3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
van BX naar Xsara, slim?
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 16 februari 2006 03:23 PM
  [ # 31 ]

Gewoon blijven dreigen dat ie de deur uitgaat, doet je stuurinrichting het ook weer.

Ik dacht gelezen te hebben dat e.e.a. in het stuurhuis zat? Of heb je dat ook al vervangen?

edit: die stuurhuis…aarrrghghgh

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 16 februari 2006 03:30 PM
  [ # 32 ]
rb schreef:

Gewoon blijven dreigen dat ie de deur uitgaat, doet je stuurinrichting het ook weer.

Ik dacht gelezen te hebben dat e.e.a. in het stuurhuis zat? Of heb je die ook al vervangen?

Nee nog niet vervangen.
En ik betwijfel of ik dat laat doen, dat kan ik niet zelf en om het te laten doen is wel erg prijzig denk ik zo.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 16 februari 2006 03:45 PM
  [ # 33 ]
metro2005 schreef:
rb schreef:

Gewoon blijven dreigen dat ie de deur uitgaat, doet je stuurinrichting het ook weer.

Ik dacht gelezen te hebben dat e.e.a. in het stuurhuis zat? Of heb je die ook al vervangen?

Nee nog niet vervangen.
En ik betwijfel of ik dat laat doen, dat kan ik niet zelf en om het te laten doen is wel erg prijzig denk ik zo.

Ik heb dat ook wel gehad met mijn TZD (turbo) en dan bleek het een paar keer in dat regelblok te liggen waar je voorraadbol op zit. Exclamation

Vraag het Marten anders eens.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 16 februari 2006 03:49 PM
  [ # 34 ]
Bram schreef:

Ik heb dat ook wel gehad met mijn TZD (turbo) en dan bleek het een paar keer in dat regelblok te liggen waar je voorraadbol op zit. Exclamation

Vraag het Marten anders eens.

Ik had al gezegd:

praat eens met Richard de Reus (BX clublid, PB me ff voor emailadres), die hier een tijd mee heeft geworsteld. Bij hem bleek het uiteindelijk het stuurronsel te zijn, maar daardoor ging de pomp ook weer kapot. Dus moest uiteindelijk beiden vervangen.

Lastig hierbij wel is dat de componenten allemaal samen hangen en lastig los te testen zijn. Dat zie je ook wel aan de discussie: niemand weet t echt zeker. Of iedereen is zeker van iets anders.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 16 februari 2006 04:00 PM
  [ # 35 ]
Bram schreef:
metro2005 schreef:
rb schreef:

Gewoon blijven dreigen dat ie de deur uitgaat, doet je stuurinrichting het ook weer.

Ik dacht gelezen te hebben dat e.e.a. in het stuurhuis zat? Of heb je die ook al vervangen?

Nee nog niet vervangen.
En ik betwijfel of ik dat laat doen, dat kan ik niet zelf en om het te laten doen is wel erg prijzig denk ik zo.

Ik heb dat ook wel gehad met mijn TZD (turbo) en dan bleek het een paar keer in dat regelblok te liggen waar je voorraadbol op zit. Exclamation

Vraag het Marten anders eens.

Regelblok is al vervangen.
En inderdaad, het is erg lastig om individuele componenten te testen omdat alles weer van elkaar afhankelijk is.

vindt de oplossing bij de nieuwere xantia’s toch wat eleganter met een pomp die de stroom lhm naar de stuurbekrachtiging gescheiden heeft van de lhm die naar de vering loopt ipv dat gare verdeelblok.

@ mpostma, wil je mij zijn emailadres even PBen ?

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 16 februari 2006 04:19 PM
  [ # 36 ]
metro2005 schreef:

vindt de oplossing bij de nieuwere xantia’s toch wat eleganter met een pomp die de stroom lhm naar de stuurbekrachtiging gescheiden heeft van de lhm die naar de vering loopt ipv dat gare verdeelblok.

@ mpostma, wil je mij zijn emailadres even PBen ?

PB onderweg Wink

Xantia oplossing moet ook wel weer op de BX passen (al heb ik wel wat vraagtekens bij de benzinemodellen, zeker met airco). Maar goed, als je stuurhuis gaar is, dan heb je nog een probleem.

Als bij mij het gezeik met vaak tikken en een zwaar ratelende/ruisende en kreunende pomp aanhoudt gooi er er een Xantia 2 uitgangen pomp op. Meja, diesel is dan weer een ander verhaal.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 16 februari 2006 05:02 PM
  [ # 37 ]

Hoezo? Is het makkelijker om een (turbo-)diesel naar het Xantiasysteem om te bouwen dan een benzine-BX?  Confused

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 16 februari 2006 05:12 PM
  [ # 38 ]
winnetou schreef:

Hoezo? Is het makkelijker om een (turbo-)diesel naar het Xantiasysteem om te bouwen dan een benzine-BX?  Confused

Bij diesel verandert er vrijwel niks aan de positie van de dynamo. Bij benzine ben ik ff kwijt hoe het ook weer zat, maar bij het Xantia systeem zonder airco komt de dynamo op dezelfde plek als bij de diesel, de pomp onderaan bij het carter en alles aangedreven met de multieriem.

Met airco wordt t wat ingewikkelder. Dan komt de hd pomp boven de dynamo (ivm aircopomp) en weet niet of je met een BX GTI spruitstuk wel genoeg ruimte hebt.

Ik heb nog wel montagespul (steunen voor hd pomp, dynamo en een hd pomp) liggen van een xantia 1.8 met 1 uitgang (+ verdeelblok dus) zonder airco.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 17 februari 2006 10:44 AM
  [ # 39 ]

Ik ben het nu beu met die wagen, ik heb besloten professionele hulp in te schakelen. Volgende week gaat de auto naar Hesselink in Dirskland om het probleem op te lossen.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 17 februari 2006 11:30 AM
  [ # 40 ]

Verstandig! Hopelijk ben je het niet dusdanig beu dat je je BX zat bent geworden… Ik ben benieuwd of ze wat kunnen vinden.  Smile

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 17 februari 2006 12:05 PM
  [ # 41 ]

Ik hoop het ook, anders ga ik daar wel eens kijken voor een bx zonder stuurbekrachtiging Wink

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 17 februari 2006 12:08 PM
  [ # 42 ]

Och, het is nog maar de vraag of de stuurbekrachtiging de schuldige is. Ook bij een BX zonder SB kan het stuurhuis defect raken, net zoals bij andere auto’s. Oudere Mercedessen hebben er ook nogal eens last van, juist vooral de exemplaren zonder SB. Wacht eerst maar even af wat Dirksland zegt, wie weet valt het nog wel mee.  Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 februari 2006 12:54 PM
  [ # 43 ]
metro2005 schreef:

Ik ben het nu beu met die wagen, ik heb besloten professionele hulp in te schakelen. Volgende week gaat de auto naar Hesselink in Dirskland om het probleem op te lossen.

Vertel ze wel heel duidelijk waar het om gaat , zodat er niet weer iets lulligs vervangen wordt waar je niks mee opschiet. Nu heb ik Hesselink redelijk hoog zitten als kenners, maar ja… zie Winnetou’s story met zijn remservo, waar ook gerenomeerde specialisten bleven klooien.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 17 februari 2006 01:28 PM
  [ # 44 ]
mpostma schreef:
metro2005 schreef:

Ik ben het nu beu met die wagen, ik heb besloten professionele hulp in te schakelen. Volgende week gaat de auto naar Hesselink in Dirskland om het probleem op te lossen.

Vertel ze wel heel duidelijk waar het om gaat , zodat er niet weer iets lulligs vervangen wordt waar je niks mee opschiet. Nu heb ik Hesselink redelijk hoog zitten als kenners, maar ja… zie Winnetou’s story met zijn remservo, waar ook gerenomeerde specialisten bleven klooien.

Ga ik ook zeker doen, ik vertel ze precies de klachten, wat ik al vervangen heb, wat ik er zelf aan gedaan heb ed.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 februari 2006 02:06 PM
  [ # 45 ]
metro2005 schreef:

Ga ik ook zeker doen, ik vertel ze precies de klachten, wat ik al vervangen heb, wat ik er zelf aan gedaan heb ed.

Of een no cure no pay statement?

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook