Wat trouwens vergelijkbaar met Mercedes is.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Was gisteren ven bij GJO ter spoeling van de automaat van mijn net gescoorde C5.
Uiteraard ook het thema van de V6 verwoestingen besproken.
Juist, ja, in alle gevallen sprake van ernstig over tijd met olieverversen en/of ondeugdelijk gesleutel.
Zie de zin onderaan dit bericht.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Precies! De dieselblokken van tegenwoordig zijn hoog opgevoerde racemachines met zeer nauwe toleranties. Als het fout gaat, gaat het heel snel echt fout. Vroeger kon je nog wel slecht lager aan zien/horen komen, nu heb je net genoeg tijd om de vluchtstrook op te sturen. Als je gaat bezuinigen op beurten, ben je snel aan de beurt!
edit mod: niet-C6-gerelateerde stemmingmakerij gewist
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
wat een saaie discussie dit die veel te lang duurt….
wat wil je horen of bewijzen?
Ik rijd altijd stevig door, ook met zware aanhangers en caravan. Moet ie maar geen auto worden.
Gewoon goed en tijdig onderhoud plegen.
giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Inderdaad nogal slaapverwekkend…
De oorspronkelijke vraag is al meermaals beantwoord, maar sommigen kunnen er kennelijk geen genoeg van krijgen
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Wat ik al zei, rampentoerisme.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Ik heb een C6 2,7 hdi diesel automaat waarbij de aandrijf kettingen gebroken zijn kort na v snaar vervanging. 260.000 km
Motor in puin.
Had ook nog niemand gezien, incl citroen Nederland .
ander 2e hands blok erin
Dus motor toch geen 100 punten want net ingereden
Je had die dag beter een staatslot kunnen kopen, zeer zeldzaam dat die breken. Ken een merk wat dat onder garantie oplost en nee ik noem geen namen meer.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
@ Smorenburg: Dat stinkt hevig naar een montagefout. Dader niet thuis zeker?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ijcobar schreef:Ken een merk wat dat onder garantie oplost en nee ik noem geen namen meer.
Je weet niet wat er gebeurd is, dus ook niet of ‘t onder een fabrieks of dealergarantie zou moeten vallen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dit geval ging over een 6 jaar oude auto met 100k mijl op de klok en volledige servicehistorie bij de dealer. Is netjes door de fabriek vergoed, een distributieketting breekt eigenlijk nooit tenzij er een productiefout in zit.
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
Vanavond op weg naar huis, op de A27, een tikkende motor. Wordt steeds luider. Ik zet hem aan de kant. Heb de wegenwacht gebeld, en na het wegslepen heeft de monteur er naar gekeken.
Hij zei: “ik denk dat het de krukas is”.
Auto gebracht naar de garage waar ik in het verleden mijn vorige auto’s bracht. Ik kon niet anders kiezen dan dat. Nu maar afwachten tot maandagochtend.
Ik denk dat het einde C6 is. Ben er klaar mee.
Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)
Da’s balen zeg. Zo lang heb je hem nog niet, toch?
Garantie geen optie? hoeveel heeft hij gelopen?
Dat is wel heel jammer als dat einde C6 is.
Inderdaad misschien nog garantie werk?
Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
Dank heren. Ik heb de auto zonder garantie gekocht. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Vorige week zondag nog de olie en koelwater gecheckt. Was allemaal goed.
De auto heb ik met km-stand 194.300 gekocht en staat nu op 207.000.
Ik heb hem gisteren weten in te ruilen bij een dealer. Toch nog 2350 voor gehad. Plus dat hij de sleepkosten op zich neemt.
Heb nu een Mitsubishi Lancer Sportback 1.6 benzine uit november 2010 met 58K op de teller gekocht. Een geheel andere auto maar rijd zeer goed. Wel behoorlijk meer motorgeluid.
Een auto is deel van mijn werk. Ik rijd ermee naar mijn opdrachtgevers en kan gewoon niet zonder. Het is uurtje-factuurtje. Dus een minimaal een week zonder kost veel meer dan alleen de reparatie.
De C6 is absoluut een kunstwerk en 1 van de mooiste auto’s ooit. Maar heeft de voiture zoals wij weten een aantal zwakke punten en slecht ontwikkelde onderdelen die nogal eens stuk gaan. Ik heb me daarop verkeken en vind het jammer. Ik kan die extra kopzorgen er gewoon niet bij hebben.
Snik
Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)