2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Interieurverlichting blijft aan en de HA klep blijft ook aangestuurd worden
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 09 maart 2015 11:28 PM
  [ # 16 ]

Hee, die melding over de rem heb ik ook bij kijken met de lexia. En ook bij mij branden dan niet de remlichten en werkt de cruise control gewoon.

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 09 maart 2015 11:40 PM
  [ # 17 ]

Zie begeleidende tekst

Afbeelding Bijlagen
Deurcontacten remdruksturing.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 19 maart 2015 05:03 PM
  [ # 18 ]

Alle contacten getest, doen het goed, bij alle deuren dicht houd ik een massa contact op de VC, waar nu te zoeken? HELP!!!!

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 19 maart 2015 05:19 PM
  [ # 19 ]

die remdruksensor kapot? (geen flauw idee, ik gok maar)

doei

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 19 maart 2015 05:57 PM
  [ # 20 ]

Nee, ik heb het nu over het oorspronkelijke probleem, dat de binnenverlichting blijft branden en dat dus ook de VC een signaal krijgt dat er een deur open is.

Na wat gemorrel krijg ik de indruk dat het aan de dikke stekker ligt die de dradenbundel van de passagiersdeur verbindt met de dradenbundel de auto in. Het lijkt er op alsof die wat rare verbindingen maakt, ik zal morgen verder kijken.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 19 maart 2015 07:09 PM
  [ # 21 ]

Die stekker kun je losmaken door de ring te draaien. Ze willen best wel eens behoorlijk groen van de oxidatie zijn…

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 19 maart 2015 08:05 PM
  [ # 22 ]

Heb ik al gedaan, wd40 erin maar is nog niet genoeg blijkbaar, zal morgen het gebeuren eens aan een nadere inspectie onderwerpen. Schoon blazen met perslucht en dan contactreiniger erop of zo. Of heeft iemand betere tips?

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3239
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 19 maart 2015 08:16 PM
  [ # 23 ]

Controleer of de draadjes nog wel vast in de steker zitten. Bij mij was er destijds eentje zo geoxideerd dat ‘ie los zat.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 19 maart 2015 08:42 PM
  [ # 24 ]

Uhhh, kun je die steker openmaken dan? En wat voor truc is daarvoor?

En maak je dan de deur verder open door de deurblokkering los te schroeven of zo?

Je kan er namelijk zo fijn bij Wink

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3239
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 19 maart 2015 08:59 PM
  [ # 25 ]

Hoe die steker precies gemonteerd zit weet ik niet meer. Maar het was simpel: geribbelde kraag losdraaien. De draden komen bij elkaar in een soort piramide achter op de steker. Daar trok ik zonder moeite het gecorrodeerde draadje uit. De enige remedie was een andere kabelboom.
Alles is overigens best goed bereikbaar. Alleen de deurbekleding hoeft maar los.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 19 maart 2015 09:35 PM
  [ # 26 ]

O, je bedoeld de contrastekker in de deur, niet de stekker die aan het chassis vast zit?

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3239
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 19 maart 2015 10:23 PM
  [ # 27 ]

Die ja.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 20 maart 2015 10:44 AM
  [ # 28 ]

De dradenbundels naar de achterklep dien je ook te verdenken. Uit mijn geheugen: links is van de ruitenwisser, rechts van alle andere functies. Daar treden draadbreuken op, waardoor je contact krijgt tussen verschillende draadjes. Dat geeft de gekste verschijnselen.

Zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1789556/

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 20 maart 2015 10:58 AM
  [ # 29 ]

Ik heb alle 20 draden rechts al een keer vervangen, 20 stukken ertussen gesoldeerd.

De kofferbak verlichting doet ook normaal dus ik richt mij eerst maar op de voordeur.

Desalniettemin bedankt voor de tip.

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 21 maart 2015 10:27 AM
  [ # 30 ]

Pfff, nou lekkage achter hydraulische vloeistof en lekkage bij de linker remklauw voor….

Hij gaat weg, ik ruil hem in voor een andere XM, hier in de buurt staat nog bijna net zo een, die kan ik op de kop tikken voor een redelijke prijs.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook