Sedert enkele maanden heb ik een nieuwe firmawagen, zelf had ik helaas geen inspraak in welk merk/model het zou worden. De directie heeft voor de Citroën C4 e-hdi gekozen. Op zich een fijne wagen om mee te rijden, op de vervelende koppeling/versnellingsbak na.
Echter bezorgd de ingebouwde gps en carkit mij dagelijks de nodige irritaties. Ik ben continu op de baan, en gebruik de gps dan ook erg intensief. Als ik mijn IPhone via bluetooth koppel, werkt na een paar uren niets meer. De gps geeft geen wegen meer weer of blokkeert helemaal, radio en carkit werken niet meer, zelfs de geluiden van de parkeersensoren blijven uit. Dit blijft dan zo voor de rest van de dag, heropstarten biedt geen soelaas. De volgenden morgen werkt alles weer prima…
Als ik de carkit niet gebruik gaat het meestal wel goed. De gps zit er regelmatig wel eens naast, maar aan een ander topic op dit forum te lezen schijnt dit bij Citroën ‘normaal’ te zijn.
Iemand bekend met deze problemen? Ik zou de wagen eens naar de dealer moeten brengen, maar door mijn drukke werkschema heb ik hier eigenlijk de tijd niet voor. Vindt het eerlijk gezegd ook niet normaal voor een wagen van 3 maand oud met 12000km. En goede ervaringen met de Citroën garages hier in de buurt heb ik ook al niet…
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Slayer’ke schreef:
Als ik de carkit niet gebruik gaat het meestal wel goed.
Zou het dan niet aan de carkit liggen?
Gps kaarten zijn van navteq en heeft verder niks met citroen te maken..
Meerdere merken gebruiken navteq.
Zo’n ingebouwd systeem loopt altijd achter op bijv een tom tom.
je kan eens kijken welke kaarten je er op hebt, of dit de recenste zijn..
En je kan de dealer vragen of de nieuwste sw versie erop staat.
Eea is te lezen in het emyway draadje op dit forum…
Welke regio zit je, mss heeft iemand tips voor een betere dealer
Dank voor de reacties.
Dat het navigatieprobleem niks met Citroën heeft te maken heeft vindt ik eerlijk gezegd maar onzin. Er is bij hun een wagen gekocht, met navteq heb ik niks te maken, moeten ze maar betere kaarten kiezen. In de bmw van mijn vader werkt de navigatie perfect, dus het is zeker mogelijk.
Ik zit in de regio van Hasselt (Belgisch Limburg). De dichtsbijzijnde dealers zijn Autogarden in Hasselt en Genk, hier heb ik in het verleden al één en ander meegemaakt, dus daar zien ze mij niet meer. Bosmans in Houthalen is ook vlakbij, maar daar deden ze bij de vorige firmawagen, een c3, erg moeilijk over een vervangwagen tijdens het onderhoud. Ik heb zelfs met PSA lease contact moeten opnemen om uiteindelijk een vervangwagen te krijgen. Daar waren ze in de garage zichtbaar niet mee opgezet, dat was duidelijk te merken aan de onbeschoftheid die ze daar tentoonspreidde.
De enige goede ervaring met een Citroën dealer die ik ooit gehad heb is bij Gielkens in Bree, vriendelijk & top service. Helaas een beetje uit de richting voor mij, maar als er dichterbij geen waardige alternatieven zijn, ga ik mij tot hun wenden.
Garage heussen , neeroeteren is top.
Maar ook uit de richting..
Tja je kunt het de schuld van citroen noemen maar navteq maakt de kaarten..
En de nieuwste op dit moment zijn gemaakt in q4 2013.
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 21-10-2014
- GS/GSA GSA X3
- BX 16TRS
- (Grand) C4 Picasso C4 Piasso Intensive 155THP
- BX BX 16TRI
- Saxo 1.1
- C3 1.4
@Ronama,
je hebt gelijk dat de navi kaarten van HERE voorheen Navtec gebruikt. Volgens mij moet je als eigenaar van de auto de dealer aanspreken, die moet het dan met Citroen cq HERE opnemen.
Ook ik ben niet blij over de navi in onze C4P, maar ik ga dit weekend de navi proberen nadat ik een update gekregen heb. Afwachten dus en ik zal een bericht posten over het resultaat