Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Welliswaar geen auto te koop maar CX-Zierleisten-Neu op het Duitse forum. Ter info, er zijn geen S2 lijsten bij. Misschien zoekt iemand met een S1 nog wat?
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Nog een nieuwe CX Ambulance Médicalisée te koop.
Mooi !! maar wat verbruikt zo’n 2400GTI nou gemiddeld ?? 1:7 ?? Is me bijgebleven dat die
2400 nogal dorstig zijn….
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat dat wel wat zuiniger kan…
Met dezelfde motor in de zwaardere DS met ouder injectie systeem doe ik meestal ook wel 1 op 8 of beter.
Ga je echt de bergen in en het vermogen aanspreken dan kom je idd rond de 1 op 7 uit, maar dan ben je wel aardig door aan het rijden
Mijn 25 GTI aut loop ongeveer 1:9 = 1:9,5 gemiddeld. Dat is dus rit naar toerrit - toerrit - rit naar huis heen en terug dus over de snelweg met een tempo van 120 - 130km/h en de toerrit zelf < 80 km/h. Vind ik best nog redelijk zeker omdat ik uit de kop van Noord Holland moet komen. Op de snelweg draait mijn automaat bij 130 ongeveer 3400 toeren, bij 120 is dat iets minder dan 3000 rpm. Motorlawaai is goed te doen, ik moet nog wel wat gaan verzinnen aan het windgeruis. Tijdens de toerrit is het heel rustig in de wagen.
Ik haal met mijn 2400 GTI makkelijk 1:9 a 1:9,5. Dat zijn voornamelijk snelweg kilometers met snelheden tussen 120 en de 140 km/h.
Maar als je veel korte stukjes rijdt of harder op de snelweg dan zit je ook heel makkelijk aan de 1:8 of ongunstiger. wink:
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als ik met m’n ouwe afgetrapte 2400 pallas ie naar wintersport reed door Duitsland liep ie bij snelheden van rond de 170-190 1 op 5, soms 1 op 4. In de stad 1 op 7, bij normale snelheden in NL, dus tussen de 120-140 1 op 9 als je echt netjes met je voet omging. Gemiddeld genomen vond ik het een verschrikkelijke zuipschuit waarmee alleen betaalbaar te rijden was als je écht je best deed om netjes te rijden en te cruisen op een snelweg. Daar heb ik geen auto voor dus heb ik hem weggedaan. Een SM rijdt namelijk net zo duur en rijdt aanmerkelijk beter.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
En die heb je ook weg gedaan!!!!!!!!!!!
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nielsje schreef:Je bent vast een leuke prater in de kroeg.
Ik blijf het een fascinerende verkooptactiek vinden. Van 7500 naar 3500 in een maand of drie. Zo snel schreven ze nieuw nog niet eens af… Nog een paar maanden wachten en je krijgt em voor niks mee.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wel mooi dat er nog bedrijven zijn die de moeite doen om mooie foto’s te maken.
Echter, de serie 2 zijstrips blijf je natuurlijk wel zien
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
En ze zitten nog te hoog ook. Verder wel een mooi ding natuurlijk.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Hier op het forum staat ook weer een vroege CX aangeboden http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/7268 het staat er niet bij maar deze heeft bijna zekerweten geen Deravi toch? Was zo’n zwart leren interieur in 1975 al leverbaar?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Leder kwam volgens mij pas beschikbaar op een Pallas en later de GTi.
Zoals je kan zien past het ook totaal niet bij de blauw zijpanelen, dus er zal ooit blauwe stof in gezeten hebben