Ik denk haast wel dat het gaat lukken met deelbare bol en andere HD leiding…
Maar houd ons vooral op de hoogte!
Ik meen me te herinneren dat we lang geleden bij de ID19B van mijn broer extra gaten in de HD bevestiging hebben geboord om hem wat hoger op te hangen zodat er een gelaste bol op paste.
Dat was in de tijd dat deelbare bollen niet meer geleverd werden.
Maar de regelaar bleef dus wel aluminimum…
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je hebt een houder nodig voor een stalen regelaar en er hoort bij voorkeur ook een ongedeelde voorraadbol op met een druk van 62bar. Dan bereik je het beste resultaat. Ook kan het zijn dat je een andere retourslang moet monteren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Maar zou een stalen regelaar met bijhorende houder voor staal, en een nieuwe voorraadbol 62 bar passen qua dwarsligger? Dat is dus onduidelijk. De HD leiding etc. zijn makkelijk op te lossen.
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee dat past gewoon. Zo zit het in alle latere types.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als de motorsteunen goed zijn en op de juiste hoogte staan past het gewoon zoals bogaard zegt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nou zijn die motorsteunen bijna altijd wat ingezakt…
Dus eerst even controleren en afstellen?
Ik heb de spullen besteld dus ik ga het gewoon proberen. Worst case moet ik toch een oud model voorraadbol gebruiken. Ik heb daar zeer mijn twijfels over, aangezien er nu al niet heel veel ruimte tussen dwarsligger en bol is. De motorsteunen zouden goed moeten zijn. Maar om dat te controleren…..... Nogal een werkje met de motor erin! Plus dat je die eigenlijk niet kan asftellen zonder het juiste gewicht erop. Anyway, trial and error zodra ik de spullen van Citrotech binnen heb.
Reden voor dit alles is een behoorlijke lekkage aan LHM, zeer waarschijnlijk van de HD regelaar. Ook zal de pomp een keer nieuw moeten. No work, no fun!
Btw, ze ontkoppeld vervelend laat tegenwoordig. Dat geeft een schokkerig geheel bij flink remmen, en laat inleggen van een lagere versnelling. Opschakelen is prima.
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Centrifugaalregelaar afstellen?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Het past inderdaad, een stalen regelaar met bijhorende steun en een nieuwe stijl bol. Wel krapjes bij de dwarsligger, maar voldoende. Wel een enorm beroerde klus! Ik moest natuurlijk ook de HD leiding vervangen, en ook maar meteen de treiterslang. Wat een gepruts alom. Zeker niet servicevriendelijk ontworpen allemaal. Maar et zit erin. Nu nog de halve auto terugbouwen en een boel meteen maar lekker schoonmaken.
Dus voor anderen: gewoon doen, maar neem de tijd en kijk niet op een wondje hier en daar op je handen! Je kan eigenlijk nergens lekker bij!
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Er zijn inderdaad leukere werkjes.
Heb het zelf ook mogen ondervinden bij het vervangen van de hoofdbol.
Door de slechte motorsteunen (zijn ondertussen ook vervangen) moest de bol en regelaar eruit.
Bij mij duurde het 3 uur voordat ie eruit was, kwartiertje werk om alles schoon te maken en de bol te vervangen en weer 3 uur om het er terug in te lepelen
Ook al doet de regelaar wat ie moet doen, had ik hem toen eigenlijk ook beter vervangen.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Het is een waardeloze klus. Die regelaar gaat er prima op en af, maar het laatste boutje krijg je niet goed aangedraaid met de treiters.ang erop. En de treiterslang krijg je niet goed gemonteerd met de regelaar in de auto. Dus, altijd slecht.
Ik had de meeste problemen met de HD leiding: die past weliswaar perfect, maar krijg je nooit goed aangesloten op de pomp. Echt een ellende. Uiteindelijk flink moete buigen etc., dus spanningsvrij hoo maar uiteindelijk. En een klem moeten overslaan, want dat moertje krijg je er wel af, maar er nooit meer op. Die op de versnellingsbak. Waardeloos. Zelfs met radiateur eraf gaat dat nog niet. En ik had geen zin om het stuurhuis te liften…..
Anyway, hopen dat ie heel blijft voorlopig. Vanavond afbouwen en starten.
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Succes
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Hilko, als je de hd-leiding niet goed monteert, dus de twee klemmen niet vastzet met de twee moeren, maak je een hele goede kans dat de leiding gaat scheuren door trillingen. Dat zal niet gelijk gebeuren, maar is wel een tijdbommetje…
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die klemmen zijn idd erg belangrijk. Toch even monteren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En nee. Niemaand zei dat het simpel was. Dit is een DS. Geen opel….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>