Het gat is 13 inch dus dat wordt dan een 12 inch model.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Wat ik nog mis is de opvallende constatering dat een DS fan bij 3.00 toeren behoorlijk wat vermogen vraagt, misschien wel enkele pk’s.
Dat haal je bij lange na niet uit je dynamootje.
Ik vrees dat daar het probleem zit.
Indertijd waren er thermostatisch geregelde mechanische koppelingen voor een fan.Ik meen dat er een in de Peugeot 504 zat.
Met zo’n ding heb je meer kans.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Als je boven de 3000 toeren draait heb je normaal gesproken behoorlijk wat rijwind waardoor de fan eigenlijk grotendeels te veel doet. Ik trouwens ook het idee dat de mechanische fan vanwege het slappe plastic boven de 3000 toeren meer lawaai aan het maken is dan lucht verplaatsen.
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wel goed naar het verbruik kijken. Een vriend van me had een jensen met 2 Spalts erop. trok 90 A !
Dat vind je dynamo niet fijn..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
JanSr schreef:
Indertijd waren er thermostatisch geregelde mechanische koppelingen voor een fan.Ik meen dat er een in de Peugeot 504 zat.
Met zo’n ding heb je meer kans.
Volvo 240 ook…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Die electromagnetische koppeling zat al op de 403 en mogelijk zelfs al op de 203.
Spal adviseert een 30A zekering. Trouwens zijn die dingen voorzien van een softstart, dus de inschakelpiek valt wel mee.
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:JanSr schreef:
Indertijd waren er thermostatisch geregelde mechanische koppelingen voor een fan.Ik meen dat er een in de Peugeot 504 zat.
Met zo’n ding heb je meer kans.Volvo 240 ook…
Dat is een visco-koppeling. Niet elektriek zoals bij peugeot.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15706
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
ijcobar schreef:Geen relais nodig, alleen een zekering naar de accu en een draadje naar het contact
Hoe wordt de fan aan- en uitgeschakeld dan?
Via de sensor. Deze stuur een laagspanning PWM signaal ( blokgolf) naar de ventilator en daar stuurt de ingebouwde vermogenstrap de fan aan. De sensor krijgt zijn voeding via het contact.
Aansluitschema:
http://cdn.shopify.com/s/files/1/0164/0230/files/Nuova.pdf?874
Totaal aantal Berichten: 15706
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ha, dus toch met een sensor. Ik vond het al raar dat je die niet vermelde.
Totaal aantal Berichten: 15706
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen bij welke leverancier je aan het kijken bent?
graddus schreef:Ha, dus toch met een sensor. Ik vond het al raar dat je die niet vermelde.
Staat in post 1.
graddus schreef:Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen bij welke leverancier je aan het kijken bent?