9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
   
Rens’ V6 Excl 1997
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3239
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 31 maart 2015 12:22 PM
  [ # 121 ]

Wat Lucas zegt: in de worst case is een nieuwe as slechter dan de huidige, die al gaar is.
In het geval van de veerschotels was de worst case dat ‘ie net zo slecht zou zijn.
Daar zit toch echt wel een verschil in.

Een ander aandachtspunt is de lengte. Zowel bij Mister Auto als bij De Graaf zie je als je op kenteken zoekt verschillende lengtes. En het is vaak genoeg gebeurd dat je er pas achter komt dat de lengte niet goed is als je de nieuwe wilt monteren.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 maart 2015 12:26 PM
  [ # 122 ]

En het retourbeleid van Mister Auto is duur en slecht.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 31 maart 2015 12:27 PM
  [ # 123 ]

Nee hoor, die veerschotels was een pure gok.
Op het eerste oog mooi, maar polyurethaan is nu eenmaal iets heel anders dan rubber.
Een aantal zeer relevante eigenschappen zijn kruip/relaxatie, inwendige wrijving, elasticiteitsmodulus.
Op al die eigenschappen scoort polyurethaan fors anders dan rubber.
Wellicht is de lage belasting debet aan de houdbaarheid van de polyurethaan versie.
Hoewel je dat pas weet na een redelijke levensduur van zeg 15 jaar.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 31 maart 2015 12:27 PM
  [ # 124 ]

Nee hoor, die veerschotels was een pure gok.
Op het eerste oog mooi, maar polyurethaan is nu eenmaal iets heel anders dan rubber.
Een aantal zeer relevante eigenschappen zijn kruip/relaxatie, inwendige wrijving, elasticiteitsmodulus.
Op al die eigenschappen scoort polyurethaan fors anders dan rubber.
Wellicht is de lage belasting debet aan de houdbaarheid van de polyurethaan versie.
Hoewel je dat pas weet na een redelijke levensduur van zeg 15 jaar.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 31 maart 2015 12:37 PM
  [ # 125 ]

Maar het is bij die veerschotels in ieder geval wel duidelijk wat het basismateriaal is en wat er aan gedaan word.

Bij die aandrijfassen heb je geen idee wat ze er aan doen of wat de kwaliteit is van het basismateriaal. Logischerwijs is het basismateriaal een flink versleten as. In het beste geval zitten er een nieuwe homokineet, nieuwe hoezen en nieuwe verf op en is de as goed in balans. Zo’n goede revisie-as heb ik voor een XM V6 helaas nog nooit gezien.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 31 maart 2015 12:44 PM
  [ # 126 ]

Na al deze berichten ga ik steeds meer denken aan revisie door een bedrijf in onze contreien. Een internetzoekopdracht op “revisie cardanassen” levert behoorlijk wat hits op. Die ga ik vanavond eens verder bekijken…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 31 maart 2015 12:49 PM
  [ # 127 ]

@ Waterman: geen slechte ervaringen met terugsturen. Bovendien kan je je ook nog indekken met €3.

@ Rens, Uit niets blijkt dat die Mister Auto as een gereviseerde is. Over de kwaliteit: Alle waar is naar zijn geld. Misschien kan je er ongestoord 20.000 km mee rijden. Of 50.000. Vast geen 300.000.

@ Lucas: Jij gaat kennelijk ook uit van een opgelapte gereviseerde as. En dat blijkt uit niets.

Als ik een XM had zou ik het proberen, alleen al om te weten wat het is. Shit stuur je terug. En dan heb je ng steeds niets.

Wat wel een punt kan zijn is de ABS tandkrans. Die is niet te zien en wordt niet genoemd.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 31 maart 2015 01:06 PM
  [ # 128 ]

Op basis van ervaring weet ik dat ook Cevam voor de XM V6 en 2.1TD slecht gereviseerde assen levert met toleranties die om te huilen zijn. Je optimisme over de Cevam assen is te prijzen, want optimisme heb je nodig om een XM op de weg te houden, maar de realiteit is dat het kopen van goede onderdelen voor een XM echt een uitdaging is.
Het is jammer dat SKF geen gereviseerde assen levert voor dit type XM, want dat zijn de enige revisie-assen waar ik zonder uitzondering goede ervaringen mee heb. Het zou goed zijn als de XM Club eens zou informeren of het mogelijk is een kleine serie echt goed te laten reviseren door bijvoorbeeld SKF.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3239
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 31 maart 2015 02:21 PM
  [ # 129 ]
JanSr schreef:

Op het eerste oog mooi, maar polyurethaan is nu eenmaal iets heel anders dan rubber…
Hoewel je dat pas weet na een redelijke levensduur van zeg 15 jaar.

Ik vind het opvallend dat jij over dit onderwerp een andere mening hebt dan mensen die beroepshalve rubber verwerken. Die vinden synthetisch rubber juist een betere keuze omdat je dan die parameters goed in de hand hebt.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 01 april 2015 01:07 AM
  [ # 130 ]

@ Lucas :Mr. Auto heeft wel assen van SKF, zijn nieuw volgens de site, duurder en wellicht ook beter.

Jan , die Cevam zijn met statiegeld , sommige merken hebben dat niet , zoals Bölk en dat staat er dan bij.
http://www.mister-auto.nl/fl/aandrijfas/citroen-xm-y3-2-0-i-turbo-141pk_v2251_g13.html
Als er dus niets vermeld wordt is het dus met statiegeld.
Verwarrend hè?
http://www.mister-auto.nl/fl/help.html#unit-3
Zie onderaan bij “statiegeld”

De getoonde assen zijn voor mijn TCT , dus niet voor de V6!!!

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 01 april 2015 09:38 AM
  [ # 131 ]

Zo te zien heeft SKF alleen assen voor de ZPJ met automaat, die zijn sowieso wel te vinden. De assen voor de handgeschakelde ZPJ zijn anders en veel problematischer.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 01 april 2015 09:49 AM
  [ # 132 ]
wimb schreef:
JanSr schreef:

Op het eerste oog mooi, maar polyurethaan is nu eenmaal iets heel anders dan rubber…
Hoewel je dat pas weet na een redelijke levensduur van zeg 15 jaar.

Ik vind het opvallend dat jij over dit onderwerp een andere mening hebt dan mensen die beroepshalve rubber verwerken. Die vinden synthetisch rubber juist een betere keuze omdat je dan die parameters goed in de hand hebt.

Ik heb jarenlang beroepshalve met rubber en polyurethaan te maken gehad.
Op sommige aspecten is natuurrubber nog steeds niet te verslaan:

-Minimale inwendige wrijving
-Vermoeiingssterkte
-Nauwelijks kruip en relaxatie
En het heeft een bijzondere elasticiteitsmodulus, die uit twee delen bestaat.

Op andere aspecten kunnen kunststoffen als polyurethaan beter scoren.
Iedere toepassing vergt zijn eigen materiaalkeuze.

Aangezien een veerschotel het rubber permanent belast ligt de keuze voor een kunststof niet voor de hand, vanwege kruip en relaxatie.

Falende veerschotels lijkt als belangrijkste oorzaak een slechte hechting tussen staal en rubber te hebben. Dat is een kwestie van hygiene tijdens het productieproces, geen materiaaleigenschap.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 01 april 2015 01:25 PM
  [ # 133 ]

On topic boys bleh

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 01 april 2015 02:21 PM
  [ # 134 ]

@ Dirk: Als ik bij MisterAuto zo op transmissie/aandrijfas klik krijg ik een pagina waar ik een kenteken kan intoetsen.
Als ik daar het kenteken van mijn laatste XM V6 ZPJ intoets krijg ik keurig een pagina met daarop de benodigde aandrijfassen:

Auto-onderdelen › Alle CITROEN XM (Y4) 3.0 V6 (167Pk) onderdelen › Aandrijfas › CEVAM - 5120

Nergens staat iets over statiegeld. Als ik er één links en één rechts bestel met terugstuurgarantie en standaard snelle levering en helemaal door ga tot iDeal krijg ik het bedrag:


Aandrijfas CEVAM - Ref: 5721Z1 (€ 138.28) 1€ 138.28
Aandrijfas CEVAM - Ref: 5120 (€ 133.04) 1€ 133.04
Zorgeloos Kopen Garantie € 3.00
Maak gebruik van een gratis retour van uw onderdelen indien nodig (meer informatie) € 3.00
Standaard Levering€ 9.95
Kortingscode
TOTAALBEDRAG:€ 284.27

Nog steeds nergens iets over statiegeld.
Hoeveel statiegeld krijg ik dan volgens jou terug?

Ik heb ze niet nodig, want geen XM meer, maar waar zit volgens jou nou het foutje?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 01 april 2015 02:32 PM
  [ # 135 ]

Het is toch niet belangrijk of je statiegeld moet betalen voor assen waar Rens niets aan heeft?

Profiel  
 
 
9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook