Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Bij het slecht wegrijden bij het verkeerslicht(bijna afslaan/schokkend)begon opeens de lampjes van “motormanagement en service” te branden.
Ik was op de terugweg van de aanschaf 1 liter 5w/40 motorolie om bij te vullen.
Er zijn veel topics over storing uitlaatgas, maar misschien heeft iemand hetzelfde meegemaakt.
Joop.
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Eerst eens uitlezen ....
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Op 9 maart j.l. het oliepijl op het juiste niveau gebracht en daarna een kort ritje gemaakt, maar de storing bleef aanwezig.
De volgende dag naar mijn werk en tijdens het starten van de motor viel mij op dat de aanduiding “storing uitlaatgas” verdwenen was en uiteraard ook de signalering in het dashboard.
Inmiddels 250 km gereden, en nog steeds geen melding.
Wellicht heeft dit te maken met het motorolie niveau, de tijd zal het leren.
Joop.
Als je de volgende keer bij de garage bent even aangeven, de storing kan dan uitgelezen worden (hij blijft wel achter in het geheugen). Mogelijk een aanwijzing voor iets wat later stuk zaal gaan of juist iets om je helemaal niet druk over te maken.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Aller eerst, ik ga nooit naar de officiele dealer want daar betaal je mee aan de showroom.
Ik rij al enige tijd zonder enige storing in het display, dus ik maak mij geen zorgen.
Mocht er onverhoopt zich toch problemen voordoen, dan kan er altijd actie worden ondernomen.
Nogmaals, na het bijvullen van het olie niveau was het probleem opgelost, tot op heden, na 1000 km.
Maar ik moet wel zeggen dat het uitlezen geen kwaad kan.
Joop.
Dit is een bekende kwaal van de oudere C5 modellen. Ik heb het zelf ook meegemaakt. Wat je op diverse fora kan vinden dat het te maken heeft met de matige smering bij de cilinderkop bij koude motor.
De automatische klepstellers zijn hiervoor erg gevoelig. Er komen de meest angst aanjagende teksten in het display uitlaatgas en katalysator storingen. Indien na een aantal malen starten de storing weg is, is het (bijna altijd) loos alarm. Gewoon doorgaan met genieten van je C5. Groet Hans
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Beste Hans,
Het is toch wel een geruststellend gevoel dat het een bekend euvel van de wat oudere C5 is, want elke keer bij het starten hoop je dat de waarschuwing uitblijft, wat tot op heden ook zo is.
Het gebeurde namelijk toen ik deze bolide pas in mijn bezit had, met de bijhorende verwensingen en angstaanvallen .
En ik zal zeker verder gaan genieten van mijn C5, het is echt een genot om hierin te mogen rijden.
Bedankt voor deze reactie,
Joop.