bogaard77 schreef:Dat is wel snel. Ik deed gemiddeld 45000 met een setje XVS.
Het betrof hier een XAS.
Maar dan vind ik 18.000 nog steeds erg karig voor een set nieuwe banden.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
18k is idd niet erg veel.
Maar het is wel bekend dat XVSsen een stuk langer meegaan dan XASjes. De meer prijs van XVS haal je daar wel mee uit denk ik
En het is ook bekend dat het een stuk beter rijdt op XVS-en dan op XAS-en. Nog een argument om de XAS-en te laten staan.
En horen XVS-en onder een DS 21 modeljaar 1970?
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja en nee…
XVSsen waren er toen nog niet.
http://www.michelinclassic.com/en/Classic-Tyre-range/XVS
Maar in geval van een injectie horen er 185 banden onder. Deze zijn nu niet meer verkrijgbaar in XAS, dus zal naar XVSsen moeten uitwijken.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DS-Frank schreef:bogaard77 schreef:Dat is wel snel. Ik deed gemiddeld 45000 met een setje XVS.
Het betrof hier een XAS.
Maar dan vind ik 18.000 nog steeds erg karig voor een set nieuwe banden.
Ik reed met een set xas banden op de vooras 40.000 km en sta niet bekend om een zachtzinnige rijstijl.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Er zitten 180-15 onder nu en het is geen injectie.
Misschien wel banden van een slecht rubberjaar.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
180-15 rondom?
Ik dacht dat de non injectie modellen achter smallere banden hadden. Dit ligt er natuurlijk aan hoever je wil gaan qua origineel
Nee, alleen voor.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Volgens mij was de XVS standaard montage af fabriek op 23IE. Voorlopig heb ik geen nieuwe banden, dus kunnen jullie die imitaties de komende tijd mooi testen.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zou zeggen XAS op een 23 IE fabriek af. Dit omdat ik een instructieboekje heb waar in duidelijk vermeld staat dat er XAS 185-15 op zit. Deze maat is nu in XAS dus niet verkrijgbaar, alleen in XVS.
Volgens mij heb ik ook websites en/of documentatie gezien waarin vermeld staat dat de XVS de opvolger van de XAS is.
http://www.michelinclassic.com/en/Classic-Tyre-range/XVS
Op de site van Michelin Classic kom je de RIM size (mini-maxi) tegen, velgbreedte.
Voor 185 VR 15, velgbreedte (mini-maxi) 4.5 , 5.5 , 6.0
Nou zie ik op autobandenmarkt.nl, Nankang Classic 001 met gespiegeld asymmetrisch profiel, dat er op de band staat, standaard RIM: 5.5J.
Die banden mogen blijkbaar alleen op 5.5J velgen ?
.
Arjan Verkade schreef:Ik zou zeggen XAS op een 23 IE fabriek af. Dit omdat ik een instructieboekje heb waar in duidelijk vermeld staat dat er XAS 185-15 op zit. Deze maat is nu in XAS dus niet verkrijgbaar, alleen in XVS.
Volgens mij heb ik ook websites en/of documentatie gezien waarin vermeld staat dat de XVS de opvolger van de XAS is.
Ik heb hier het Nederlandse WPH liggen en daar wordt XVS voor de 23IE genoemd.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
O leuk, we gaan lekker neuzelen over wat origineel is en wat niet
Ik heb hier een Nederlandstalig werkplaatshandboek liggen, het originele, met de aanvullingen, en daar staat in dat er 185 HR 380 xAs banden op zouden zitten die bij vervanging mogen worden vervangen door de Xvs banden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Op de achterkant van een Nederlands instructie boekje van een DS 23 IE. Uitgave december 1972.
In het boekje staat het ook diverse keren vermeld.