Mag ik bij het ollieverversen een beetje pure graffiet bijdoen? Heb een citroen xsara picasso 1.8 16v 2002
Alvast bedankt
Totaal aantal Berichten: 1227
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Lijkt mij geen goed plan, kans op dichtslibben oliekanalen.
Ik weet niet wat de andere forumleden er van vinden?
Ja ik weet het ook niet goed ik werk op oliebedrijf
En bij somige olie kappen wij dat bij 3l op 60l
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Lijkt me geen goed plan, in mum van tijd zit je oliefilter dan dicht, deze is van door latend papier, vroeger werd dit wel gedaan, maar toen hadden we kleplichters, en geen hydr klepstoters, en het oliefilter was niet meer dan een schuurspons, van staalwol, wat is je klacht, meschien dat we je dan verder kunnen helpen???
Ik heb gehoord dat je graffiet bij olie doet dat het olieverbruik minderd.want ik heb een hoog olie verbruik 1l op 1000km
Kan daar iets aan gedaan worden?
Grtjs
Interessant onderwerp!
Molykote (?) levert al zo’n toevoeging.
Zie verder http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/219596/
Het schijnt trouwens wel mee te vallen met de verstopping tegen de verwachting in!
Mits wel speciaal bewerkt voor motorolie!
Tenminste dat ben ik tegengekomen bij het doorspitten van dat draadje.
http://www.bobistheoilguy.com/moly-basics/
Laat de discussie maar weer beginnen! Of verder gaan in het andere topic?
Je kan trouwens ook iets dikkere olie gebruiken, 5W40 bijvoorbeeld…
Oke bedankt
En de grafiet die ik heb is bewerkt voor bij olie te doen
Op mijn werk van voor het merk marly doen wij er altijd grafiet bij
Maar wou eerst zeker weten of het kwaad kan of niet
Maar ik zal eerst is probere met 5w40
Garantie tot aan de peilstok!
Ik weet niet hoe het bij deze motoren zit met de klepsteelgeleiders.
Als ie daar langs lekt weet ik niet of MoS2 helpt…
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Ja de discussie, eerst moeten we er achter zien te komen waarom het olie verbruik zo hoog is, we weten immers dat bijna alle 1800cc blokken, hier last van hebben, en dan over een hele lange periode, xantia, xsara, picasso, C5, blijft citroen slechte spullen gebruiken, of is er wat anders? Bv een slechte Carter ventilatie, vaak te bemerken door witte mayo, onder de olievuldop,haal ook eens de olie vuldop eraf, bij stationairdraaien voel je druk,geef je nu gas, dan moet de druk weg vallen, slechte klep seals, dit constateer je door op de snelweg in zijn 4, het gas geheel los te laten, wel even opletten dat het kan, zie je nu een rookpluim, dan zijn vaak de seals lek, de rook komt dan, omdat als je de gasklep dicht gooit, de zuiger bij de inlaat slag een hoog vacuüm maakt, en zo de olie mee zuigt langs de Seals, je kan dan proberen een olie toevoeging, bij de olie te doen, die de seals soepeler maken,en dus beter afdichten??? Andere dingen zijn nog vast zittende schraap-veren, de olie komt dan bij de zuigerveren en zal dan verbranden, een laaste is, het hoon-patroon op de cilinderwand, als deze weg is, wordt de olie niet meer vast gehouden, en wordt de cilinder ruimte in geslingerd , maar dit zie je eigenlijk alleen bij motoren die erg veel hebben gelopen, Persoonlijk zou ik gaan voor een grote reiniging beurt voor de motor, een pro injectie reiniger, toevoegen op 20 liter benzine, 150km rijden, aan een stuk, spuitbus klepreiniger, via inlaat toevoegen, zie gebruiksaanwijzing , nu de auto aftanken, met bv ultimate, en nog een flinke rit na maken, letop dit in een ruk doen, dus zorgen dat de motor heet blijft, had je ook de olie toevoeging gedaan, laat de olie dan verversen, en stap over op 10W-40, of zelfs een 15W-40. Alle maal hebben ze de zelfde viscositeit, als de voor geschreven 5W-40, alleen in koude toestand, is de olie dikker, gaan echter je klepstoters tikken, bij koude start, en houd dit te lang aan, door gebruik van 15W-40, dan overstappen naar 10W-40,
Bedankt voor de informatie daar ga ik zeker wat me doen
Grtjs
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Je hebt een pb
Ik meen dat onze garage 5W30 gebruikt.
Ik gebruik 5w30pi ful synthetic maar helpt niet bij het verbruik
Ik ga weynns super charge probern
Grtjs
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
is natuurlijk niet zo gek dat je dan olie verbruikt, de 5W-30. is alleen geschikt voor de moderne generatie, de toleranties zijn veel krapper, daar door moet de olie ook veel vloeibaarder zijn, anders komt het nergens tussen. bij oude motoren die nog een tolerantie hebben van 0,1, ipv nu 0,03, kan je begrijpen dat de olie er gewoon door heen loopt, op olie site’s wordt 5W-40 voor geschreven, en als alternatief 10W-40. met super charge heb je kans dat de boel dicht slibt, vooral je klepstoters, dit spul is leuk als je een oud systeem hebt met kleplichters,
Ik was verkeerd ik gebruik toch 5w40 c3
En het blijft hoog het verbruik
Deze olie gebruik ik http://www.wolfoil.com/nl_com/Products/product_21116.aspx
Ik zal dan maar is over stappen op 10w40 dan
En zijn er nog aditieven die het olieverbruik mindere zonder mijn motor er me te beschadigen
Grtjs
Zou dit de goede olie kunne zijn http://www.wolfoil.com/nl_com/products/product_29185.aspx ?