Dat is hier net zo, zonder ALLE papieren kun je hem enkel als donor gebruiken, been there done that….
Vind dat de RDW nog redelijk toegeeflijk is
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso, dat is niet zo. Het lukt om zonder papieren een auto op kenteken te zetten. Je hebt er wel gedoe van.
Dik een week geleden weer bij de RDW geweest maar nu met de 1985 mehari azur.
Andere keurmeester. Wel oke opzich. Maar onmiddelijk, dat kan niet met die kleine letters, dat is niet orgineel.
Dus ik dacht gaan we weer….....
Maar die keurmeester van de plage liep er ook en verklaarde onmiddel dat het zeker kan.
En door het poisitieve pat onderzoek, was het oke.
Ik moet wel terug voor herinslag, omdat het heel slecht leesbaar is. Geen roest, maar 3mm is gewoon slecht te lezen.
Dus dat is jammer, maar te doen. En ik snap het wel.
Maar voor alle duidelijkheid, echt gouden regel, eerst RDW dan pas restaureren!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Wat Paso wil zeggen is dat de RDW heel redelijk is ( ondanks al het gejammer dat je hier hoort…).
In Belgie kun je het wel vergeten om een auto zonder papieren op kenteken te krijgen, de DIV is heel moeilijk om mee te werken en van de keuringsstations hoef je meestal ook geen hulp te verwachten. Duitsland: daar moet je met alles langs de TUV en dan ga je de “molen” in, vergelijkbaar met Nederland maar om het zo te zeggen iets minder flexibel. In Frankrijk moet je naar de “Mines”, Controle de Mines, de Franse technische controledienst, en daar krijg je tegenwoordig ook niet veel gedaan als particulier. Natuurlijk is het in Frankrijk makkelijker een in Frankrijk geproduceerde auto op kenteken te krijgen, want met een oude franse typegoedkeuring kom je nog een heel eind, maar dan moet je nog op zoek naar een copie van een carte grise, en daarvoor moet je weten in welk departement dat was, en eigenlijk kan alleen een oude eigenaar dat doen. Alleen in Engeland zijn ze wel genegen om je te helpen met “classics”, maar dan moet je wel lokaal aanwezig zijn, geld zeker ook voor wijzigingen…
Wat ik vooral geleerd heb: Bij de RDW ken je de spelregels, en als je het volgens de regels doet dan krijg je het (uiteindelijk) gedaan. Je kan zelfs met die mannen in discussie gaan, dat hoef je in veel buitenland niet te proberen want dan gaan ze pas echt dwarsliggen.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De controle des mines bestaat niet meer in Frankrijk, tegenwoordig moet je naar de DRIRE. En die mannen van de Drire, die zijn niet grappig…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Sorry, tegenwoordig dan DRIRE, per regio een instituut, en inderdaad wat ik hoor: Valt niet echt mee te werken.
To err is human, not to err is divine.