Geacht forum, ik zoek al weken naar de oorzaak van de storing zoals die wordt aangegeven bij het uitlezen.
Bij koude motor gaat het allemaal goed maar na een paar kilometer gaat hij op 3 cilinders lopen.
Inmiddels is alles al zo’n beetje gedaan; injector vervangen, bobine vervangen, bougies 2x vervangen, injectors omgewisseld ( blijft storing op 4), nokkenassensor vervangen, deel electronica vervangen dat rechts onder de motorkap zit naast de accu, carterontluchting los gehad, compressie gemeten (is goed), flush in de benzine gedaan, wynns in de motorolie gedaan. Ik weet het niet meer. Iemand nog een goed idee?
Het betreft een C5 Berline 2.0L 16 V automaat, bouwjaar 2003 met 180.000 op de teller.
Heb je wel op zn frans geteld? Nrtje 4 is die aan de distributiekant. Kijk hier eens, lijkt een bekend probleem te zijn http://www.amtgarageforum.nl/citroEBn/c3/motor-loopt-op-3-cilinders-31738.html , zie ook dit topic op C5club bij een C5 http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=13215
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Injector 4 is inderdaad die aan de distributiekant. Die is dan ook vervangen maar dat is het niet. Iemand nog een grandioos idee?
kabelbreuk bij injector 4?
olielekkage bij bougie 4?
auto’s:
DSuper5
DS 21 pallas
DS 21 IE H
DS 21 Break
Ik denk aan een lelkke kleptuimelaar, Groeten van Hans
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Wat kan er lekken aan een kleptuimelaar?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Eric van Baalen schreef:Injector 4 is inderdaad die aan de distributiekant. Die is dan ook vervangen maar dat is het niet.
Fout code P0204 , zie deze link, is een pdf bestand.