2 van de 30
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De Fiat 242 C(35)amper van FurrieGurrie
Harley
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 08-05-2009

Gepost: 09 maart 2015 08:01 PM
  [ # 16 ]

Maak er een cabrio camper van Smile past ie vast wel…hard naar binnen rijden kan natuurlijk ook. Grrrr
Je hebt in ieder geval sleutelruimte vlakbij en dat kan niet iedereen zeggen

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 09 maart 2015 11:19 PM
  [ # 17 ]

De jongens vinden hun hoogslaper net zo leuk, dus denk dat ik het maar zo laat Wink

Vandaag weer wat verder geknutseld. Kabel van dynamo naar startrelais vervangen door een nieuw gemaakte. Dat zit weer netjes. Accu’s waren opgeladen dus de Fiat startte direct. Laadspannning op de accu 14.2 bij lopende motor dus dat lijkt me prima.

Hd regelaar opengezet en de boel een tijdje laten rondpompen. Er komt lhm retour bij lopende motor en open hd regelaar. Dus de pomp werkt. Met dichte ontlastschroef blijft echter nog steeds het waarschuwingslampje branden. Als ik de rem indruk en de ontluchtingsnippel op de drukvalindicator openzet komt daar nauwelijks iets uit. Ik heb daarna nog de leiding die van de hd regelaar komt losgehaald bij het manocontact. Bij lopende motor en ontlastschroef dicht druppelt hier lhm uit. Dus regelaar stuk/vuil of de leiding verstopt denk ik. Ik verdenk de regelaar, lijkt me dat de normale werkdruk van zo’n 170 bar een beetje snotterige lhm wel door de leiding zou moeten drukken…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 maart 2015 01:50 PM
  [ # 18 ]
furriegurrie schreef:

Heb je het verdeelblok rechts ook al uit elkaar gehad en schoongemaakt>?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 10 maart 2015 02:31 PM
  [ # 19 ]

Nee, nog niet. Dat ga ik inderdaad ook doen. Maar er komt dus al geen LHM onder druk aan als de motor loopt. De aansluiting linksboven van dat ding (manocontact in wphb volgens mij ook wel vanne priorité genoemd als er behalve remmen ook veren op LHM gaat) is de leiding die van de HD regelaar komt. Als ik die loshaal komt daar met draaiende motor LHM uitgedruppelt en niet gespoten. Dus de HD regelaar is ook verdacht…(er is wel een redelijke hoeveelheid retour van de regelaar als ik de ontlastschroef open zet, dus de pomp levert wel LHM)

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 10 maart 2015 11:38 PM
  [ # 20 ]

Vanavond weer verder gegaan met de remmen van de camper. Eerst de gemonteerde hd regelaar gedemonteerd. Best apart dat sleutelen aan de motor enzo terwijl je in de auto zit Laughing
In de voorraad onderdelen die ik van Niek bij de camper heb gekregen zat ook een hd regelaar. Deze gemonteerd en de voorraadbol overgezet. Nog best een gevecht om het ding erin en eruit te sleutelen.
Toen de regelaar op goed op zijn plek zat de boel weer aangeslingerd en gekeken of er lhm uit de hd leiding komt die naar het manocontact loopt. Met open ontlastschroef drupt het, maar toen ik deze dicht deed kwam er goed lhm uit stromen! Nog even gekeken of ik een reserve manocontact kon monteren, maar dat was te verschillend. Wat ik kon zien van het inwendige van het ding zag er schoon uit. Dus maar weer gemonteerd. Daarna weer starten en jawel!! Het lhm lampje gaat uit!!!  clap
Drukvalindicator ontlucht en daarna eens gekeken of er iets van remdruk is. En ja, dat is er!
De camper stopt weer als je op de rem trapt gooi
Volgende stap is het doorspoelen van alle 4 de remklauwen. Dat is iets voor morgen hopelijk. Anders wordt het na het weekend, er komt een paar dagen wintersport aan…..

Profiel  
 
Gepost: 11 maart 2015 12:37 AM
  [ # 21 ]
Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 11 maart 2015 01:13 AM
  [ # 22 ]

Goed nieuws! Very Happy

doei

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 11 maart 2015 08:32 AM
  [ # 23 ]

zeker! Nog wel wat dingetjes te doen voordat we er echt mee weg kunnen. Maar ik hoop dat we met Pasen de camper kunnen gaan uitproberen!

Eén van de dingen die nog moet is het oplossen van een diesel lekkage ergens midden onder de wagen. Ik denk een dat er een retourslang niet meer fris is. Het drupt namelijk als de motor draait. Maar niet als de motor uitstaat (dan drupt het wat na, maar stopt ruim voordat de tank leeg is). De camper start verder prima, dus ik denk niet dat het een aanvoerleiding is. Dan zou er denk ik lucht in het systeem komen waardoor starten minder goed zal gaan.

Profiel  
 
LM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 27-02-2014

Gepost: 14 maart 2015 01:21 PM
  [ # 24 ]

Hallo,

Leuk om te lezen dat er nog een Fiat 242 Camper enthousiasteling op het forum zit.
Onze Camper staat nu in midden Spanje gestald. Van de zomer gaan we hem/haar weer ophalen. Moet even wachten tot ik zelf weer genezen ben van een enkeloperatie. Maar na het vele binnen zitten kijk ik er wel naar uit.
Eenmaal thuis wordt de 2.2 diesel vervangen voor een 2.5 diesel. De 2.2 diesel komt toch wat vermogen te kort. We hebben dan weliswaar geen haast, maar iets vlotter een helling op rijden kan geen kwaad. Terug zakken naar 30 km voelt niet fijn, ook niet op de provinciale weg. Laat staan op de snelweg.

Jullie veel succes en plezier met de camper

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 14 maart 2015 07:15 PM
  [ # 25 ]

Hoi Gerrie,

Leuk man ik ben er zeker van dat je dit project tot een succes gaat maken.

groetjes

Peter

ballon

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 17 maart 2015 10:42 AM
  [ # 26 ]

We gaan het zien Peter!

Die 2.2 vervangen door een 2.5 heeft de vorige eigenaar van onze camper ook gedaan. Inclusief de omschakeling naar 5 bak.
Ik heb er nog niet echt mee gereden, dus nog geen idee hoe langzaam het gaat. Maar met de stroomlijn van een flatgebouw en ruim 3 ton aan gewicht zal het nog steeds geen snelheidsmonster zijn is mijn gok Laughing


De afgelopen dagen niets gedaan aan de 242, er kwamen een paar dagen wintersport tussen door….

Vanavond en morgenavond nog maar even wat prutsen. Ik wil in ieder geval de remmen doorspoelen.
Vrijdagavond kan ik ergens in een garage gebruik maken van een brug om de onderkant eens te inspecteren.
Dan moeten de remmen het dus wel goed en betrouwbaar doen als ik daar in 1 geheel wil aankomen Wink

Als de 242 op de brug staat hoop ik de oorzaak van de diesellekkage te kunnen ontdekken en oplossen.
Ik ga er vanuit dat het een retourleiding is omdat het alleen lekt bij draaiende motor. Het lekt ook bij de tank en niet bij de motor. Draait de motor niet, dan stopt het druppelen weer.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 18 maart 2015 12:15 AM
  [ # 27 ]

Vanmiddag de remmen door gespoeld. Er kwam gelukkig bij alle remklauwen LHM uit bij remmen. De kleur viel me ook erg mee, redelijk fel groen. Zeker niet zwart of bruinig. Daarna nog even gekeken naar de verlichting achter omdat die het niet altijd deed. Klapje op de lamp en het werkte weer. De boel even gedemonteerd en wat schoongemaakt en het werkt weer zoals het hoort.

Daarna vanavond de eerste kilometers gereden. Leuk hoor! Het rijdt best ok, koppelen en schakelen gaat prima. Ook remt de bus weer, dus we kunnen vrijdag naar de garage om eens op de brug naar de onderkant te kijken. Het veergedrag is trouwens best comfortabel, het lijkt wel een Citroën Laughing

Wat nog wel wat vreemd is, is dat het waarschuwingslampje van te hoge temperatuur zachtjes gloeit. Het lijkt of het lampje feller gaat branden als de motor warmer wordt. Misschien verkeerde draadjes aangesloten oid. Waarschuwingslampje ipv tempmeter en vice versa???

Profiel  
 
Harley
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 08-05-2009

Gepost: 18 maart 2015 06:12 PM
  [ # 28 ]

Hoi Gerrie,

Leuk om te lezen dat ie weer draait.

Over het temperatuur lampje: Had ik in het begin toen ik het 2.5 blok heb gemonteerd ook maar was naderhand weer weg.
Kijk even op het dashboard wat je erbij hebt gekregen…...daar zit dacht ik een temperatuurmeter in.
Het dashboard in de camper heeft een waarschuwingslampje…. de sensor zal daarom toch verschillend zijn.

De juiste sensor zit waarschijnlijk tussen de onderdelen die je erbij hebt gekregen.
Anders zoek ik nog even..ik heb trouwens nog meer camper “spul” gevonden.
Een plunjerpomp voor het remsysteem en een zooitje bouten en moeren.
Komt allemaal van de motor/bak donor bus.

Ik heb ook nog een 2.2 startmotor liggen ...dacht alleen dat deze afwijkend is van de 2.5 startmotor.
Als je een keer zin hebt in een ritje naar Hoogvliet mag je alles meenemen.
Nog kleppen gesteld of is het hydraulisch?

Groet, Niek

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 18 maart 2015 06:18 PM
  [ # 29 ]

Hoi Niek,

Ik wil de spulletjes graag hebben. Ik kom wel een keertje langs of anders misschien als je de caravan gaat wegzetten? Kom ik daar even langs.

Groet, Gerrie

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 19 maart 2015 12:00 AM
  [ # 30 ]
Profiel  
 
 
2 van de 30
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook