62 van de 82
« Eerste  < Vorige 60 61 62 63 64 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s DS 23 IE Pallas Mécanique 1972
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 april 2015 07:25 PM
  [ # 916 ]

Ik zou die 123 er lekker uit halen en de ontsteking met punten en condensator terug zetten, goed en grondig afstellen en gaan rijden en laten horen wat je bevindingen zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 april 2015 07:28 PM
  [ # 917 ]

Die heb ik er nooit bij gehad, de 123 zat er al in toen ik hem kocht.

Ik vind het zo vreemd dat het inhouden niet voorkomt bij optrekken. Bij een kapotte 123 of bobine zou het toch ook moeten optreden bij optrekken?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 april 2015 07:30 PM
  [ # 918 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik vind het zo vreemd dat het inhouden niet voorkomt bij optrekken. Bij een kapotte 123 of bobine zou het toch ook moeten optreden bij optrekken?

Nee hoor. Het kan juist heel goed gebeuren onder deellast of in cruise modus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 april 2015 07:32 PM
  [ # 919 ]

Oké.

Geen voorschakelweerstand op de bobine is toch ok bij een 123?

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 06 april 2015 09:19 AM
  [ # 920 ]

Ik zou mijn aandacht richten op die gaskleppositiesensor. Eigenlijk schrijf je dat vervanging van de bobine niets heeft opgeleverd. het helpt natuurlijk als je de 123 als verdachte kunt uitsluiten. Altijd lastig te vinden, zo’n probleem.

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 06 april 2015 09:42 AM
  [ # 921 ]

En dan ook even de bedrading in het stekkertje van de gasklepsensor nakijken. Ik had daar breuk zitten, geeft ook leuke effecten.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 april 2015 11:49 AM
  [ # 922 ]

Dat is wat ik zojuist gedaan heb die gasklepschakelaar vervangen, helaas weinig resultaat…
Ik lees op internet ook dat zonder gasklepschakelaar je ook kan rijden.

Het probleem treed nu eigenlijk op na 10 km rijden en dan een paar keer flink gas geven naar 4000 rpm. Stukje verder gaat die inhouden. Daarna wordt het alleen maar erger.

Met de tijdelijke bobine heb ik wel normaal kunnen rijden. Zelfs na 30 km snelweg.
Ik denk dat ik die nog 1x erin ga zetten. Het nadeel is dat die niet in de houder past.

Ik denk dat ik hem maar even met wat tyraps vast zet.

Profiel  
 
Gepost: 06 april 2015 12:01 PM
  [ # 923 ]

gooi die 123 er gewoon eens uit.
als het met zo vele bobines hetzelfde resultaat geeft zal het daar wel niet aan liggen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 april 2015 01:31 PM
  [ # 924 ]

Helaas heb ik niets anders dan deze 123, dus dat kan ik niet uitsluiten.

Toch nog even de tijdelijke bobine terug gezet.
Zo’n 35 km gereden, zonder grote problemen. Ik merk wel licht inhouden, maar alleen rond de 2300 tot 2600 rpm waar dat het beste te voelen is. Constant rijden in bijvoorbeeld 3de versnelling. (dus tussen 45 a 55 km/h)

In volgorde van montage:
Bosch 1 = schokken
Tijdelijke bobine = rijden zonder grote problemen
Bosch 2 = schokken, net als Bosch 1
Tijdelijke bobine nogmaals terug gezet = weer rijden zonder grote problemen

Idee: Bosch bobine is krachtiger, waardoor de 123 symptomen gaat geven die het met de andere bobine niet of heel licht doet? Confused

Wie het weet mag het zeggen… Wink

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10301
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 april 2015 03:43 PM
  [ # 925 ]

Meet de primaire weerstand van die bosch eens. Niet minder dan 1 ohm is ok.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 april 2015 05:48 PM
  [ # 926 ]

Dat is 3 Ohm.

Ik heb er 2, lijkt me ook niet dat ze beide stuk zijn. De andere nog niet gemeten, ligt even niet in de buurt.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10301
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 april 2015 07:41 PM
  [ # 927 ]

123 zegt op de website “niet lager dan 1,5 ohm”. Ze raden onder andere de blauwe bosch aan.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 07 april 2015 11:50 AM
  [ # 928 ]
Arjan Verkade schreef:

Helaas heb ik niets anders dan deze 123, dus dat kan ik niet uitsluiten.

Toch nog even de tijdelijke bobine terug gezet.
Zo’n 35 km gereden, zonder grote problemen. Ik merk wel licht inhouden, maar alleen rond de 2300 tot 2600 rpm waar dat het beste te voelen is. Constant rijden in bijvoorbeeld 3de versnelling. (dus tussen 45 a 55 km/h)

In volgorde van montage:
Bosch 1 = schokken
Tijdelijke bobine = rijden zonder grote problemen
Bosch 2 = schokken, net als Bosch 1
Tijdelijke bobine nogmaals terug gezet = weer rijden zonder grote problemen

Idee: Bosch bobine is krachtiger, waardoor de 123 symptomen gaat geven die het met de andere bobine niet of heel licht doet? Confused

Wie het weet mag het zeggen… Wink

Die Bosch bobine is goed, omdat deze enigszins meer schokt dan de oude bobine zou ik de bougies nog eens controleren. Je zou ze ook wat ruimer kunnen zetten, afhankelijk waar ze opstaan om iets meer vonk trekken.  evt. ontstekingstijdstip nog eens controleren ?.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 april 2015 01:01 PM
  [ # 929 ]

Kan je dan ook verklaren waarom dat pas na 10 km optreed, meestal na flink gas geven?

Welke elektrode afstand hoort een DS te hebben?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 april 2015 01:06 PM
  [ # 930 ]

Overigens verwacht ik ook wel dat de blauwe Bosch bobines goed zijn, ik geloof niet dat 2 nieuwe precies hetzelfde probleem hebben.

Geen idee hoe je het ontstekingstijdstip kan controleren, tips?

Profiel  
 
 
62 van de 82
« Eerste  < Vorige 60 61 62 63 64 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook