Als er echt een klepseal/klepsteelrubber is losgekomen dan durf je niet meer met de auto te rijden. Je trekt dan namelijk een gigangtisch blauw spoor achter je. Vooral te zien als je op snelheid rijdt, je gas even een paar seconden loslaat en vervolgens je gaspedaal helemaal intrapt. Je ziet dan een flinke blauwe damp achter je.
Ik hoop voor je dat het oliedrukprobleem geen (al te grote) schade heeft aangericht. Zou daar zelf, gezien de blauwe rook, toch wat ongerust over zijn.
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007
- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Hallo Eric,
Ik ben er niet zo ongerust over , in ieder geval niet zodanig dat ik bang ben voor eventueel opgelopen schade , of nog op kan lopen.
Dit zit overduidelijk in de kop , zoals je zelf ook al zegt na op snelheid rijden gas los en weer intrappen…rook.
Gr bjorn
Dat zijn inderdaad je inlaatkleppen
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007
- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Daarom ga ik ook nog niet terug naar het revsiebedrijf.
Ik weet zijn antwoord , eerst eens kijken hoe het er mee staat na het inrijden.
Echter dit probleem roept ook vraagtekens bij me op:
De kop had er voor de revisie waarbij een aantal geleiders vervangen zijn ook al last van.
Na de revisie nog steeds , maar ik had toen nos rubber seals geplaatst.
Voor de motorrevisie heb ik de kop nog laten controlleren maar wel teflon seals geplaatst.
Als dit na het inlopen nog steeds zo is , spijt het me voor het revisiebedrijf , maar dan is er toch wel degelijk iets mis met de kop.
Dan moet ik toch maar eens kijken of ik dan ergens een gereviseerde kop vandaan haal , of ergens anders een kop laat reviseren.
Gr Bjorn
Loslatende klepseals is een vaker voorkomend probleem. Ik heb dit tweemaal gehad na een koprevisie. Eerste keer heeft het revisiebedrijf er nieuwe seals op gezet. Tweede keer ben ik naar een ander revisiebedrijf gegaan. Ik heb na de tweede keer nog niet veel gereden, het was inmiddels winter. Kan je dus nog niet vertellen hoe het geheel zich na de tweede poging houdt. Daar moet je nog een paar weken geduld voor hebben.
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007
- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Oke ik wacht je ondervindingen eens af.
Van seals die loskomen heb ik al vaker gehoord bij de ds.
Schijnt ook weer een oplossing voor te zijn.
Maar zoals ik al zei ik wacht het inrijden en jouw reactie eens af
Gr Bjorn
Dat probleem zijn de uitlaatklepseals van Glaser die tegenwoordig ruk zijn. Seals van Mercedes zijn de oplossing. Symptoom is hevig roken bij stationair toerental. Been there…..
niet alleen de uitlaatklepseals zijn ruk van glaser. Als je de mogelijkheid hebt originele pakkingsets te vinden, gaat daar de voorkeur naar uit Wel duurder maar dan heb je geen gezeur achteraf. Overigens kun je in de groothandel ook wel goede klepseals vinden van viton! Viton is niet alleen olie- , maar ook hittebestendig!
teveel citroenen
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007
- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Van welk type mercedes en moet er iets aangepast worden om deze te monteren?
Daar staat me tenminste iets van bij.
Gr Bjorn
Totaal aantal Berichten: 10240
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zou een drupje loctite ook niet helpen?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007
- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Jan,
Om het los gaan van de seals misschien.
Maar dan vraag ik me wel weer af of het aan teflon hecht…
Dit betwijfel ik eigenlijk ten zeerste.
Maar dit is slechts een gedachtegang , ik heb hier totaal geen ervaring mee.
Gr Bjorn
Totaal aantal Berichten: 25561
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb net een koppakking in de CX gedaan. Dacht een glaser. de Seals vervangen en geen rokende motor..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dan heb je geluk gehad, misschien nog een oude set waar de seals wel correct van zijn.
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bij een diesel heb je daar veel minder snel last van omdat het een vrij aanzuigende motor is: ergo nauwelijks onderdruk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25561
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat is ook weer waar en de kleppen hangen bijna droog in de kop wegens de kanteling. Bij mn Ds trouwens ook nooit problemen met de seals gehad.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>