als je de versnellingsbak weer monteert, plaats je ook het lager van de “commandopoelie ” terug.
In het WPH staat bij D.236-4 , dat je eerst de motor zo moet draaien, dat de uitlaatklep van de 4-de cilinder maximaal open moet staan.
Later ook nog eens de kleppen controleren.
Een paar bladzijden verder staat dezelfde handeling bij D.330-1, maar daar staat daar niets meer over!
Weet iemand of het nodig is om de motor in een speciale stand te zetten, of niet ?
Dit is om te zorgen dat je daarna de poulie goed monteert. De poulie kan er op vele standen op en als je dat niet goed doet, dan klopt het merkteken voor BDP of 12 graden wat je nodig hebt om de ontsteking met een stroboscoop lamp af te stellen.
Geen ramp, BDP bepalen en een nw merkteken maken
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper














































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, het is anders: het is de bedoeling het lager te monteren als de nokkenas gelijkmatig belast wordt door de klepveren en kennelijk is dat zo met de uitlaatklep van de 4e cilinder open. Er staat in een technische mededeling ook nog dat bij het blijven tikken van de kleppen de uitlaat van de 4e cilinder op max open moet worden gezet en dat je dan de moer van de nokkenaspouly moet lossen alsmede de 3 boutjes waarmee het nokkenaslager vast zit en de boel vervolgens weer vast moet zetten.
Ik verzin ‘t ook niet….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nooit geweten, nooit gedaan, weer wat geleerd
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper












































Totaal aantal Berichten: 25642
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Klopt! Wel gedaan en als resultaat een stillere motor.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bedankt ! Ik ga het proberen. Welke klep is de uitlaatklep , de laatste ?














































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
de 4e cilinder zit bij het schutbord.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste