Die verhouding is heel individueel bepaald.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 15 maart 2015 05:59 PM
  [ # 505 ]

Nou, als ik dit draadje lees: https://citroenclassics.wordpress.com/2014/06/25/new-budget-tyre-for-d-models/

is het een behoorlijk serieus alternatief. Die XVS banden zijn bepaald niet state of the art meer op bandengebied. Denk dat Michelin zelf ook gewoon goedkoop materiaal gebruikt uit de bedrijfsautobandenlijn om deze te maken.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4910
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 15 maart 2015 06:26 PM
  [ # 506 ]

Als er iets is waar je heel serieus in moet zijn is het de veiligheidsonderdelen van de auto en daar zijn de banden een heel belangrijk onderdeel van. Ik zie op andere forums mensen die zelfs tweedehands banden gebruiken voor een auto van 1900 kg met 300 pk die 230 km/u haalt.

Zo reed ik met mijn kleine sportwagentje, met uitstekende banden van het merk Avon, op de dorpsweg waar je 30 km/u mag en ik reed zeker niet sneller. Daar komt een SUV uit een uitrit en ook nog van links en ik ga vol in de remmen. En dan sta je er nog van te kijken welke remweg je nodig hebt met een merkband met bijna het volledige profiel er nog in.

Dus doe jezelf een plezier en kijk vooral niet alleen naar de kostprijs.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 15 maart 2015 06:31 PM
  [ # 507 ]

Doelmatig betekent niet: goedkoopste.

Eens met stelling dat Michelin voor de xas banden vermoedelijk geen State of the art compound gebruikt. Ik heb er in Reims een aantal door de handen gehad. Is ander materiaal dan onder m’n dagelijkse auto’s.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 maart 2015 06:39 PM
  [ # 508 ]

Het lijkt mij vrij logisch dat de classic banden van Michelin anders en van een andere compound gemaakt zijn dan de banden van je dagelijkse mondeo. Dat kan ook niet anders want de toepassing is heel anders dan voor een dagelijkse kindersleper of bijtellingscruiser. Hoe je dat echter kunt vaststellen door banden te bevoelen krijg ik graag eens uitgelegd Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 15 maart 2015 07:19 PM
  [ # 509 ]

Zoals boer Geert zegt: je moet voelen en als de puntjes omhoog staan is het Ok! dance

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 15 maart 2015 08:00 PM
  [ # 510 ]

Heren, ik zag dat mijn detailfotos Vd banden nog niet naar de juiste map gekopieerd waren.
Nu wel: https://www.dropbox.com/sc/p3duch04i6osn0t/AADJMbPOXMp1a3cTImxqGl8Ha

Misschien een leuk idee voor een technisch evenement, een lezing door een ervaren bandenboer? 😊

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
 
34 van de 57
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook