Hallo, ik heb van mijn ID19b het blok verwisseld omdat van het oude DV blok de drijfstanglagers kapot zijn. Nu viel het mij op dat er 2 pluggen uit de verdamper aan de vlakke kant weg zijn.
Hoort dit? Ik zag een maandje geleden op marktplaats een zelfde verdamper aangeboden die ook in een DS gezeten had, en deze miste dezelfde pluggen.
Ik mis niks op je foto. Bedoel je de andere kant? Ja daar hoort een gat te zitten
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ik bedoel de andere kant, daar zit in het midden een gat en onderaan een gat, allebei met fijne schroefdraad erin.
is de andere kant iderdaad
Ik heb twee van deze verdampers gehad, beide hadden onderin ook een gat met schroefdraad zonder plug.
Een gat centraal, .. is dat niet gewoon het bevestigingspunt.
Prima verdamper voor de ds
Sorry, had de verkeerde foto gestuurd, is m’n eerst post.
Dat onderste gat in het aftappunt voor sludge.
Zat bij mijn verdamoers ook nooit een plug in
De middenste weet ik zo niet, zou ik morgen even moeten kijken
Ok, ik vond het zo raar dat je gewoon een membraam kan zien door dat onderste gat. Lijkt me vrij kwetsbaar zo.
Sludge aftap plug zit aan de voorkant onder dus de kant van de 1e foto.
En ja je ziet aan de achterkant gewoon de membraan zitten door dat gat met diameter van rond 1cm
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat gat is om de atmosferische luchtdruk aan een kant van het membraan te krijgen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dank u allen voor de snelle reacties, ik kan deze verdamper dus gewoon weer gebruiken.
Nu alleen het mengstuk boven de carburateur nog aanpassen, ga van een DV blok naar een DY3 dus dat past niet echt.
Heb wel een mengstuk wat op een DY3 gezeten heeft, maar dat zat in de aanzuigslang boven de carburateur gemonteerd.
In dat middelste gat zit bij een tapeind voor bevestiging, je mist dus geen delen.
De behuizing komt nog van Landi-Hartog, de begin typen met vacuümregeling hadden in het middelste gat de chookspoel zitten.
Latere typten dus niet meer, bevestigingspunt ?.
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
klopt! dit type heette Landi-Hartor JH. Vaccum voor stationair. Sloeg motor af, dan vacuum weg en geen gas naar carbu. Later is deze regeling elektrisch geworden via bobine pulsen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Die GMS verdamper staat te boek als een ‘electrische verdamper’. Ik vroeg me al af wat daarmee bedoelt word. Zou dit alleen vanwege de genoemde motor-uit beveiliging zijn ?
maxcitro schreef:Zou dit alleen vanwege de genoemde motor-uit beveiliging zijn ?
Ja, de GSM verdamper heeft een stationaire afsluiting welke bedient wordt door een inductie relais. Het inductie relais bedient, de stationaire afsluiting, gasafsluiter voorde verdamper en de afsluiter op de tank. Stationair CO en vollast zijn bij deze verdampers nog af te stellen.
Ik heb 2 gasmengstukken voor boven de carburateur, degene die op het DV blok zat, en die dus niet op het DY3 blok past, en ik heb er een gekregen die op een DY3 blok gezeten heeft alleen dit mengstuk zit in de slang boven op de carburateur.
Nu wil ik voor het mengstuk wat in de slang zit (1e 2 fotos), net zo’n buitenhuis draaien als voor de oude verdamper (laatste 3 fotos).
Heeft iemand nog tips, vooral ook omdat de binnenringen met gaten nogal verschillen.
Het aantal gaatjes (24 x 2,7MM) en het middengat (32MM) zijn ongeveer gelijk, alleen is de ruimte om de gaatjes totaal anders. Bij de ene is veel meer ruimte als bij de andere.