Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
“Mooi” dat je het gevonden hebt !
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Zeker mooi!
Anders blijft het maar malen in je hoofd waar het probleem kan zitten…
Is dat een schoonheidsfoutje van jezelf of heeft iemand anders de revisie uitgevoerd?
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Niet helemaal, een klein stukje ligt nu op de vlakbank om het laspuistje te laten uitknijpen…
Ben benieuwd, grondnaad met de TIG gedaan, nadat de kop plaatselijk verwarmd was tot een graad of 80. Daarna opgedikt met MIG.
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Ik ook. In revisie bedrijf waar mijn vader vroeger werkte, waren ze niet altijd zo overtuigd van het oplassen van koppen.
Nu zal dat indertijd wel over alu-koppen gegaan zijn (25 - 30 jaar geleden zeg maar), maar iets van spanning tussen het originele ijzer en het laswerk zal er best ontstaan..
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dit is een alu kop.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
En hoe was het bij Frank? gelukt?
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Nog geen nieuws, ze zouden het vandaag of morgen doen. Even geduld nog dus.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Kopje ligt gevlakt achter in het Bertje. Nieuwe lagerschaaltjes staan al klaar op de werkbank, nu nog even wachten op de rest van de onderdelen, die verwacht ik morgen of maandag. Hoor ik daar iemand al ‘broem broem’ brommen?
Dan zullen we er eens een “lap” op geven
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Precies…
En mocht het niet lukken dan is er nog iemand met een DS19 blok dat pas 30 jaar stilstaat en niet vast zit
Voor een volgende poging…
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Die houd ik hoe dan ook even in het achterhoofd Hans, al is het voor op reserve. In elk geval is er net een goede carterpan binnen gekomen. Nu de pakkingset nog en het kan weer in elkaar. Ga ik nu weer verder met het laatste voorscherm.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik had een nogal verkreukeld rechter voorscherm waar in het verleden al een paar plaatjes in gesoldeerd waren (met koper). In het verleden had ik al eens een tweede scherm van iemand gekregen en op zolder verborgen. Bij inspectie bleek dit scherm eigenlijk net zo verfrommeld te zijn (maar wel met de hamer uitgedeukt) en na twee keer meten lijkt het ook gewoon 10 cm korter te zijn. Ik weet dat de schermen van een BL anders zijn, maar zijn die ook echt korter? Soit het maakte dus allemaal niet veel uit, dus ben ik maar aan de slag gegaan met mijn originele scherm. Eerst alle meuk uit de binnenzijde gekrabt tot we weer blank staal te zien kregen. Dan de scheuren in de rand dicht gelast en waar nodig verstevigd met wat nieuw materiaal. Mooi is niet het uitgangspunt, dus ik ben weer zeer tevreden. Aangezien het borreluur is aangebroken heb ik besloten de nieuwe punt er morgen maar aan te lassen. Kan ik gelijk verder met het repareren van de randen van het linkerscherm (dat dus wel al een nieuwe punt heeft). Staat het mooi allemaal klaar voor montage als de onderdelen voor de motorverherrevisie maandag hopelijk op de plank vallen.