Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die hoogte maakt niet zo veel uit. Dat keelstuk gewoon op je Solex en kijken of de chocke klep niet blijft hangen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Je kan dit topic even doorlezen,
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/205764/#1231099
Joken schreef:
Op de metalen plaatjes die aan de carburateurs hangen staat 28/36 DM A3 W43-01 en op de andere staat 28/36 DM2 W47-00 dit is degene met de gasklepregelaar.
Weet iemand misschien wat de sproeier bezetting zou moeten zijn als ik een weber opknap en op het dy3 blok wil zetten?
Sproeier bezetting ?? , heb je hier iets aan,
http://www.citroen-ds-id.com/index.html?ds/DS_Carburettors.html
Dank je voor de info, de solexen zijn dus ondingen, maar die zit er nu op en werkt. De weber met type nummer 28/36 dm a3 lijkt het beste bij het dy3 blok te passen.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
lucky schreef:De diameter van de bovenrand kan gelijk zijn….
Ik blijk een mengstuk te hebben zoals de linkse op bovenstaande foto.
Nu had ik via Ebay dit mengstuk (72 mm) besteld welke vanavond binnen was.
Voor nog geen 22 euro kan ik eens wat experimenteren. Ik had een paar dagen terug al dit
luchtfilter gemonteerd, zie dit topic. Ik moet zeggen dat dit mengstuk ongeveer gelijkaardig op LPG rijdt maar nog beroerder rijdt dan m’n originele mengstuk op benzine. Ik denk dat het feit meer afstand tot de carb en een beter strominsgprofiel hier toch wel meespelen.
Ik ga eens wat busjes kopen en wat gaten boren in dit mengstuk zoals het rechter mengstuk.
Ik laat m’n bevindingen in dit topic weten.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De gaatjes in het rechter mengstuk zijn voor de beluchting van de vlotter kamer. Als die geen lucht krijgt, kan de benzine er minder makkelijk uit. Voor het lekker oppakken op LPG moet je keelstuk zo dicht mogelijk bij je carburateur zitten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Is het dan niet véél makkelijker om een soort ‘bypass’te leggen, een extra buis van zeg 30 á 40 mm van het filterhuis naar de vlotterkamer ? Verder géén moeilijk gedoe en elk goed LPG mengstuk zorgt dat ie goed op benzine en op LPG rijdt ?
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee. De gaatjes zijn niet om de vlotterkamer te beluchten. De gaatjes zijn er voor om boven de sproeiers genoeg luchtstroom te krijgen omdat er als er geen lucht door de sproeiers kan komen ook geen benzine meegezogen kan worden. Heeft niets met de vlotter te maken dus.
Overigens, het is feitelijk helemaal geen issieu: er bestaat een goed mengstuk voor de DS. Je hebt het alleen nog niet gekocht
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ik ben niet van plan héél veel op benzine te rijden behalve op m’n volgende zomervakantie, ik neem het daarom maar voor lief.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
jantje1948 schreef:Dat gat is om de atmosferische luchtdruk aan een kant van het membraan te krijgen.
Ook bij mij mist de sludge aftap plug van mijn GMS 90E (= LandiHartog J236) LPG verdamper, zie eerste foto. Ik vind dat toch niet zo netjes.
Ik heb een blindplug gevonden die past, zie tweede foto. Kan ik daar twee gaatjes van ieder b.v. 2 mm in boren om zo wel het grote gat af te dichten, maar toch nog lucht door te laten en zo de luchtdruk binnen en buiten gelijk te houden?
Of werkt dat niet?
Hydro
Elle va comme les pompiers!
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Volgens mij moet sludge afgetapt worden aan de kant van het gas. Het gat waar ik het over had is aan de andere kant van het membraan.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Ja, dat was ook mijn eerste gedachte: in ruimte waar sludge komt zal LPG door moeten stromen.
Toch zie en hoor ik van menigeen dat die sludge plug bij hen ontbreekt. Ra-ra hoe zit dat?
Hydro
Elle va comme les pompiers!
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
voor het snel reageren heb je dat grote gat nodig!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Ik zit net nog eens even de eerste 8 posts door te lezen en begin nu te begrijpen dat die opening die ik bedoelde niet van de sludge plug is, maar een andere (druk-balanceer) opening.
En dan begrijp ik nu ook beter waarom die opening wel groot moet zijn, zoals Bogaard net aangaf.
Ik ga mijn verdamper vandaag eens verder onderzoeken…
Hydro
Elle va comme les pompiers!
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
anders ff een revisiesetje scoren!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Revisie setje had ik al klaar liggen.
Mooie klus voor deze regenachtige vrije dag.
Bedankt voor adviezen.
Hydro
Elle va comme les pompiers!