789 van de 806
« Eerste  < Vorige 787 788 789 790 791 Volgende >  Laatste »
   
Raad het plaatje!
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3708
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 03 april 2015 11:06 PM
  [ # 11821 ]

Nee, geen A6G, en zeker geen 150GT.

Iets meer zicht op de grille dan maar.

Afbeelding Bijlagen
drietand v3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 03 april 2015 11:23 PM
  [ # 11822 ]

Maserati Quatroporte

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3708
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 03 april 2015 11:29 PM
  [ # 11823 ]

Nee, die hebben geen “ring” rond de drietand, ook niet in de eerste generatie.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
arntscholtens
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 19-12-2012

Gepost: 03 april 2015 11:49 PM
  [ # 11824 ]

Maserati 5000GT Iniezione Allemano?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3708
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 04 april 2015 01:57 AM
  [ # 11825 ]

Inderdaad een 5000 GT Allemano. De meeste van de iets meer dan 20 stuks 5000GT’s waren uitgerust met Carburateurs, ik denk niet dat er nog veel Iniezione’s over zijn.
Voor jou de volgende.

Afbeelding Bijlagen
3april geheel.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
arntscholtens
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 19-12-2012

Gepost: 04 april 2015 01:51 PM
  [ # 11826 ]

Klopt, er zijn er 22 met Allemano body gebouwd en of er nog iniezione’s zijn weet ik niet. Als ze er zijn worden ze vast alleen gepoetst achter driedubbele kogelvrije deuren….

Anything goes right?
Wat is dit?

Afbeelding Bijlagen
plaatje (2).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3708
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 04 april 2015 03:13 PM
  [ # 11827 ]

Een 5000 GT heeft een motor die vrijwel direct uit de racerij komt. Die hadden voor de racerij vaak een Kugelfischer Injectie, maar dat is super onderhoudsgevoelig, geeft alleen heel veel vermogen maar de “drivability” was matig ( slechte aanpassing van de hoeveelheid benzine aan de luchthoeveelheid) en slijt behoorlijk snel. Dus maar een setje Webers erop. Maar als je betaalde kreeg je ook die Kugelfischer, en dan was het een Iniezione.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 04 april 2015 04:43 PM
  [ # 11828 ]

Wat een mooi beest die 5000GT Allemano zeg1

eh… voor de nieuwe: dit lijkt me een motor!  cheese

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 04 april 2015 04:53 PM
  [ # 11829 ]
Profiel  
 
arntscholtens
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 19-12-2012

Gepost: 04 april 2015 08:50 PM
  [ # 11830 ]

@Citroensmgz: In die tijd werden welbeschouwd dieselpompen misbruikt als benzine injectie en diesel is een goed smeermiddel maar benzine is een oplosmiddel! Dat ging inderdaad niet lang mee. Een ander voorbeeld daarvan is het Spica injectiesysteem op de Alfa 105 serie modellen voor de Amerikaanse markt. Een goedwerkende (lees net gereviseerde) Spica injectie rijdt als fluweel maar twintigduizend kilometer later verlang je naar die rudimentaire dubbele gasfabrieken die ze voor de Europese markt monteerden.

@DSuper1970: Dan was het vorige raadplaatje zeker een auto…. Wink

@Hilko16TZI: Je bent warm maar nee, het is geen Alfa boxer. De foto is een zijaanzicht.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 04 april 2015 09:36 PM
  [ # 11831 ]
Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3708
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 04 april 2015 10:03 PM
  [ # 11832 ]
arntscholtens schreef:

@Citroensmgz: In die tijd werden welbeschouwd dieselpompen misbruikt als benzine injectie en diesel is een goed smeermiddel maar benzine is een oplosmiddel! Dat ging inderdaad niet lang mee. Een ander voorbeeld daarvan is het Spica injectiesysteem op de Alfa 105 serie modellen voor de Amerikaanse markt. Een goedwerkende (lees net gereviseerde) Spica injectie rijdt als fluweel maar twintigduizend kilometer later verlang je naar die rudimentaire dubbele gasfabrieken die ze voor de Europese markt monteerden.

Men was toen heel goed op de hoogte van de problemen met de smering van de pompen met benzine, en voor indirecte injectie was de druk ook veel minder hoog, ik zou dat niet vergelijken met een diesel pomp…ook al maakte alle fabrikanten ook diesel pompen. Zoals gezegd voor de racerij was dat geen probleem, zelfs in een 24-uurs race. Dat gold zowel voor Spica, Kugelfischer, Lucas en anderen.
Ik denk altijd aan een Alfa Montreal: Bijna altijd omgebouwd naar 4 dubbele Webers, ook oogstrelend.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
arntscholtens
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 19-12-2012

Gepost: 04 april 2015 10:22 PM
  [ # 11833 ]

@ Hilko16TZI: Correct, het is inderdaad een GTA-SA 1600 motor.

Midden jaren 60 werden deze motoren geproduceerd door Alfa’s huistuner Autodelta om de GTA van meer vermogen te voorzien. Door gebruik te maken van twee hydraulisch aangedreven centrifugaalcompressors (uit de vleigtuigindustrie) werd het vermogen van de 1600 met dubbele ontsteking opgepompt tot 250 pk. De compressors werden aangedreven door een hydraulische pomp met een variabele geometrie om de compressortoerentallen in de hand te kunnen houden. Het drukvulsysteem werd gekoppeld aan carburateurs met overdruk en een waterinjectiesysteem om detonatie te voorkomen. Er zijn er maar 10 (!) van gemaakt.
Hieronder nog wat plaatjes.

Hilko16TZI, aan jou de volgende.

Afbeelding Bijlagen
114628d1220272959-gta-sa-engine-dsc_30082008-226_small.jpg114685d1220303197-gta-sa-engine-dsc_0202-1.jpg1-6_GTA-SA.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
arntscholtens
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 19-12-2012

Gepost: 04 april 2015 10:23 PM
  [ # 11834 ]

Nog één dan….

Afbeelding Bijlagen
Alfa-Romeo-GTA-SA-three-wheeling.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Jeroen-S
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 12-11-2014

Gepost: 05 april 2015 12:13 AM
  [ # 11835 ]

Oeps foutje, gelieve dit bericht als niet gelezen te beschouwen   red face

Profiel  
 
 
789 van de 806
« Eerste  < Vorige 787 788 789 790 791 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook