En wat heeft die bandenboer dan te melden? Denk dat wij hier meer kennis en informatie hebben dan hij!
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Prijsvergelijken met moderne banden is niet reëel.
Moderne banden worden massaal geproduceerd en gedistribueerd. Grote volumes drukken de prijs, daar moet wel serieus rekening mee gehouden worden.
Daarbij zijn XVSen nog redelijk geprijsd. Er zijn genoeg oldtimer type banden en maten die nog veel duurder zijn.
Ik vind het ook niet kloppen dat als er andere merken gemonteerd worden er wordt gezegd “het rijdt prima”.
Gewoon rijden zal ook best goed gaan, het gaat erom hoe de band presteert in uitzonderlijke situaties wanneer je echt op de band moet kunnen vertrouwen.
Alleen goed opgezette testen kunnen daarin de verschillen laten zien dus. Voor de nieuwsgierigen heb ik hierboven, enkele items terug, wat detailfotos geplaatst. Over smaak valt niet te twisten en is subjectief, maar dan kunnen jullie zien wat je met deze banden visueel in elk geval onder je auto koopt.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Heel goed punt Arjan, maar een band is een compromis. Hij moet het onder alle omstandigheden goed doen en moet het liefst een ton kilometers meegaan.
Als je nou kijkt naar de banden die de motorrijders met hun sportmotoren gebruiken, dan zie je een totaal ander beeld. Ik zie banden waar de vellen letterlijk bij neerhangen en die banden hebben een grip waar je U tegen zegt als je dat vergelijkt met de gemiddelde autoband.
Maar die zijn ook binnen no time aan vervanging toe.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
IDealist schreef:Alleen goed opgezette testen kunnen daarin de verschillen laten zien dus.
Nou, dan zullen we dat maar eens gaan regelen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ah, Waterman betaalt de testbaan…...
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Als dat allemaal daadwerkelijk te regelen is, kom ik er een stuk voor de voorpagina over maken.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Intussen zet ik in op kennis-cocreatie obv gebruikerservaringen en reviews. De basis van een forum als dit en de moderne en snellere manier van kenniscreatie dan op de klassieke wetenschappelijke top-down manier.
Ik houd jullie op de hoogte van mijn ervaringen. Ik zal tzt foto’s maken van het ontluiken van de eerste droogtescheurtjes.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Wat is de prijs van deze retro vintage band ongeveer?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Zo’n 110 ex montage, balanceren en ex binnenband. Goed balanceren, op een goede velg door een kundig (DS) monteur is echt van belang voor het resultaat!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
IDealist schreef:Zoals gemeld: het is een goede kopie, dus zelfde profilering, zelfde zijde buiten. Geen Nankang-kloon dus.
Wel een nankang: de getoonde banden komen van Nankang, worden gemaakt door nankang maar hebben in vergelijking tot het vorige model de naam nankang niet meer op de zijkant staan én het profiel is “omgedraaid” zodat het nu wél aan de goede kant zit. Op het eerste “model” zat het profiel namelijk precies spiegel verkeerd. Dat is nu dus opgelost, net als die oerlijke naam NANKANG op de zijkant.
https://citroenclassics.wordpress.com/category/tyres-and-wheels/
Remember the Nankang tyres we were testing on our ID19? Well, they passed all our tests without any problems and we pronounced them a worthy budget tyre for D models. The only niggle we had with them was that the Michelin XVS style tread pattern was made inside out on the Nankangs.
These tyres have now been revised and the first batch of them has arrived today. They are no longer branded Nankang, they are now “Retro” brand and the tread pattern is around the correct way, as per Michelin XVS. Everything else remains the same, including the H speed rating. Most budget tyres of this size have a lower speed rating than your original tyre.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
En we weten natuurlijk niet hoe lang ze meegaan.
Wat we wel weten is dat mijn Michelins al binnen de 18.000 km zo langzamerhand aan vervanging toe zijn.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat is wel snel. Ik deed gemiddeld 45000 met een setje XVS.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
DS-Frank schreef:Wat we wel weten is dat mijn Michelins al binnen de 18.000 km zo langzamerhand aan vervanging toe zijn.
XAS of XVS? Daar zit volgens mij wel verschil in…
De opvolger van Nankang dus. Met een aantal verbeteringen qua uiterlijk, profilering en ‘men zegt’ ook qua rijkwaliteiten.
Zoals ik eerder schreef: er is inmiddels sinds eind vorig jaar een groep DS-rijders, waaronder kilometervreters, met deze banden onderweg. Hopelijk lid van dit forum om info t.z.t. met ons te delen. Anders verneem ik het wel van mijn DS-specialist. Overigens is levensduur qua slijtage van nogal wat factoren afhankelijk. Hoe je rijdt, waar je (meestal) rijdt, hoe je remt, kwaliteit van je onderstel, uitlijning e.d.. Zo reed ik 10 jaar geleden 96.000 km op een nieuw setje Michelin Energy Savers, totdat profiel 3 mm was. Dus wettelijk had ik nog even vooruit gekund…Maar dat was onder een 405 diesel, het Nieuwe Rijden, uitsluitend snelweg, cruisecontrol, rustig aan, alles voor een minimaal brandstofverbruik (1 op 20!) om zo veel mogelijk van m’n zakelijke km-vergoeding over te houden, mijn melk-koe dus…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection