Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Zondag gespot in Slikkerveer (Ridderkerk)
Een Eendje uit 1987, vanmiddag gespot in Zwolle.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Vanavond om 19.00 uur “gespot” op de A9 bij de afslag Aalsmeer: een witte Eend op de vluchtstrook met daarvoor een takelwagen van de ANWB.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
In de Belgische kustplaats Knokke rijden vooral veel Porsches, Ferrari’s, Bentleys, Maserati’s en andere dure wagens.
Wat een verademing om tussen al dat spul deze mooie Eend te zien staan.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Vanmiddag gespot in Haarlem:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Een vreemde Eend in de bijt…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Ja jeetje, vind ik zelf dan niet zo mooi. Wel duidelijk heel nep.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Voor een kenner ja. Als niet 2cv-liefhebber of niet eens autoliefhebber lijkt hij wel oud.
Ik weet zelf weinig van specifieke kenmerken van 2CV’s en ik twijfelde over de authenticiteit. Op locatie viel mij nog niet veel meer op dan de verkeerd geplaatste achterlichten en wieldoppen. Natuurlijk had ik ook direct aan de deuren kunnen zien dat het niet klopte, daar werd ik later pas op gewezen. Net als op de brede koplampsteun en bumpers. De tankdop zie ik nu pas.
Wat mis ik nog aan ‘foutjes’?
Het kenteken…
De P-serie komt uit ‘86.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Ik ging er vanuit dat dat destijds door import kon komen. Maar nu ik er langer over nadenk kan dat niet. In 1986 waren alle ribbelkappen meer dan 25 jaar oud, dus had die direct een klassiekerkenteken moeten krijgen.
Het klopt niet helemaal wat je zegt: in 1986 waren de importkentekens pas nét uitgevonden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Voor die tijd kregen geïmporteerde oldtimers gewoon een kenteken uit de lopende serie, neem ik aan? Dan zou dit kenteken dus alsnog niets zeggen, als het oldtimerkenteken toen nog niet bestond.
MWH.C schreef:Voor die tijd kregen geïmporteerde oldtimers gewoon een kenteken uit de lopende serie, neem ik aan?
Inderdaad. Zie het enorme aantal Traxxen met kentekens uit de jaren ‘60 en ‘70.
MWH.C schreef:Dan zou dit kenteken dus alsnog niets zeggen, als het oldtimerkenteken toen nog niet bestond.
Het is gewoon een Eend uit 1986. De kosten die de eigenaar heeft uitgegeven voor deze ombouw had ie net zo goed kunnen steken in de aanschaf van een échte Eend uit de jaren ‘50.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Dat het een nepper is, daar waren we inmiddels wel over uit. Het kenteken is in dit geval niet per se een kenmerk dat het verklapt, daar wilde ik even duidelijkheid over.