Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Als bij jou het verschil tussen in en uitschakelen van de middenbollen zo duidelijk merkbaar is lijkt mij dit een geval van lege wielveerbollen.
Je mag wel iets merken maar niet zo veel.
Als de achterkant naar het asfalt trekt bij snel optrekken werkt ‘de stugge stand’ weer niet, en das gek.
Die momenten die je aangeeft dat het stuiteren begint zijn op zich wel goed. Tijdens remmen, gasgeven, sturen…daar zitten de sensoren.
En veiligheid…tja, er zijn xm’s zonder hydractief en ik heb jaren gereden in een s1 met overbrugde veercomputer.
Ik heb daarentegen geen grenssituaties meegemaakt…
groet
Ries schreef:
En veiligheid…tja, er zijn xm’s zonder hydractief en ik heb jaren gereden in een s1 met overbrugde veercomputer.
Ik heb daarentegen geen grenssituaties meegemaakt…groet
dat doen de fabrikanten express ,het zo scherp afstellen dat het tegen irritant aanzit.
Bij Daf hebben ze nu de VSC uitgevonden.
Vehikel stabillitycontrol.
en controleren doet dat antieomval ding.
je kan met 80 op een rotonde afstuiven, zogauw je durft te sturen remt ie je af tot 20 ,EN HARD….
ikzelf het wel eens met een ietwat te hoge snelheid dat truukje uitgeprobeerd.
en ja hoor remmen kwamen in, en goed ook.
een auto achter me zat bijna onder de trailer…
en dat heet dan veiligheid.
miz mogen ze daar wel eens rekening mee houden.
dus die citroen met een vroeg ingrijpend hydractief,,, bij deze,,, het indekken van de fabrikant tegen mogenlijke rechtzaken.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
...en ik heb nu al helemaal geen hydractief meer.
Als ik ergens tegenaan klap dan zal ik ze toch sewen
groet
ik ben bij m’n garagehouder geweest… en het lukt hem niet om het systeem te overbruggen! het systeem is niet open te krijgen… (een systeem met kogeltje of zoiets) wat heel eigenaardig is (zegt hij). ik heb een type I en het is voor het eerst dat hij dit ziet in een dergelijke wagen…
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Goeie garagehouder dan!
Ik heb het gewoon laten overbruggen hoor.
Zag er vrij simpel uit. Het is al een tijd geleden dus zelf weet ik niet meer precies hoe.
In ieder geval werd er een extra kabeltje getrokken vanaf de accu om 12V te krijgen en werden er enkele kabels van de stekker die op de compu geknipt die naar de electrokleppen liepen.
Zo werkten die kleppen dus nog wel maar niet meer op de activiteit van de compu. Gewoon als het contact aan stond trokken de kleppen los.
Een eenvoudiger manier is om onder de wagen te kruipen, waar een kogel en veertje uit de kleppen kunnen worden genomen zodat deze de hydractiefbollen niet meer af kunnen sluiten.
gr
R
dat is nu juist het probleem: hij kan de behuizing waar die kogel en dat veertje zich bevinden niet openen… bij andere modellen gaat dat makkelijk, maar bij mijn versie is dat potdicht. hij heeft dit nog niet gezien, en is raad gaan vragen bij een collega. daar heb ik nog geen resultaat van…
wat ik gisteren nog merkte op de snelweg:
bij (hevige) wind begint het koetswerk van de auto te schommelen, das lastig rijden… in de harde stand doet ie het niet. is dit normaal? hij maakt dus wat onregelmatige bewegingen met het koetswerk…
groet
dries
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
ja, dit is normaal. De comfortstand werkt prima zo te horen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
ondertussen is er nog steeds niets gewijzigd aan mijn wagen… en eigenlijk begin ik te twijfelen of het afkoppelen van het hydractief systeem wel een goed idee is.
behalve het soms hinderlijk hobbelen, zijn er wel nog steeds goede kanten aan die hydractieve vering: bij het op en afrijden van een verkeersdrempel grijpt ie nog steeds voorbeeldig in. heerlijk gevoel…
langs de andere kant heb ik soms het gevoel dat de wagen voorover komt te hellen bij het rijden… maar hij blijft wel nog comfortabel rijden.
waar zou dat op kunnen duiden?
bibberlam schreef:ondertussen is er nog steeds niets gewijzigd aan mijn wagen… en eigenlijk begin ik te twijfelen of het afkoppelen van het hydractief systeem wel een goed idee is.
behalve het soms hinderlijk hobbelen, zijn er wel nog steeds goede kanten aan die hydractieve vering: bij het op en afrijden van een verkeersdrempel grijpt ie nog steeds voorbeeldig in. heerlijk gevoel…
langs de andere kant heb ik soms het gevoel dat de wagen voorover komt te hellen bij het rijden… maar hij blijft wel nog comfortabel rijden.
waar zou dat op kunnen duiden?
Als je hydractief nog zo reageert zou ik dit idd niet afkoppelen.
Je zegt het gevoel te hebben dat de wagen naar voren helt….misschien is het dat idd….gevoelsmatig. Kijk eens wat de auto doet als je hard in de rem gaat; het hydraktief systeem zal nu de kont van de wagen naar beneden moeten trekken (je mag dus geen “neus-het-asfalt-in”-ervaring hebben).
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik heb het ook laten overbruggen en rijd al 3 jaar zonder problemen. Ik had ook het probleem dat de vering te pas en te onpas op sportstand ging en zelf alles er aan gedaan had om het te verhelpen maar niets hielp. Ik heb het laten doen door Citroen garage Kruisheer in Heereveen die inderdaad iets in de computerbak omgeschakeld hebben. Wat weet ik zo niet exact , maar het werkt perfect en daar gaat het om !!
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik denk dat hij bedoelt dat hij voorover hangt tijens het rijden, niet tijdens het remmen. Zou je dan ook aan de auto moeten kunnen zien alstie stil staat. Vastzittende of slecht gangbare hoogteregelaars denk ik dan aan.
Tijdens het remmen trekt de kont altijd naar het asphalt, ook zonder hydractief. Ligt aan de constructie van het achterterrein.
groet